8 często popełnianych błędów na Instagramie

0
603
błędy na Instagramie na czym polegają

Instagram to idealne narzędzie marketingowe, które przedsiębiorcy wykorzystują między innymi do promocji swojej firmowej oferty i budowania świadomości marki. Zdarza się jednak, że działania na Instagramie nie przynoszą zadowalających efektów. Twoje posty mają słabe zasięgi, a użytkownicy nie wykazują zainteresowania? Być może popełniasz pewne błędy, które negatywnie wpływają na skuteczność Twoich działań. Poznaj częste błędy na Instagramie i sprawdź, jak ich unikać, aby jak najlepiej wykorzystać tę platformę do celów marketingowych.

Brak określonego celu i wyraźnej strategii marketingowej

Dużym błędem na Instagramie jest działanie ,,na oślep’’ bez konkretnej i spójnej strategii. Przejawia się to np. publikowaniem przypadkowych i losowo dobranych zdjęć czy filmów. Brak dbałości o jakość treści i dodawanie nieprzemyślanego contentu nie przyniesie zadowalających efektów. 

Bardzo ważne jest, aby na początku określić swój cel. Pamiętaj, że przykładowo posty budujące świadomość i rozpoznawalność marki wyglądają inaczej niż te, które mają zwiększyć sprzedaż. 

Prowadzenie Instagrama wymaga wyraźnej strategii. Zastanów się więc, po co właściwie chcesz prowadzić komunikację w tym serwisie i dokładnie sprecyzuj swoje cele. Przygotuj też dokładny plan publikacji na profilu firmy np. na najbliższy miesiąc. Uwzględnij między innymi rodzaj treści, ilość postów w tygodniu oraz czas publikacji. 

Nieodpowiednie planowanie feedu i zła jakość treści

Twoja komunikacja na Instagramie powinna być dokładnie przemyślana. Rodzaj publikowanych treści powinien być dopasowany do grupy odbiorców, dlatego musisz wiedzieć, co interesuje Twoich potencjalnych klientów. Pamiętaj także, aby dostosować styl komunikacji i język do swojej grupy docelowej. Planowanie feedu to niezwykle ważny element całej spójnej strategii komunikacji.

Nie zapominaj też, że na Insta liczy się estetyka. Twoje treści powinny więc być atrakcyjne wizualnie, mieć odpowiednią jakość oraz ustalony styl. Nie wszyscy biorą to pod uwagę, przez co na niektórych firmowych profilach widać chaos i brak spójności. Aby tego uniknąć, dopasuj odpowiedni styl graficzny i kolorystykę do charakteru Twojej marki. Aby Twój profil był spójny wizualnie, możesz np. stosować ustalone filtry czy publikować posty w określonej kolejności, aby zachować konkretny układ. Algorytm Instagrama z pewnością to doceni!

Przeczytaj również:  Reklamy na messengerze - co to jest?

Niewykorzystanie potencjału bio

Kontynuując poznawanie najczęstszych błędów na Instagramie, przechodzimy do bio. To krótki opis, który umieszczony jest na górze profilu obok zdjęcia profilowego. Jest to pewnego rodzaju wizytówka firmy – można tutaj zawrzeć najważniejsze informacje. Ważne, aby bio robiło dobre pierwsze wrażenie i zachęcało nowych użytkowników do bliższego poznania konta. 

Wiele firm uzupełnia tę sekcję ,,byle jak’’ i nie wykorzystuje jej potencjału. Jest to błąd. Wykorzystaj tę opcję i stwórz atrakcyjny opis, który zaciekawi i przyciągnie uwagę użytkownika oraz sprawi, że zostanie dłużej na Twoim profilu. Pamiętaj, że to też jedyne miejsce, w którym możesz umieścić klikalny link np. do swojej strony WWW. Dodaj czytelne CTA (Call To Action – wezwanie do działania) i zachęć internautów, aby przeszli na Twoją witrynę. 

Co ciekawe, Twoje bio wcale nie musi być zwykłym tekstem. Warto wykazać się tu kreatywnością i dodać interaktywne elementy (np. emotikony czy hashtagi). To jeden z kluczowych elementów, które uwzględnia instagramowe SEO.

marketing_lokalny

Niepoprawne używanie hashtagów

W Social Mediach bardzo ważne jest użycie hashtagów. Dzięki nim można znacznie zwiększyć zasięgi swoich publikacji. Hashtagi powinny przede wszystkim precyzyjnie opisywać to, co znajduje się na zdjęciu oraz być dopasowane do danej marki i branży. 

Wiele osób używa jednak nieodpowiednich znaczników, co daje efekt odwroty do zamierzonego. Źle dobrane hashtagi mogą wręcz zaszkodzić profilowi firmy, powodując obniżenie zasięgów. Trzeba więc znać częste i duże błędy i ich unikać. Czego zatem nie robić?

  • Nie używaj ciągle tych samych hashtagów – stosuj je naprzemiennie, mieszaj i miksuj.
  • Nie stosuj hashtagów zbanowanych przez Instagram.

Ponadto unikaj znaczników, które są:

  • zbyt ogólne i nic nie mówią np. #love, #happy, #beautiful,
  • zbyt duże (liczące powyżej 500 tys. postów) – trudno się tu wybić ze względu na gigantyczną konkurencję,
  • zbyt małe (poniżej 10 tys.) – chyba że taki mało popularny hashtag znajdzie się wśród wielu większych.
Przeczytaj również:  Jaka powinna być długość postów w Social Mediach? Przewodnik

Brak strategii hashtagów to błąd! Potrzebujesz więcej porad, aby opracować plan działania? Przeczytaj nasz artykuł: Jak dobierać hashtagi na Instagramie? Triki, dzięki którym zwiększysz zasięgi

Niewykorzystywanie Reelsów i Instagram Stories

Tradycyjne posty w serwisie Instagram już nie wystarczą. Trzeba jeszcze publikować Instagram Stories (relacje) oraz Reelsy (rolki), o czym wciąż nie każdy pamięta. To właśnie te dwa formaty królują dziś na platformie i przynoszą najlepsze efekty. Wykorzystanie Insta Stories umożliwia budowanie zaangażowanej społeczności i utrzymywanie stałego kontaktu z odbiorcami, a rolki pomagają docierać do nowych osób i zwiększać zasięgi. 

Reelsy to format, który zdobył szczególną popularność. Nie należy więc się go bać, a wykorzystywać jego potencjał. Użytkownicy Instagrama lubią krótkie materiały wideo, gdyż można je szybko i łatwo przyswoić. Publikuj więc przyjemne w odbiorze filmiki, aby przyciągać uwagę internautów. Łącz edukację z rozrywką.

błędy na Instagramie, których należy unikać

Zbyt mała ilość postów i brak interakcji z odbiorcami

Kolejnym błędem, który często popełniają właściciele firmowych kont, jest brak interakcji z odbiorcami. Pytania internautów zostawione pod postami bez odpowiedzi nie wyglądają dobrze. Trzeba sprawnie i na bieżąco odpowiadać na komentarze i wiadomości, także (a nawet zwłaszcza) na te negatywne. Dzięki temu pokażesz, że interesuje Cię zdanie Twoich odbiorców i chcesz, by byli zadowoleni.

Pamiętaj, aby nie tylko odpowiadać na pytania, ale też dziękować za opinie, zaczynać dyskusje i zachęcać do rozmowy. Im więcej komentarzy znajdzie się pod postami, tym lepiej.

Interakcja z followersami to klucz do budowania relacji oraz szerokich zasięgów. Niezbędna jest jednak również aktywność poza własnym profilem. Dlatego warto też odkrywać różne konta i komentować wpisy innych użytkowników, którzy mogą być zainteresowani Twoją ofertą. Jak ich znaleźć? Możesz wyszukać ich za pomocą hashtagów tematycznych. Zostawiaj wartościowe komentarze, jeśli chcesz zwiększyć szansę na to, aby nowi użytkownicy odwiedzili Twój profil i go zaobserwowali. 

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku

Nieregularność publikacji

Jeśli chcesz utrzymać zainteresowanie użytkowników i zbudować zaangażowaną społeczność, nie możesz pozwolić na to, aby na Twoim profilu przez miesiąc nic się nie działo. Nieregularność publikacji to duży błąd, który zauważą także algorytmy Instagrama. 

Przeczytaj również:  Shadowban na Instagramie – co to jest?

Stwórz więc harmonogram i systematycznie dodawaj treści. Jak często publikować? Nie ma tu jednej reguły. Wiele zależy od rodzaju biznesu, wielkości profilu oraz Twoich zasobów i możliwości. Przykładowo posty lub rolki możesz dodawać raz w tygodniu, a relacje codziennie. Zbyt częste publikowanie też nie jest wskazane. Pamiętaj przy tym, że liczy się jakość, a nie ilość

Częstotliwość publikowania postów to nie wszystko. Istotny jest też czas udostępniania nowych wpisów. Kiedy dodawać treści na platformie? Według badań Sprout Social najlepszym momentem są wtorki i środy w godzinach 10:00 – 13:00, a najgorszym niedziele – lepiej unikać wtedy publikacji.

Miej jednak na uwadze, że są to tylko wskazówki. Najlepiej, jeśli będziesz sprawdzać w statystykach, kiedy Twoi obserwatorzy są najbardziej aktywni i wtedy publikować, aby zyskiwać dobre zasięgi na Instagramie.

Rezygnacja z płatnego marketingu na Instagramie

Wielu małych i średnich przedsiębiorców ze względu na oszczędność nie wykorzystuje promocji płatnej w aplikacji Instagram. W ten sposób właściciele firm tracą szansę na zwiększenie zasięgów swoich treści i dotarcie do nowych klientów. 

Uwzględnij więc w swojej strategii działania płatne. Zaletą reklam jest to, że są one kierowane do wybranej grupy odbiorców, do której chcesz docierać. Poprzez reklamy na Instagramie możesz osiągać różne cele. Możesz np. sponsorować wybrane posty, aby trafiać do większej liczby użytkowników, którzy są zainteresowani Twoimi treściami oraz zdobywać więcej interakcji.

Chcę wypromować firmę

Chcesz docierać do większej liczby odbiorców i zwiększyć rozpoznawalność swojej firmy? Potrzebujesz pomocy, aby zachować spójność komunikacji na Instagramie lub w innych Social Mediach? Sprawdź ofertę WeNet. Doradcy internetowi sprawią, że obrana strategia będzie realizowana z sukcesami.

Źródło:

https://sproutsocial.com/insights/best-times-to-post-on-social-media/

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here