5 najlepszych strategii generowania leadów

0
306
generowanie leadów

Każda mała, średnia czy duża firma ma swoich potencjalnych klientów, których wyróżniają konkretne potrzeby oraz preferencje. Dlatego nie istnieje jeden magiczny sposób gwarantujący sukces w sieci. Jest za to zestaw popularnych metod, które możesz wypróbować w swoim biznesie. Składają się one na skuteczne pozyskiwanie leadów sprzedażowych, czyli długotrwały proces, który wymaga testów i doskonalenia strategii. Czym dokładnie jest leadowanie i z jakich metod generowania leadów warto skorzystać? Przeczytaj i sprawdź!

Czym jest generowanie leadów B2C i B2B? 

Należy do najważniejszych procesów w marketingu (również w wydaniu internetowym). Polega na pozyskiwaniu potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani produktami lub usługami zapewnianymi przez konkretną firmę. Proces generowania leadów, bo o nim mowa, ma przede wszystkim jeden cel – sprawić, by potencjalni odbiorcy stali się aktywnymi klientami

Na czym polegają kampanie lead generation? Strategia, która umożliwia zwiększenie obrotów firmy oraz jej rozwój, opiera się na pozyskiwaniu danych potencjalnych klientów. Najczęściej otrzymujemy w ten sposób takie informacje jak imię, nazwisko, numer telefonu czy adres e-mail. Zdobycie wiedzy na temat osób zainteresowanych produktami czy usługami skłania przedsiębiorców do nawiązania kontaktu i zaprezentowania oferty, która będzie dla nich interesująca.

Warto podkreślić, że ważne w generowaniu leadów w B2B i B2C jest rozwijanie bazy potencjalnych odbiorców i prowadzenie z nimi komunikacji, aby przekształcić ich w lojalnych klientów. Weź pod uwagę, że lead marketingowy to zarówno osoby, jak i firmy, które wykazały zainteresowanie ofertą poprzez zostawienie swoich danych lub wyraziły chęć dalszego kontaktu w inny sposób. 

Promuj swoją firmę

Jakie są najważniejsze pytania dotyczące generowania leadów?

Mimo że wiesz już, na czym polegają skuteczne kampanie lead generation, to z pewnością masz jeszcze sporo wątpliwości związanych z tą strategią pozyskiwania klientów. Dlatego już teraz odpowiemy na kilka popularnych pytań dotyczących generowania wysokiej jakości leadów.  

Jakie są rodzaje leadów?

Bez względu na to, czy prowadzisz działania w mediach społecznościowych, przesyłasz wiadomości w ramach e-mail marketingu czy sprzedajesz w sklepie internetowym – warto znać rodzaje leadów kontaktowych. Ta wiedza pozwoli Ci zdecydować, jakie strategie stosować, aby przyciągnąć do Twojej oferty jak najwięcej osób. 

Musisz wiedzieć, że wartościowe leady można podzielić, chociażby ze względu na stopień zainteresowania oferowanymi produktami na zimne, ciepłe i gorące.

Rodzaje i generowanie leadów zimnych

W ramach swojej strategii możesz dążyć do pozyskiwania nowych leadów zimnych. Są to osoby, które wykonały akcję, np. pobrały e-booka z Twojej strony WWW, ale jeszcze nie są gotowe do zakupu. Często bywają pochopne i pozyskują różnego rodzaju materiały wyłącznie dla informacji. 

W takich przypadkach generowanie leadów B2B i B2C wymaga umiejętności konwersji tego typu kontaktu na osoby zainteresowane ofertą. 

Tego rodzaju odbiorcy potrzebują czasu i zastosowania specyficznej strategii marketingowej, która będzie służyła budowaniu zaufania. Im bardziej treści zamieszczane na Twoich stronach będą angażujące, tym większa szansa na zmianę kontaktu w wartościowe leady marketingowe. 

Przeczytaj również:  Event marketing – co to jest?

Korzyści z generowania leadów ciepłych

Jakie są jeszcze rodzaje leadów? Kolejny wariant stanowi grupę odbiorców, która już wyraziła pewne zainteresowanie produktami lub usługami. Będą to więc osoby, które aktywnie śledzą Twoją firmę w mediach społecznościowych, regularnie otwierają od Ciebie e-maile i chętnie dowiedzą się więcej o możliwościach współpracy. 

To właśnie tego rodzaju kontakty zapewnią Ci sukces w generowaniu leadów, dlatego warto inwestować w nie najwięcej wysiłku. Przede wszystkim dlatego, że mają duży potencjał do przekształcenia się w klientów. Kluczem do skutecznego zwiększania liczby leadów ciepłych jest umiejętność analizy nawyków odbiorcy oraz dostarczanie mu spersonalizowanych treści, które będą miały wpływ na jego decyzje.

Pozyskiwanie leadów gorących

Czy należy generować leady gorące? Oczywiście, że tak! Te osoby już dokładnie zapoznały się z Twoją ofertą i są gotowe do zakupu lub podjęcia współpracy. Co więcej, zazwyczaj okazują się łatwiejsze w obsłudze i nie wymagają tak intensywnej pracy, jak pozostałe kontakty. Warto jednak pamiętać, że pomimo ich gotowości do działania, musisz zapewnić najwyższy poziom obsługi, aby przekonać ich do Twojej firmy.

Co to jest lead scoring? 

Prowadzisz marketing w mediach społecznościowych? Planujesz płatne kampanie Facebook Ads lub w wyszukiwarce? A może chcesz wzmocnić swój remarketing? Bez względu na motywację musisz poznać narzędzie, które pozwala na efektywniejsze wykorzystanie pozyskanych kontaktów i zwiększenie ich potencjału sprzedażowego. 

Jest nim lead scoring, który pozwala zwiększyć skuteczność  działań marketingowych i zoptymalizować pracę zespołu sprzedażowego w celu osiągnięcia lepszych wyników. Tego rodzaju proces klasyfikacji i oceny jakości leadów według ich prawdopodobieństwa finalizacji transakcji pozwala określić, które z pozyskanych przez firmę kontaktów są najbardziej cenne.   

Lead generation a lead nurturing – czym się różnią? 

Wiesz już, czym jest ukierunkowane generowanie leadów. Należy jednak jeszcze podkreślić, że istnieje coś takiego jak lead nurturing, czyli proces pielęgnowania potencjalnych kontaktów w celu przekształcenia ich w lojalnych, płatnych klientów. Ta strategia ma dziś szczególne znaczenie ze względu na zwiększający się poziom konkurencji i coraz bardziej wymagającego konsumenta.

Obie strategie na generowanie leadów muszą działać razem jako integralna część marketingu Twojej firmy.

Warto jeszcze wspomnieć o lead management. Ta strategia skupia się na długofalowym zarządzaniu pozyskanymi kontaktami i ich konwersji w lojalnych klientów. Obejmuje zwykle takie działania marketingowe jak: zarządzanie bazą danych, analizę wyników, śledzenie aktywności i interakcji, kwalifikację nowych leadów oraz ich przekazywanie odpowiednim działom (np. sprzedaży).

Zwiększanie liczby leadów i sprzedaży – jakie strategie na generowanie leadów wykorzystać? 

Czy istnieje gotowy przepis na sukces w generowaniu leadów? Nie, ale na szczęście w sieci możesz znaleźć wiele sprawdzonych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów. Poniżej przedstawiamy te, które zgodnie z naszymi ustaleniami mogą pomóc Twojej firmie w poprawie konwersji. 

Pomysły na generowanie leadów B2B i B2C – marketing w mediach społecznościowych

Prowadzenie Social Mediów to

ważny element aktywności w sieci każdego z nas, dlatego trudno znaleźć lepsze miejsce na skuteczne generowanie leadów sprzedażowych niż właśnie te platformy. Facebook, Instagram czy TikTok to serwisy z milionami użytkowników i wśród nich na pewno znajdują się też Twoi klienci. Musisz tylko skorzystać z tego potencjału w odpowiedni sposób, a zwiększysz sprzedaż poprzez LinkedIn, Twitter czy inne platformy. 

Przede wszystkim warto skoncentrować się na angażowaniu użytkowników oraz budowie trwałych relacji. Jak zrobić to najskuteczniej? Oto kilka narzędzi do generowania leadów, które możesz wypróbować.

Przeczytaj również:  Jak prowadzić marketing w małej firmie?

Określ cele i grupę docelową 

Zanim  wdrożysz działania w mediach społecznościowych, określ swoje cele marketingowe i grupę docelową. Dzięki tej wiedzy możesz łatwiej pozyskać leady sprzedażowe.

Twórz angażujące treści 

Publikuj posty, które będą interesujące dla Twojego odbiorcy i przyciągną jego uwagę. Pamiętaj, aby zadbać o różnorodność treści – udostępniaj artykuły, zdjęcia, wideo, infografiki, konkursy czy ankiety. A może zdecydujesz się na organizowanie webinariów? To pozwoli Ci na generowanie potencjalnych klientów. 

Wykorzystaj formularze zgłoszeniowe 

Część platform udostępnia narzędzia, które usprawniają proces pozyskiwania leadów, ponieważ pozwalają na tworzenie formularzy zgłoszeniowych. Dzięki nim użytkownicy mogą zostawić swoje dane kontaktowe w zamian za wartościowe treści lub materiały dotyczące Twojej oferty.

Uruchom kampanię reklamową 

Chcesz generować leady na LinkedIn lub za pomocą innych mediów społecznościowych? Kampanie reklamowe to kolejne narzędzie, które warto wykorzystać w Social Mediach. Dzięki nim możesz precyzyjnie docierać do większej liczby użytkowników. Sieci takie jak Facebook Ads to świetne platformy do przeprowadzenia skutecznej promocji. 

Organizuj konkursy i nawiąż współprace
Jak jeszcze możesz usprawnić proces generowania leadów? Otóż organizowanie konkursów to kolejna skuteczna forma zdobywania kontaktów. Zachęca to użytkowników do większego zaangażowania, a w zamian za ich dane oferujesz wartościową informację o Twojej firmie.

Jak się okazuje, również nawiązanie relacji z influencerami pomaga w generowaniu nowych leadów. Poprzez ich pomoc i promocję możesz dotrzeć do potencjalnych klientów oraz wzmocnić swoje relacje z obecnymi już na Twoim profilu użytkownikami.

marketing_lokalny_v2

Google Ads – sposób na skuteczne pozyskiwanie leadów sprzedażowych

Odpowiednia kampania reklamowa to podstawa sukcesu wielu małych i średnich przedsiębiorstw. Jednym ze sprawdzonych kanałów pozyskiwania leadów jest Google Ads.

Ta niezwykle popularna sieć udostępnia reklamodawcom możliwość tworzenia płatnych reklam w wyszukiwarce Google, aplikacjach mobilnych oraz na platformie YouTube i stronach partnerskich.

Jak w kampanii generowania leadów wykorzystać Google Ads? Przede wszystkim musisz skupić się na opracowaniu odpowiedniej strategii. Jednym z jej ważnych elementów są słowa kluczowe. Warto więc zrobić dogłębny research i wybrać frazy związane z naszą ofertą, po to, by dotrzeć do osób, które są zainteresowane danym produktem albo usługą. 

Kolejnym niezwykle istotnym sposobem na to, jak generować leady, jest tworzenie reklam bazujących na właściwie dobranych słowach kluczowych. Mogą to być zarówno kampanie tekstowe, jak i graficzne. Pamiętaj, aby treść sponsorowana była wyraźnie związana z wyszukiwanym hasłem i jasno prezentowała korzyści, jakie oferuje Twoja firma lub produkt.

Skorzystanie z narzędzi Google Ads pozwala dobrać grupę docelową w sposób zdecydowanie bardziej precyzyjny niż w przypadku innych platform reklamowych. W ten sposób dotrzesz do odbiorców, którzy są najbardziej zainteresowani daną ofertą – tym bardziej że możesz wykorzystać remarketing. Właśnie dlatego Twoja strategia lead generation powinna zawierać płatną promocję. 

Podsumowując, jeśli Twoim zamiarem jest zwiększenie liczby generowanych leadów, to skuteczna kampania Google Ads pozwoli Ci pozyskać dane potencjalnych klientów. Musisz jednak zadbać o wiele aspektów: od właściwie dobranego celu, poprzez odpowiedni format reklamy oraz jej grafikę, po dobry research słów kluczowych. Ważnym elementem jest także monitorowanie wyników. Dzięki zastosowaniu się do tych zasad możesz wzmocnić swoją strategię pozyskiwania leadów.

Narzędzia do generowania leadów – newsletter (e-mail marketing)

Pozyskiwanie leadów kontaktowych to kluczowy proces dla firmy, która dąży do sukcesu w Internecie. Każdy, kto skutecznie działa online, podkreśla zaś rolę newslettera jako jednego z kanałów reklamy oraz nieocenionego źródła generowania leadów. Regularna wysyłka informacji na skrzynki mailowe subskrybentów to sposób na utrzymywanie kontaktu z klientami oraz na kreowanie w ich oczach pozytywnego wizerunku marki. 

Przeczytaj również:  Jak stworzyć USP produktu?

W jaki sposób jednak zaprojektować i efektywnie wykorzystać tego typu kampanie? Na początek należy zbudować bazę kontaktów, czyli adresy e-mail potencjalnych klientów Twojej firmy. Możesz postawić na umieszczenie formularza na swojej stronie internetowej – to proste, a dość skuteczne rozwiązanie. 

Aby pozyskać leady sprzedażowe, możesz też stworzyć dedykowaną stronę Landing Page. Taka witryna prezentuje maksymalną liczbę korzyści dla subskrybentów Twojego newslettera. Warto użyć w tej sytuacji upiększaczy graficznych i odpowiedniego designu witryny, co zachęci potencjalnych klientów do zostawienia swoich danych kontaktowych. 

Część przedsiębiorców decyduje się na używanie pop-up’ów, które mogą być czasem uważane za przeszkodę przez użytkowników zainteresowanych wszelaką zawartością witryny. Jednakże, o ile strategia ich wykorzystania jest dobrze przemyślana, to taki element także stanowi cenny sposób na zgromadzenie kontaktów e-mail potrzebnych dla prowadzenia działań generowania leadów w B2B i B2C. 

Marketing treści a skuteczne generowanie leadów sprzedażowych

Zastanawiasz się, jak jeszcze pozyskać leady sprzedażowe? Content Marketing to strategia marketingowa, która łączy się z innymi sposobami pozyskiwania klientów. W tym przypadku podstawą jest tworzenie wartościowych treści i publikowanie ich na różnych platformach w celu zdobycia uwagi potencjalnych odbiorców. Kiedy Content jest odpowiednio przygotowany i promowany, staje się ważnym narzędziem zwiększającym liczbę generowanych leadów

Aby skutecznie wykorzystać Content Marketing, należy zadbać o kilka kluczowych elementów. Przede wszystkim ważny jest wybór odpowiedniej formy publikacji, która będzie odpowiadać preferencjom Twoich klientów. Możesz tworzyć teksty, nagrywać podcasty, publikować filmy lub przygotowywać infografiki. To sposób na pozyskanie wysokiej jakości leadów. 

Drugim elementem, o którym musisz pamiętać, jest promocja treści. Nie wystarczy tylko publikować wartościowe materiały – trzeba je w skuteczny sposób dystrybuować, np. za pośrednictwem Social Mediów czy newslettera. Wykorzystaj także influencerów, aby dotrzeć do szerszej publiczności.

Ostatnią, ale nie mniej ważną kwestią, jest śledzenie wyników Twoich działań. Monitoruj popularność i ruch generowany przez poszczególne treści oraz przeprowadzaj analizę danych. Dzięki temu lepiej dopasujesz swoją strategię i maksymalnie wykorzystasz możliwości generowania leadów poprzez Content Marketing. 

Pokaż swoją firmę z dobrej strony jak Robert Korzeniowski

Proces generowania leadów a SEO

Strony WWW z czołówki rankingu w wyszukiwarce mogą liczyć na większy ruch niż konkurencja wyświetlająca się niżej. Choćby dlatego rozważ pozycjonowanie w ramach strategii generowania nowych leadów. 

Aby SEO rzeczywiście wspierało pozyskiwanie klientów, warto zadbać o odpowiedni dobór słów kluczowych. W tym celu należy skorzystać z profesjonalnych narzędzi, aby znaleźć frazy związane z Twoją ofertą i użyć ich umiejętnie w swoich treściach. Oprócz tego musisz również wdrożyć linkowanie wewnętrzne – połączenia między stronami w obrębie Twojej witryny, które ułatwią użytkownikom poruszanie się po stronie oraz pomogą indeksować ją przez roboty wyszukiwarek.

W naszej ocenie SEO może być skutecznym sposobem na pozyskiwanie leadów B2B i B2C, jednak nie tylko techniki pozycjonowania przyciągają klientów. Koniecznie trzymaj się reguł związanych z Content Marketingiem i twórz atrakcyjne treści, które będą wartościowe dla Twojej grupy docelowej.Wszystkie wymienione wyżej narzędzia generowania leadów będą wymagać od Ciebie wiedzy, doświadczenia, umiejętności oraz czasu. Jeśli więc chcesz skupić się na rozwoju swojej firmy, to powierz działania marketingowe marce WeNet. Doradcy internetowi znają różne metody pozyskiwania klientów, które mogą wdrożyć do strategii biznesowej Twojego przedsiębiorstwa. Przekonaj się, co mogą zaoferować Ci specjaliści.

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)
UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykuł6 kanałów marketingowych, które musisz znać
Następny artykułCzym jest CPA (Cost Per Action)?

Nasz ekspert:

Karolina Roksela
Absolwentka studiów na kierunku Dziennikarstwo i medioznawstwo. Dołączyła do WeNet w 2021 roku. Specjalistka ds. Contentu, która w swojej pracy stara się dostarczać użytkownikom wartościowe treści internetowe. Dzięki śledzeniu najnowszych trendów oraz ciągłym doskonaleniu się może skutecznie angażować społeczność marki na Facebooku i Instagramie. W swojej pracy korzysta również z zaawansowanych narzędzi oraz nowinek technologicznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here