Case study:

WeNet i Orchidea – budowa strony i wysokich pozycji w Google

Właścicielką salonu kosmetycznego Orchidea jest Pani Ewa Olesiewicz-Derewońko – lingeristka, która prowadzi własną działalność od 2007 roku. Składająca się z 10 pracowników firma wykonuje usługi kosmetyczne oraz realizuje szkolenia.

Zapoznaj się z case study i dowiedz się, co zrobiliśmy, by zwiększyć popularność usług salonu Orchidea.

WYZNACZONE CELE

  • zbudować skuteczną stronę WWW,
  • zwiększyć rozpoznawalność firmy,
  • dotrzeć do nowych klientów,
  • uzyskać wysokie pozycje w Google.
Makijaż permanentny

KLUCZOWE DZIAŁANIA

1. Budowa strony internetowej

W 2020 roku zaprojektowaliśmy dla salonu Orchidea stronę, na której znajdują się najważniejsze informacje o ofercie firmy oraz blog tematyczny.

Zadbaliśmy o atrakcyjny wygląd, pasujący do branży, przystosowanie witryny do różnych szerokości ekranu (responsywność) oraz bezpieczeństwo (certyfikat SSL).

Skupiliśmy się także na doświadczeniach użytkownika (User Experience), aby klienci Pani Ewy z łatwością odnajdywali interesujące ich treści.

https://www.orchidea-salon.pl/
https://www.orchidea-salon.pl/szkolenia
https://www.orchidea-salon.pl/blog
https://www.orchidea-salon.pl/makijaz-permanentny/usuwanie-makijazu-permanentnego
https://www.orchidea-salon.pl/kontakt
https://www.orchidea-salon.pl/
https://www.orchidea-salon.pl/szkolenia
https://www.orchidea-salon.pl/blog
https://www.orchidea-salon.pl/makijaz-permanentny/usuwanie-makijazu-permanentnego
https://www.orchidea-salon.pl/kontakt
https://www.orchidea-salon.pl/
https://www.orchidea-salon.pl/szkolenia
https://www.orchidea-salon.pl/blog
https://www.orchidea-salon.pl/makijaz-permanentny/usuwanie-makijazu-permanentnego
https://www.orchidea-salon.pl/kontakt
2. Pozycjonowanie strony

Kolejnym naturalnym etapem budowania rozpoznawalności były działania SEO, czyli:

Audyt strony internetowej
Audyt strony internetowej
Na początku wygenerowaliśmy raport SEO strony orchidea-salon.pl, aby sprawdzić jej kondycję. Ze względu na zmiany algorytmów, do audytu powracamy regularnie.
Optymalizacja techniczna
Optymalizacja techniczna
Wprowadziliśmy wszystkie niezbędne zmiany, by poprawić kondycję techniczną witryny. Przetestowaliśmy prędkość wyświetlania i sprawdziliśmy responsywność.
Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
Przetestowaliśmy linkowanie wewnętrzne na stronie oraz pozyskaliśmy linki zewnętrzne z wartościowych i sprawdzonych katalogów firm.
Optymalizacja treści
Optymalizacja treści
Wyszukaliśmy słowa kluczowe dla firmy Orchidea. Na ich podstawie zoptymalizowaliśmy meta dane, które są istotną informacją dla użytkowników i robotów wyszukiwarek.
3. Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma

Dzięki wizytówce GMB klienci szybciej odnajdują interesujące ich usługi w wyszukiwarce i na mapach Google.

Dla firm takich jak Orchidea odpowiednia optymalizacja to lepsza widoczność na lokalnym rynku.

W ramach optymalizacji Google Moja Firma zadbaliśmy o:

  • uzupełnienie najważniejszych informacji na temat firmy,
  • aktualizację danych i ich spójność z innymi miejscami w sieci,
  • linkowanie wizytówki w katalogach (m.in. panoramafirm.pl i pkt.pl),
  • regularne publikacje postów, które poprawiają pozycjonowanie.
3. Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma

Źródło: Google

OPUBLIKOWANE TREŚCI W LICZBACH

Napisaliśmy i opublikowaliśmy dla salonu urody Orchidea:

8
angażujących postów na firmowego bloga
19
artykułów tematycznych związanych z branżą

Ponadto stworzyliśmy wizytówki w 16 wartościowych katalogach firm.

Regularne publikacje i linki zewnętrzne to jedne z najważniejszych czynników poprawiających pozycję firmy w wynikach wyszukiwania Google.

EFEKTY DZIAŁAŃ SEO

Większy ruch na stronie

Optymalizacja techniczna strony salonu i wprowadzenie odpowiednich meta danych przyczyniło się do znacznego zwiększania ruchu organicznego, czyli odwiedzin z wyników wyszukiwania Google.

Zielona część wykresu pokazuje pozytywne zmiany:

Większy ruch na stronie
Wyższe pozycje fraz kluczowych w Google

Firmy z tej samej branży rywalizują o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe związane z ich działalnością. Słowa kluczowe to te hasła, które klienci najczęściej wpisują w wyszukiwarkę, by znaleźć interesującą ich ofertę.

Dla salonu Orchidea są to na przykład:

  • „mezoterapia igłowa Białystok”,
  • „szkoła makijażu permanentnego”,
  • „zabiegi na twarz Białystok”.

Miesięczne statystyki pokazują, że dzięki naszym działaniom Orchidea buduje lepszą pozycję online.

W grudniu 2021 roku w TOP3 na słowa kluczowe związane z działalnością firmy wyświetlało się zaledwie 8 pozycji. We wrześniu 2022 roku jest ich już 25.

Wyższe pozycje fraz kluczowych w Google

Tendencję wzrostową widać także w TOP10 i TOP50, co dobrze rokuje na przyszłość.

Obecnie strona salon-orchidea.pl zajmuję pierwszą pozycję np. na hasło „szkolenie makijażu permanentnego Białystok”:

Źródło: Google

STRONA STWORZONA Z MYŚLĄ O WSZYSTKICH URZĄDZENIACH

Podczas projektowania stron szczególną uwagę zwracamy na bezproblemowe działanie na wszystkich urządzeniach: od komputerów stacjonarnych, przez tablety, po smartfony.

Dlaczego to takie ważne? Widać to na przykładzie firmy Orchidea – ponad 8 razy więcej użytkowników przeglądało witrynę przy użyciu smartfona niż PC-ta:

Telefon
4734
Tablet
35
Komputer
573