Marketing zintegrowany w małej firmie – na czym polega?

1
4171
marketing zintegrowany

Świat biznesu jest pełen wyzwań, przez co zmienia się podejście właścicieli małych przedsiębiorstw do kwestii reklamy internetowej, celów marketingu oraz promocji marki w różnych kanałach. W dobie wszechobecnego Internetu, całej palety narzędzi oraz mediów społecznościowych, których potencjał stale rośnie, przedsiębiorcy z sektora MŚP zaczynają rozumieć potrzebę działań online, aby skuteczniej prowadzić dalej swoją działalność. Jednym z najbardziej efektywnych podejść jest marketing zintegrowany. Czym jest ta strategia i z jakich elementów się składa? Przeczytaj i sprawdź już teraz!

Marketing zintegrowany 360 – czym jest?

Zgodnie z naszymi ustaleniami oraz na podstawie badań wiemy, że wśród firm zatrudniających poniżej 20 pracowników, nawet 82-90% z nich zamierza korzystać z działań online w różnych kanałach marketingowych. 

Wielu „małych przedsiębiorców” próbuje prowadzić działania marketingowe firmy samodzielnie wg. modelu DIY (Do It Yourself), tworząc np. reklamy display czy prowadząc pozycjonowanie strony, jednak i oni powoli przekonują się, że ich wiedza, możliwości oraz narzędzia, którymi dysponują, są niewystarczające, a efekt działań – nie taki, na jaki liczyli. Decydują się więc powierzyć planowanie kampanii promocyjnej swojej firmy fachowcom, opierając w ten sposób marketing internetowy na modelu DIFM (Do It For Me).

W tej sytuacji z pomocą przychodzą zazwyczaj firmy specjalizujące się w prowadzeniu komunikacji marketingowej online, a więc oferujące kompleksowe, zintegrowane działania reklamowe w Internecie. Zakres tej strategii jest na tyle szeroki i złożony, że odpowiada potrzebom praktycznie każdego biznesu. 

W tym miejscu warto przedstawić definicję marketingu zintegrowanego. Jest to podejście, które zakłada wykorzystanie różnorodnych narzędzi promocji i kanałów komunikacyjnych, takich jak reklama Google Ads, media społecznościowe, e-mail marketing, analityka internetowa, optymalizacja treści, strony WWW, Public Relations i wiele innych. Wszystkie te działania są realizowane zgodnie z jedną spójną ideą w celu zwiększenia zasięgu, budowania świadomości marki i generowania leadów. 

Przeczytaj również:  Jak zrobić baner internetowy?

Głównym celem tej zintegrowanej strategii jest dostarczenie jednolitego i przyjaznego dla odbiorcy przekazu marketingowego, który podnosi zaangażowanie klientów oraz wpływa na wzrost sprzedaży.

Promuj swoją firmę

Zintegrowana komunikacja marketingowa a marketing omnichannel

Co kryje się pod pojęciem marketingu zintegrowanego? Nie musisz się już nad tym zastanawiać. Z pewnością mogą pojawić się jednak u Ciebie wątpliwości, czym ta koncepcja różni się od strategii omnichannel. Sprawdźmy to!   

Otóż przede wszystkim są to dwa różne podejścia do celów marketingowych, choć czasem mogą się nakładać na siebie. 

Kampanie zintegrowane polegają na łączeniu różnych kanałów komunikacji marketingowej w jedną spójną całość. Oznacza to, że wszelkie działania prowadzone są w oparciu o jedną strategię. W tym podejściu istotne jest także wykorzystanie wielu narzędzi marketingowych oraz zwiększenie świadomości marki. 

Marketing omnichannel natomiast skupia się na zapewnieniu spójnego doświadczenia klienta we wszystkich kanałach komunikacji. Oznacza to, że bez względu na to, czy użytkownik korzysta z firmowej witryny, aplikacji mobilnej, sklepu, czy mediów społecznościowych, ma on dostęp do tych samych informacji oraz ofert. 

Nowe wezwanie do działania

Wybór kanałów komunikacji. Jakie zintegrowane działania reklamowe warto wykorzystać? 

Pomimo zwykle niewielkiej skali działalności, również małe firmy mogą rozpocząć kampanię marketingu zintegrowanego. Warto jednak pamiętać o tym, że skuteczne promowanie swojej marki wymaga koordynacji działań na wielu frontach. Wybór kanałów komunikacji jest kluczowy dla sukcesu – dzięki odpowiednim strategiom można osiągnąć większy zasięg i zwiększyć świadomość marki wśród potencjalnych klientów.

Mała firma może wykorzystać wiele narzędzi marketingu zintegrowanego – przedstawiamy kilka najważniejszych. 

Strona internetowa

Aby zbudować zintegrowaną kampanię marketingową musisz stworzyć profesjonalną stronę internetową, która będzie responsywna, czyli dostosowująca się do różnych urządzeń. Ważne jest również, aby posiadała wartościowe treści, które przyciągną i zainteresują odwiedzających. 

Przeczytaj również:  Raporty z badań marketingowych – jak je przygotować?

Content Marketing

W kontekście jakościowego contentu trudno nie wspomnieć o marketingu treści. Przygotowanie merytorycznych i unikalnych artykułów blogowych, poradników, e-booków, filmów wideo i innych materiałów pozwoli Ci zbudować wizerunek eksperta oraz zaufanie do firmy. Treści te można następnie promować na stronie czy w sieciach społecznościowych. 

Social Media Marketing

W skład marketingu zintegrowanego wchodzi zwykle obecność na platformach społecznościowych. Małe firmy powinny tworzyć interesujące posty i wpisy, prowadzić regularne aktywności oraz angażować obserwatorów. Wykorzystanie reklam np. w Facebook Ads umożliwia dotarcie do szerokiej grupy odbiorców.

Planowanie kampanii płatnej

Zastanawiasz się, które elementy zintegrowanej strategii marketingowej umożliwiają generowanie leadów? Otóż z pewnością wykorzystanie reklam online, takich jak Google Ads czy płatne kampanie w mediach społecznościowych, które pozwalają dotrzeć do konkretnej grupy docelowej i zwiększyć ruch na stronie internetowej lub w sklepie. A to wspiera pozyskiwanie nowych klientów. 

E-mail marketing

Chcesz stworzyć zintegrowaną kampanię marketingową? Wykorzystaj e-mailing, który umożliwia bezpośredni kontakt z klientami oraz dostarczanie spersonalizowanych treści, ofert, newsletterów i powiadomień o nowościach. Ważne jest dbanie o jakość bazy danych i unikanie wysyłania spamu, skupiając się na dostarczeniu wartościowych informacji.

SEO marketing

Wiesz już, na czym polega marketing zintegrowany, dlatego nie powinno dziwić Cię, że kolejnym kanałem, który warto wykorzystać, jest SEO marketing. Wszystko dlatego, że dzięki optymalizacji, strona internetowa małej firmy może znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania, co z kolei przekłada się na większy ruch i lepszą widoczność marki.

Uszyte na miarę czyli marketing zintegrowany w małej firmie

Czy marketing zintegrowany przynosi korzyści dla małych firm? 

Strategia marketingu zintegrowanego umożliwia to, co byłoby trudne lub wręcz niemożliwe do osiągnięcia przy wyborze tylko jednego medium reklamowego:

  • prowadzi do zwiększenia ruchu organicznego na stronie, 
  • buduje świadomość marki przy wykorzystaniu kanałów marketingowych, 
  • tworzy relacje z klientami za pomocą mediów społecznościowych, 
  • zwiększa widoczność firmy w Internecie, 
  • kreuje wizerunek przedsiębiorstwa jako eksperta w branży, 
  • umożliwia bezpośrednią komunikację mailingową z potencjalnym nabywcami,
  • zdobywa zaufanie, dzięki rekomendacjom i pozytywnym opiniom.
Przeczytaj również:  Nowość! Google oferuje użytkownikom wyszukiwarki polecane fragmenty z odpowiedziami na ich zapytania.

Żaden z kanałów dotarcia nie zapewni 100% skuteczności, ponieważ ma swoje ograniczenia, dlatego to w grupie siła! Jak widać – skuteczny marketing zintegrowany dotrze do klienta ze swoją ofertą różnymi drogami.

Oczywiście, na to, jak firma może wykorzystać marketing zintegrowany, wpływa wiele elementów m.in sektor, w którym działa. Mimo że cele bywają tożsame, tj. pozyskać klientów – potrzeby reklamowe małych, średnich czy dużych przedsiębiorstw są różne, tak samo jak przeznaczane na ten cel środki finansowe.

Z tego, co obserwowaliśmy, wiele małych firm decyduje się w pierwszej kolejności na zintegrowane narzędzia marketingowe o niskich barierach wejścia, stąd reklamy w wyszukiwarkach czy konta firmowe na portalach społecznościowych wygrywają z tradycyjną promocją. 

Dużą rolę w zastosowaniu marketingu zintegrowanego ma wspomniany już budżet, dlatego nie będzie zaskoczeniem teza, że ten sektor będzie rozpoczynał realizację własnej strategii od prostszych lub tańszych narzędzi jak Social Media czy katalogi internetowe, zanim przedsiębiorca sięgnie po SEO (ang. Search Engine Optimization) czy płatne kampanie.

Nie bez znaczenia zapewne pozostaje fakt, że wykupienie jednej oferty na kompleksową usługę reklamową jest znacznie korzystniejsze cenowo, niż kilka pakietów, w ramach których specjaliści realizują dla klienta pojedyncze usługi.

Wprowadzenie marketingu zintegrowanego w małej firmie przynosi wiele korzyści. Bez względu na to, jakie narzędzia ostatecznie wybierze przedsiębiorca, to otrzyma on pakiet możliwości promocji swojego biznesu w Internecie. Jeśli potrzebujesz pomocy w działaniach online, to już teraz sprawdź, co WeNet, może Ci zaproponować. 

Źródło:

[1] “How Does Company Size Affect Internet Marketing Activity?” Ross Marchant

Nowe wezwanie do działania
4/5 - (4 votes)
UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułO czym i jak pisać na fanpage’u?
Następny artykułAdministrator strony na Facebooku – jak go dodać i kto powinien nim być?

Nasz ekspert:

Karolina Roksela
Absolwentka studiów na kierunku Dziennikarstwo i medioznawstwo. Dołączyła do WeNet w 2021 roku. Specjalistka ds. Contentu, która w swojej pracy stara się dostarczać użytkownikom wartościowe treści internetowe. Dzięki śledzeniu najnowszych trendów oraz ciągłym doskonaleniu się może skutecznie angażować społeczność marki na Facebooku i Instagramie. W swojej pracy korzysta również z zaawansowanych narzędzi oraz nowinek technologicznych.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here