Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

article background

Dzień Doradcy Internetowego po raz pierwszy w Polsce już 30 września

Dzień Doradcy Internetowego po raz pierwszy w Polsce już 30 września

30 września br. po raz pierwszy w Polsce będzie Dniem Doradcy Internetowego, nowego zawodu w branży usług e-marketingowych. Święto ma promować rozwój tej profesji oraz pokazywać korzyści w korzystaniu z usług doradcy internetowego. Pomysłodawcą wydarzenia jest firma technologiczna WeNet, która zatrudnia ponad 1000 takich specjalistów. – Tylko w samym 2022 r. z usług doradców internetowych skorzystało ponad 3,3 tysiąca przedsiębiorców sektora MŚP. Poziom satysfakcji Klientów ze współpracy z doradcą wyniósł 94%, natomiast 89% Klientów pozytywnie oceniło poziom doradztwa i wychodzenia z inicjatywą. To dobrze wróży temu zawodowi na przyszłość – mówi Michał Wrzesiński, członek rady nadzorczej WeNet.

Kim jest doradca internetowy?

Pojęcie „doradcy internetowego” zostało wprowadzone we wrześniu 2021 r. przez firmę WeNet. Pretekstem do zmiany podejścia w obsłudze klienta, korzystającego z usług technologicznych, było powstanie nowego brandu, który oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu e-marketingu dla MŚP w innowacyjnym modelu subskrypcyjnym.

- Wprowadziliśmy na polski rynek termin nowego specjalisty, który stawia sobie za cel działanie wspierające klienta. Który chce być partnerem w jego biznesie, a nie tylko dostarczycielem produktów. Kimś innym niż konsultant telefoniczny. Gdy przedsiębiorca potrzebuje księgowej – idzie do biura rachunkowego. Gdy potrzebuje prawnika – idzie do kancelarii prawnej. Gdy potrzebuje rozwinąć swój biznes w sieci, z pomocą przychodzi właśnie doradca internetowy. Ważnym elementem we współczesnym świecie jest poczucie bezpieczeństwa. Doradcy internetowi monitorują tworzone strony internetowe i na bieżąco reagują na ewentualne zagrożenia. Dbają również o widoczność stron i ich efektywność dla klientów, dzięki ofercie SEO – mówi Michał Wrzesiński, członek rady nadzorczej WeNet.

Doradca internetowy w pierwszych badaniach

Szybkość obsługi, dostępność doradców i poziom ich kompetencji, a także efektywność działań to podstawowe cechy dobrego doradcy internetowego, doceniane przez klientów. Z pierwszych badań WeNet nt. doradców internetowych wynika, że poziom satysfakcji Klientów ze współpracy z doradcą wyniósł 94%, natomiast 89% Klientów pozytywnie oceniło poziom doradztwa i wychodzenia z inicjatywą. Szybkość reagowania na zgłaszane problemy pozytywnie ocenia 92% klientów. To nie wszystko. 95% klientów WeNet wskazuje również, że doradca internetowy jest lepszym rozwiązaniem niż konsultant, który w ich ocenie był jedynie pośrednikiem w przekazywaniu informacji odpowiednim działom.

- Choć za doradcą internetowym stoi cały sztab ludzi, od specjalistów od technologii i produktów, analityków internetowych, po copywriterów i specjalistów od SEO, to dzięki nowoczesnym e-rozwiązaniom są oni w stanie dużą część zgłoszeń Klientów samodzielnie zrealizować nawet w trakcie rozmowy telefonicznej. Ten szybki cykl obsługi sprawił, że tylko w samym 2022 r. z usług doradców internetowych skorzystało ponad 3,3 tysiąca przedsiębiorców sektora MŚP – dodaje Michał Wrzesiński.

Szkolenia dla doradców internetowych

Na rynku funkcjonuje już specjalny program szkoleniowy „Uniwersytet WeNet”, który specjalizuje się w edukowaniu przyszłych doradców internetowych. Uniwersytet zapewnia program rozwoju zaawansowanych kompetencji cyfrowych. Dzięki niemu uczestnicy zdobywają cenną wiedzę i umiejętności z zakresu e-marketingu. Podczas zajęć kursanci szkoleni są m.in. ze zmieniających się trendów rynkowych i technologicznych dzięki czemu pomagają przedsiębiorcom optymalizować ich działania e-marketingowe. Program obejmuje także zakres wiedzy produktowej, narzędziowej i praktycznej z obszaru obsługi klienta, customer experience oraz tematy z zakresu rozwoju osobistego.

- Doradcy internetowi pracują dla klientów z 582 branż, dlatego ich wiedza musi być szeroka. Wykłady i seminaria na naszym uniwersytecie prowadzą specjaliści z wielu obszarów firmy tak, aby zapewnić różnorodność przekazu opartego na fachowej wiedzy i wnikliwej znajomości tematu. Każdy z naszych doradców korzysta z zaawansowanego programu rozwojowego w ramach Uniwersytetu WeNet. Zespół Sprzedaży dodatkowo zdobywa kompetencje z zakresu nowych technologii i obsługi klienta w ramach naszej Akademii Sprzedaży, zaś kandydatom na stanowiska menedżerskie oferujemy autorski program leadership Akademia Managera. Zapraszamy osoby chcące się rozwijać w e-technologiach, sprzedaży i obsłudze klienta – mówi Anna Pszczółkowska, Dyrektor ds. Rozwoju w WeNet.

Dzień doradcy internetowego

30 września br. po raz pierwszy w Polsce obchodzony będzie Dzień Doradcy Internetowego. Święto ma promować rozwój tej profesji oraz pokazywać korzyści w korzystaniu z usług doradcy internetowego. Pomysłodawcą wydarzenia jest firma technologiczna WeNet, która zatrudnia ponad 1000 takich specjalistów, a ich liczba z miesiąca na miesiąc rośnie.

- Dzień Doradcy Internetowego u nas zbiegnie się z pierwszą rocznicą powstania WeNet. Aby docenić dodatkowo i podkreślić, że jest to ważna funkcja w firmach technologicznych, zaprosiliśmy jednego z naszych doradców internetowych do udziału w spocie reklamowym. Nie chcieliśmy by grał go aktor. Dzięki temu w spocie mamy i prawdziwego Klienta – Roberta Korzeniowskiego i prawdziwego doradcę. Mam nadzieję, że zarówno spot, jak i Dzień Doradcy Internetowego pomogą w popularyzacji tego zawodu, bo już widzimy że jest coraz lepiej rozumiany przez Klientów. To nie koniec, w planach mamy m.in. wprowadzenie Kodeksu Dobrych Praktyk Doradcy Internetowego – podsumowuje Michał Wrzesiński.

Opublikowano: 29.09.2022
Autor: Izabela

Kontakt dla Mediów pr@wenet.pl