Pytanie, jakie często zadają sobie właściciele firm, którzy postanowili założyć firmowy fanpage to, o czym i jak pisać na fanpage’u, żeby treść była interesująca dla fanów?
Komunikacja przede wszystkim musi opierać się na określonych celach i mieć sprecyzowaną grupę docelową. Grupę docelową powinny opisywać podstawowe dane demograficzne, takie jak: wiek, płeć, miejsce zamieszkania itp. Jednak dla tworzenia angażującej komunikacji na Facebooku, nie będą one wystarczające. Możecie stworzyć scenariusze zachowań grupy docelowej: przemyślcie, w jaki sposób korzysta z Facebooka, ile czasu mu poświęca oraz w jakich godzinach. Zastanówcie się też, jak ta grupa spędza czas wolny, czym się interesuje. Im więcej danych zbierzecie – tym lepiej. Kiedy już wiecie, kim są potencjalni fani (klienci), możecie zaplanować strategię komunikacji.
Planowanie strategii komunikacyjnej na Facebook’u
Celem strategii komunikacji powinno być budowanie i angażowanie społeczności osób, które są zainteresowane produktem, branżą i tematami, które jej dotyczą. Udaje się to choćby dzięki postom prezentującym produkt w nieszablonowy sposób, np. poprzez rywalizację (wybierz produkt 1 lub 2), postom prezentującymi powstanie produktu, usługi (galeria, film), postom poświęconym poradom, ciekawostkom itp. Musicie pamiętać, żeby posty były pisane w sposób angażujący, zachęcający fanów do aktywności i dzielenia się swoimi doświadczeniami, dzięki czemu fanpage spełnia swoją funkcję społecznościową. Nawiązujcie w postach również do aktualności tj. wszystkich wydarzeń czy świąt, które mniej lub bardziej łączą się branżą Waszej firmy.
Fanów dużo łatwiej i skuteczniej można angażować, jeśli strategia prowadzenia fanpage’a opiera się na przewodniej idei, a on nie jest tylko tablicą ogłoszeniową na temat marki.