Facebook Watch – serwis VOD Facebooka, pojawił się na rynku Amerykańskim 9 sierpnia 2017 roku. Z platformy Facebook Watch korzysta już 720 milionów użytkowników miesięcznie i 140 milionów dziennie. Założyciele Facebooka już planują współpracę z wieloma europejskimi kanałami telewizyjnymi.
Źródło: https://newsroom.fb.com/news/2019/06/catching-up-with-facebook-watch/
Statystyki Facebook Watch
Statystyki oglądania wideo na platformie Facebook Watch uwzględniają tych użytkowników, którzy oglądają wideo przez co najmniej jedną minutę. Średnio widz spędza ponad 26 minut dziennie na Facebook Watch. Przez pół roku platformie wideo udało się prawie podwoić liczbę widzów. W grudniu 2018 roku było to 400 milionów użytkowników miesięcznie i 75 milionów dziennie.
Facebook stara się angażować, by użytkownicy platformy wideo nie tylko biernie oglądali dostępne treści, ale także komunikowali się między sobą. W tym celu sieć społecznościowa zaczęła polecać grupy użytkowników o podobnych poglądach, zainteresowaniach i historii oglądania – „Meet New Friends”, o czym pisaliśmy na naszym Blogu. Na przykład, jeśli użytkownik ogląda program telewizyjny, na górze serwisu Facebook zaproponuje mu oficjalną społeczność tego projektu.
Źródło: https://newsroom.fb.com/news/2019/06/catching-up-with-facebook-watch/
Ponadto, Facebook testuje kilka nowych funkcji, takich jak wyszukiwanie wideo, popularnych wśród znajomych oraz stworzenie sekcji, która będzie zawierała treści wspólnego oglądania, premiery i transmisje na żywo. Według danych, podczas wspólnego oglądania, użytkownicy komentują wideo osiem razy częściej niż podczas samodzielnego oglądania.
Aby utrzymać jakość i różnorodność proponowanych treści, Facebook tworzy ekosystem reklamowy, dzięki któremu wydawcy i twórcy wysokiej jakości treści mogli zarabiać. Można to zrobić za pomocą wstawek reklamowych. Obecnie takie przerwy reklamowe są dostępne w ponad 40 krajach. W ciągu ostatniego roku pula stron, korzystających z tego formatu, wzrosła ponad trzykrotnie. Liczba społeczności, których dochód z reklam wideo przekracza 1000 USD miesięcznie, wzrosła ponad osiem razy. Stron, które zarabiają ponad 10 tysięcy dolarów miesięcznie, stało się o trzy razy więcej.
Źródło: https://newsroom.fb.com/news/2019/06/catching-up-with-facebook-watch/
Facebook Watch na rynku Europejskim
Aktualnie, serwis negocjuje z niemieckim kanałem ProSieben nt. wydania programów kanału w Facebook Watch. Wśród nich – niemiecka wersja programu „Voice”, program rozrywkowy „The Next Top Model of Germany” oraz wieczorny program „Late Night Berlin”. Do serwisu trafi również animowana komedia Human Discoveries oraz kolejne sezony seriali „Ball in the Family”, „Course of Akakor” i „Five Pints”. Na razie nie wiadomo, które z tych programów będą dostępne również na terenie Polski. Facebook zapewnia, że docelowo serwis Watch powinien być dostępny dla użytkowników na całym świecie.
Dodatkowo, Facebook współpracuje z Międzynarodową Radą Krykieta (ang. International Cricket Council, skrót ICC), aby w serwisie dostępne były translacje meczów.
Warto zwrócić uwagę na to, że europejskie marki wyrażają niewielką chęć współpracy z usługą Facebook Watch. Powodem tego jest brak bezpieczeństwa użytkowników na tej platformie i – na tę chwilę – brak szerokiej publiczności w serwisie.
Źródło: https://newsroom.fb.com/news/2019/06/catching-up-with-facebook-watch/