article background

Co daje marketing lokalny online?

Co daje marketing lokalny online?

Prowadzisz mały lub średni biznes? Chcesz docierać do nowych klientów, którzy są zainteresowani Twoją ofertą? Reklama w prasie, ulotki czy bilbordy nie przynoszą już oczekiwanych rezultatów? To znak, że musisz zadbać o lepszą widoczność marki! Jeśli chcesz, rozwijać swoją działalność i zwiększyć sprzedaż produktów oraz usług, to musisz być tam, gdzie kupujący. Postaw więc na reklamę w sieci i docieraj do odbiorców z okolicy. Ale najpierw sprawdź, co daje marketing lokalny online. Przekonaj się, dlaczego warto promować firmę w Internecie.

Czy warto promować lokalny biznes w Internecie?

Rozwój firmy to w dzisiejszych czasach nie lada wyzwanie. Aby docierać do coraz bardziej wymagających klientów i skutecznie rywalizować z coraz większą konkurencją, przedsiębiorcy muszą reklamować swoje produkty czy usługi różnymi kanałami. Jeśli prowadzisz własną działalność, to nie możesz oczekiwać, że potencjalni odbiorcy sami Cię odnajdą na mapie lokalnego biznesu.

Jak widzisz, Twoja marka musi być widoczna tam, gdzie działają już Twoi rynkowi rywale i znajdują się potencjalni konsumenci oferty. Tym miejscem jest z pewnością Internet. Niezależnie więc od tego, czy jesteś właścicielem małej, czy też dużej firmy – jej aktywność online musi być integralną częścią Twojej działalności. W końcu to sieć stanowi najlepszy sposób na pozyskanie klientów.

Musisz wiedzieć, że brak inwestycji w promocję lokalnego biznesu w Internecie oznacza utratę wielu możliwości dla kupujących. Nie wierzysz? Otóż według najnowszych badań aż 70% konsumentów odwiedzi usługodawcę lub sklep ze względu na informacje, które znajdzie w sieci.

Bez względu na to, czy będzie to reklama, kampania promocyjna czy firmowa strona internetowa – użytkownicy codziennie mogą dowiedzieć się więcej o Twojej firmie i sprzedawanych produktach czy usługach. Jeżeli z racji tego chcesz, aby Twoja oferta dotarła do ludzi z okolicy, to musisz zdecydować się na marketing lokalny online.       

Nie zmarnuj szansy, jaką daje Ci reklama w Internecie – zacznij promować swoją działalność w najbliższej okolicy  i wybierz działania, dzięki którym skutecznie zaprezentujesz Twoją firmę, produkt czy usługę. O skuteczność Twojego marketingu lokalnego mogą zadbać doradcy internetowi. Z WeNet zbudujesz wizerunek, którego pozazdrości Ci konkurencja. 

Co to jest marketing lokalny online?

Wiesz już, że ogromne możliwości w zakresie skutecznej rywalizacji z konkurencją na rynku, rozwoju biznesu i dotarcia do klienta z regionu zapewnia lokalny marketing online. Tego rodzaju promocja sprawdza się, szczególnie jeśli od dłuższego czasu bezskutecznie próbujesz zaznaczyć swoją obecność w branży.

Nie wierz w błędne przekonanie, że promocja w sieci dotyczy wyłącznie firm, które działają na określonym obszarze. Reklama w Internecie to świetne rozwiązanie właściwie dla każdego biznesu. Jednak czym jest marketing lokalny online? Otóż są to wszystkie działania, które mają wypromować markę, produkt lub usługę w Internecie. W ich efekcie zwiększa się widoczność biznesu na lokalnym rynku, a co za tym idzie – poprawiają się też wyniki sprzedaży.

Pamiętaj jednak, że marketing lokalny – tak jak każda inna strategia promocyjna – wymaga przygotowania planu i budżetu oraz synchronizacji różnych działań. Do podstawowych narzędzi marketingu lokalnego online należą:

  • wizytówka w Google Moja Firma,

  • rekomendacje i opinie klientów,

  • płatne reklamy oraz lokalne SEO,

  • własna strona internetowa i marketing treści,

  • firmowe kanały w mediach społecznościowych,

  • reklama banerowa i prezentacja w katalogach firm,

  • aukcje internetowe oraz platformy produktowe i usługowe,

  • e-mail marketing z promocją firmowej witryny WWW.

Dzięki powyższym elementom możesz skutecznie promować swoją firmę w danym regionie. Weź jednak pod uwagę specyfikę konkretnego rynku. Jeśli nie chcesz zajmować się tym samodzielnie, to skorzystaj z oferty Marketingu Lokalnego od WeNet, która obejmuje:  

  1. zweryfikowaną wizytówkę w Google Moja Firma,

  2. interaktywną prezentację w katalogach,

  3. artykuły poradnikowe i pokazy zdjęć,

  4. promocję oferty na platformach Marketplace,

  5. kampanię kreującą pozytywny wizerunek marki.

6 najważniejszych zalet marketingu lokalnego online

Wspomnieliśmy już, że lokalny marketing prezentuje nowe podejście do promocji w Internecie. Obecnie dla wielu przedsiębiorców dużo bardziej opłacalne staje się budowanie więzi z lokalnymi odbiorcami niż wszelkie próby dotarcia z ofertą do klientów z całego kraju. Również dla wielu kupujących oferta ogólnopolskich marek jest mniej atrakcyjna od produktów i usług zapewnianych przez okoliczne firmy.

Zastanówmy się więc, co daje marketing lokalny online. Oto lista sześciu najważniejszych korzyści.

1. Lokalny marketing pozwala pozyskać klientów zainteresowanych ofertą

To jedna z kluczowych zalet omawianej formy promocji na mapie lokalnego biznesu. Dzieje się tak, ponieważ już nawet 46% wyszukiwań w Google to zapytania lokalne. Co więcej, aż 95% użytkowników zainteresowanych produktem, usługą lub konkretną firmą zaczyna poszukiwania od wyszukiwarki.

Nie będąc widocznym w wynikach wyszukiwania, nie dotrzesz więc do wielu potencjalnych klientów. Ponadto – nawet Twój obecny odbiorca, jeśli nie znajdzie informacji o Twojej działalności w sieci, to może stracić zaufanie do marki i w konsekwencji wybrać ofertę konkurencji. Warto wykorzystać więc narzędzia marketingu online, aby zadbać o lepszą pozycję w Google na lokalne frazy np. „fryzjer Łódź” czy „naprawa komputerów Radom”.

2. Promocja lokalna to świetne rozwiązanie na start w sieci

Dopiero rozpoczynasz swoją drogę na szczyt w branży? Marketing lokalny online przyniesie Ci więc sporo korzyści. To świetny sposób na pozyskanie pierwszych pozytywnych opinii na temat firmy i oferty w Internecie. Co ważne, tego rodzaju promocja to zdecydowanie tańsze rozwiązanie niż reklama ogólnokrajowa, a może przynieść dużo lepsze rezultaty. 

Wszystko dlatego, że działając na danym obszarze, doskonale wiesz, czego potrzebują Twoi odbiorcy. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, możesz zaoferować nie tylko spersonalizowaną ofertę, ale również odpowiednio dobrane działania promocyjne np. w przypadku lokalnego SEO możesz dużo łatwiej trafić do klientów z okolicy, ponieważ wiesz, jakie frazy dopasować do ich zapytań. 

3. Biznes promowany lokalnie może szybciej zostać liderem w branży        

Wciąż nie wiesz, czy warto zainwestować w marketing lokalny? Jednym z najważniejszych powodów, dla których warto rozważyć tego typu promocję, jest jej skuteczność. Dzięki kolejnym działaniom reklamowym możesz szybciej i łatwiej dotrzeć do klientów w okolicy oraz zyskać pozycję lidera w branży.

Wymienione wcześniej praktyki marketingowe spowodują, że Twoja firma wyróżni się na tle konkurencji i zyska zainteresowanie oraz zaufanie odbiorców. Utrzymanie pozycji lidera w regionie sprawi, że marka będzie kojarzyła się z konkretnymi produktami lub usługami, dzięki czemu konsumenci będą bardziej skłonni skorzystać z oferty. 

4. Marketing lokalny online umożliwia targetowanie reklam

Wspomnieliśmy już o korzyściach, jakie płyną z promocji na mapie lokalnego biznesu w kontekście pozyskiwania klientów. Mocno z tym tematem związana jest kolejna zaleta, czyli możliwość targetowania reklamy. W ten sposób dokładnie określisz, kto może zapoznać się z Twoim komunikatem marketingowym.

Taką opcję zapewniają systemy reklamowe np. Google Ads czy Facebook Ads. Targetować przekaz promocyjny możesz również przy pozycjonowaniu poprzez dobranie odpowiednich słów kluczowych lub dzięki publikacji treści i materiałów, w tych miejscach sieci, gdzie znajdują się osoby zainteresowane daną tematyką (czyli potencjalni kupujący).

Dzięki targetowaniu lokalnemu możesz pozyskać więcej odbiorców, zoptymalizować efektywność budżetu reklamowego czy obniżyć koszty pozyskania jednego klienta. Wszystko dlatego, że przekaz kierowany jest bezpośrednio do osób, które realnie mogą skorzystać z oferty Twojej firmy.

5. Reklamowanie biznesu lokalnego w sieci zapewnia dużą elastyczność

Z powodzeniem można stwierdzić, że marketing lokalny online cechuje duża elastyczność, która przejawia się na kilka sposobów.

Po pierwsze reklamowanie biznesu w sieci może mieć charakter darmowy, choć zdecydowanie lepiej przeznaczyć na konkretne działania odpowiedni budżet. Co warto podkreślić, promocja lokalna online nie generuje tak dużych kosztów, jak reklamy ogólnokrajowe, więc może okazać się szybko zwracającą się inwestycją.

Po drugie marketing lokalny zapewnia wiele różnych strategii i typów promocji, co sprawia, że możemy dobrać działania do możliwości oraz charakteru firmy. To zaś zapewni korzystną prezentację oferty. Pamiętaj, że możesz korzystać z tej formy reklamy mniej lub bardziej regularnie.   

6. Z marketingiem lokalnym budujesz pozytywny wizerunek online

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że użytkownicy wyszukujący w Internecie informacji o produktach i usługach najlepiej postrzegają firmy, które są widoczne online np. w wynikach wyszukiwania. Aby zbudować taką wiarygodność w oczach odbiorców w najbliższej okolicy, musisz postawić więc na kształtowanie pozytywnego wizerunku.     

A ponieważ nie wystarczy już tylko być w sieci, to musisz zainwestować w marketing lokalny. Dzięki niemu zyskujesz rozpoznawalność w regionie i odpowiednią prezentację online, która jest wirtualną wizytówką firmy. Lepsza widoczność w Internecie i wyższa pozycja na tle konkurencji może sprawić, że Twoja marka zyska autorytet dla danej niszy. To wszystko zwiększy atrakcyjność Twojej oferty.  

Marketing lokalny online z WeNet – dlaczego warto?

Ciekawa oferta to dziś zdecydowanie za mało, aby wyprzedzić konkurencję, zdobyć pozycję lidera w branży i pozyskać klientów z okolicy. O lepszą widoczność na mapie biznesu należy walczyć poprzez działania w ramach marketingu lokalnego online. Wszystko dlatego, że to właśnie ta forma promocji przynosi wymierne efekty, takie jak:

  • pozyskanie odbiorców z najbliższej okolicy,

  • zdobycie uwagi klientów konkurencyjnych firm,

  • skuteczne targetowanie komunikatów reklamowych,

  • uzyskanie pozycji lidera w branży i konkretnej niszy,

  • mniejsze koszty w porównaniu z marketingiem ogólnokrajowym,

  • lepszy wizerunek marki w sieci oraz zaufanie użytkowników,

  • wyższy ranking w wynikach wyszukiwania na zapytania lokalne.

Jeśli chcesz wzmocnić swoją pozycję na lokalnym rynku, ale nie wiesz, jak to zrobić, to wybierz Marketing Lokalny od WeNet. Doradcy internetowi zapewnią wsparcie dla Twojego biznesu!

  • Pozyskają nowych klientów

Specjaliści dzięki wizytówce Google Moja Firma, atrakcyjnej prezentacji w katalogach firm czy aktywności w Social Mediach dotrą do osób, które wyszukują produktów i usług dostępnych w Twojej ofercie. W ten sposób dotrzesz do klientów z okolicy i zbudujesz społeczność wokół marki. 

  • Zapewnią elastyczną ofertę cenową

Prowadzisz małą firmę i masz niewielkie środki na promocję? Doradcy internetowi zaproponują Ci plan działania optymalny dla Twojego budżetu. WeNet oferuje szeroką i elastyczną ofertę, dzięki której dotrzesz do odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą i zyskasz lepszą pozycję na mapie lokalnego biznesu. 

  • Zagwarantują kompleksową usługę

Gdy Ty zajmiesz się swoim biznesem, specjaliści będą działać dla Ciebie. Zapewnią obsługę od A do Z – zaczną od stworzenia i aktualizacji wizytówki GMB, przejdą do przygotowania prezentacji w katalogach firm, rozwiną przy tym marketing treści oraz profile w Social Mediach i przeprowadzą kampanię wizerunkową wraz z promocją na platformach produktowych i usługowych.  

Wciąż się wahasz? Godło Firma Przyjazna Klientowi oraz przynależność do Google Partners Premium to odznaczenia, które potwierdzają skuteczność doradców internetowych.

Szczegóły dotyczące bogatej oferty Marketingu Lokalnego znajdziesz na stronie WeNet.pl. Wdróż rozwiązania, dzięki którym zbudujesz widoczność marki i oferty, pozyskasz nowe kontakty oraz zwiększysz sprzedaż.

 

Źródła:

Search Engine Market Share Poland

16 Local SEO Statistics That Matter in 2022 | Safari Digital

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.