TikTok – jakie daje możliwości dla biznesu?

1
1012

TikTok_jakie_daje_mozliwosci_dla_biznesu

TikTok to platforma, w której publikowane są treści wideo kręcone w pozycji wertykalnej. TikTok to jednak nie tylko miejsce publikacji, dzięki narzędziu masz możliwość prostego montażu klipu, a także urozmaiceniu go o dodatkowe elementy, takie jak teksty czy naklejki. Niezbędnym elementem krótkiego filmiku jest odpowiednio dobrany podkład muzyczny. Ze swoim klipem możesz dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Zastanawiasz się, jakie są możliwości TikToka dla biznesu i czy firmy powinny w niego inwestować? Przekonaj się.

Czym wyróżnia się TikTok?

Platforma cieszy się stale niesłabnącą popularnością. Według Sensor Tower TikTok to najczęściej pobierana aplikacja na świecie – w październiku 2020 została zainstalowana 66 mln razy. To o 9,5% w stosunku do października 2019 roku[1].

Marketerzy coraz częściej zauważają, że w aplikacji drzemie ogromny potencjał na tworzenie angażujących treści. Jeśli myślisz, że TikTok to wyłącznie wygłupy, jesteś w błędzie. Oczywiście dużą część klipów stanowią popularne pranki czy lip sync, jednak każdy może znaleźć swoją niszę. Albo ją stworzyć – i tu pole do popisu otwiera się dla nowych twórców.

Na TikToku znajdziesz różne treści, od podróży, po gaming, a na platformie publikują już znani i lubiani, jak popularni sportowcy, np. Robert Lewandowski, czy przedstawiciele mniej medialnych zawodów jak np. … lekarze. Swoje konta z powodzeniem prowadzą takie znane firmy jak x-kom czy Hangar 646. Warto przyjrzeć się tym profilom.

TikTok_jakie_mozliwosci_dla_biznesu

Źródło: Sensor Tower, TikTok to najczęściej pobierana aplikacja na świecie w październiku 2020 roku

Dla kogo i czy warto?

Prowadzisz biznes i zastanawiasz się, czy TikTok jest w ogóle dla Ciebie? Odpowiedź brzmi: tak, i nie tylko wtedy, gdy swoją ofertę kierujesz wyłącznie do młodszej grupy. TikTok to idealna przestrzeń dla takich branż jak beauty czy moda, ale… nie tylko. Trzeba podkreślić, że możliwości aplikacji nie wykorzystuje jeszcze wiele polskich firm, więc masz szansę wypełnić swoją niszę.

Jeśli chcesz odkryć potencjał platformy i dotrzeć do klientów, nie musisz już czekać. Twórcy aplikacji wychodzą naprzeciw osobom, które prowadzą mniejsze i średnie biznesy i oferują nowe narzędzie – TikTok for Business.

Przeczytaj również:  Reklama na TikToku – co musisz wiedzieć?

TikTok dla biznesuDon’t make ads. Make TikToks

TikTok for Business to platforma dedykowana dla marketerów i przedsiębiorców. Znajdziesz tam nie tylko przydatne narzędzia marketingowe, ale także cenne porady i odkryjesz inspiracje do stworzenia wartościowych treści. Zgodnie z zasadą Nie twórz reklam. Twórz TikToki masz szansę wejść w dialog z szerokim gronem odbiorców.

Platforma oferuje dostęp do różnych formatów reklam jak TopView, Brand Takeover i In-Feed Video, a także narzędzi jak Hashtag Challenge, który służy do tworzenia wyzwań z firmowym hashtagiem, czy Branded Effects dedykowanego do nakładek, w tym naklejek, gifów i filtrów.

Poza dostępem do narzędzi możesz skorzystać z zakładki Inspiracje. To kopalnia informacji wypełniona przykładami efektywnych kampanii prowadzonych przez firmy z przeróżnych branż. Jeśli wciąż jesteś głodny wiedzy, masz dostęp do platformy e-learningowej TikTok For Business Learning Center.

TikTok_dla_biznesu

Źródło: TikTok for Business, hasło platformy

TikTok inwestuje w social commerce

W badaniu zleconym przez platformę TikTok, 88% użytkowników stwierdziło, że odkrywa nowe, ciekawe dla nich treści podczas korzystania z aplikacji, a około 50% użytkowników przyznało, że ​​odkrywa nowe produkty poprzez reklamy zamieszczane przez firmy i marki[2]. TikTok idzie więc o krok do przodu i wchodzi na rynek handlu online poprzez współpracę z Shopify.

Sprzedawcy obecni na Shopify będą mogli docierać do młodych odbiorców, w dodatku w prosty sposób. Mogą zainstalować lub podłączyć swój piksel TikTok jednym kliknięciem, co przyspieszy i ułatwi śledzenie konwersji. Ponadto intuicyjne narzędzia kreatywne pomogą w kilka chwil zmienić produkty w wysokiej jakości TikToki. Sprzedawcy będą mogli w jednym miejscu tworzyć kampanie, kierować reklamy do konkretnej grupy odbiorców i śledzić efekty.

To nie koniec nowości, współpraca TikTok i Shopify w przyszłości będzie rozbudowywana o kolejne funkcje zakupowe. TikTok dla Shopify działa obecnie w Stanach Zjednoczonych i będzie dostępny na innych rynkach międzynarodowych na początku 2021 r.

Przeczytaj również:  Podział Google Plus - czego możemy się spodziewać?

 

Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>

 

Jak Twoja firma może podbić TikTok?

Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób w tym momencie Twoja firma może zaistnieć na TikToku, masz dwie opcje:

  • możesz podjąć współpracę z influencerem,
  • możesz założyć konto firmy na platformie i samodzielnie tworzyć filmy.

Zanim jednak podejmiesz jakiekolwiek kroki, pamiętaj o podstawowej zasadzie – na TiktToku liczy się autentyczność, co w wywiadach podkreśla sam wiceprezes TikToka, Blake Chandlee.

Gdzie znaleźć TikTokera?

Jednym ze sposobów na dotarcie do szerokiej społeczności jest nawiązanie współpracy z popularnymi twórcami treści. Influencerzy mogą stworzyć dla marki dedykowane filmy. Dzięki temu nie musisz samodzielnie tworzyć contentu i trafiasz z kreatywnym komunikatem do konkretnej grupy. Znani twórcy mają swoje konta także na innych serwisach społecznościowych, więc również tam możesz wzmacniać wizerunek Twojego produktu.

Jeśli nie wiesz, gdzie szukać TikTokerów, z pomocą znów przychodzi sam TikTok, który testuje nową platformę Creator Marketplace. To prosta droga na znalezienie kreatywnych twórców. Ponadto platforma pozwoli nie tylko na nawiązanie kontaktu, ale także usprawni całą współpracę.

TikTok_Marketplace

Źródło: TikTok Creator Marketplace, przeglądaj bazę najlepszych twórców, którzy pasują do Twojej marki

Jak rozkręcić konto firmy?

Jeśli nie chcesz lub nie masz możliwości nawiązania współpracy ze znanym twórcą, załóż własne konto. Oto garść wskazówek, jak rozpocząć przygodę na TikToku:

  • Wyznacz osobę do tworzenia filmów – dobrze, by filmy miały stałego „prowadzącego”. W klipach możesz występować Ty lub możesz… zatrudnić praktykanta. Pamiętaj, że TikTok największą popularnością cieszy się wśród nastolatków, więc dobrze, by filmy tworzyła osoba, która trzyma rękę na pulsie i podąża za trendami.
  • Odkryj swoją kreatywność – treści na TikToku to przede wszystkim rozrywka. Liczą się autentyczność i niesztampowe pomysły, dlatego musisz nieustannie zaskakiwać swoich odbiorców. Dokładnie zapoznaj się z dostępnymi funkcjami, które wzbogacają wideo – są to filtry, naklejki czy ciekawe przejścia.
  • Śledź trendy – to kolejna podstawa działań na TikToku. Cały czas bądź na bieżąco. Przeglądaj zakładkę „Odkryj” – to tam znajdziesz najpopularniejsze hashtagi. Niestety wielu specjalistów przyznaje, że na polskim TikToku twórcy powielają wciąż podobne formaty, dlatego bacznie obserwuj, co dzieje się na zagranicznych kontach. Tam z pewnością odkryjesz powiew świeżości.
  • Zadbaj o techniczne kwestie – nie musisz inwestować w drogi sprzęt, kręć filmy telefonem, jednak zadbaj o dobre ustawienie i przede wszystkim oświetlenie – zakup lampy lub nagrywaj w świetle dziennym.
  • Postaw na popularną muzykę – TikTok to nie tylko obraz, ale także dobrze dobrany podkład muzycznym. Kluczem do przebicia się pośród setek klipów może być wykorzystanie do filmu popularnej piosenki.
  • Twórz regularnie – dodawaj filmy cyklicznie, np. dwa razy w tygodniu. Dopasuj godziny publikacji do największej aktywności odbiorców.
Przeczytaj również:  Facebook zmniejszy rozmiar postów reklamowych dla promocji na urządzeniach mobilnych

TikTok_hashtagi

Źródło: TikTok, przykłady wykorzystania popularnych hashtagów i piosenek

Jeśli nadal zastanawiasz się, czy warto inwestować w konto na TikToku, pamiętaj, że wciąż masz szerokie pole do popisu. Możesz zbudować własną niszę i dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców. Ponadto warto wspomnieć, że treści na TikToku „żyją” dłużej. Jeśli materiał stanie się popularny, będzie promowany przez długi czas.

 

[1] https://sensortower.com/blog/top-apps-worldwide-october-2020-by-downloads

[2] https://newsroom.tiktok.com/en-us/connecting-shopify-merchants-with-the-tiktok-community

Rate this post

1 KOMENTARZ

  1. Kto by pomyślał, że Tik Tok w liczbie pobrać prześcignie takiego giganta jak FB. Chociaż oczywiście trzeba uwzgędnić, że chodzi o jeden miesiąc. Dla marketerów jest to kolejne miejsce, w którym można spotkać swoich klientów, chociaż oczywiście nie ze wszystkich branż.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here