Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

article background

Co to jest live chat?

Co to jest live chat?

Czy wiesz, że w przypadku handlu internetowego dobra obsługa jest ważniejsza od samego produktu czy usługi dla wielu klientów? Wynika to z faktu, że w odróżnieniu od sprzedaży tradycyjnej, w sklepie online nie ma możliwości bezpośredniego kontaktu, a zapoznanie z towarem jest nieco ograniczone. Jeśli chcesz pozyskać nowych kupujących, musisz więc wdrożyć rozwiązania usprawniające komunikację. Sprawdź, czym jest live chat i zobacz, jak działa czater w e-sklepie lub na stronie WWW.    

Strony WWW Strony WWW

Live chat – co to jest?

Wyobraź sobie sytuację, w której pilnie potrzebujesz konkretnego produktu, którego nie możesz kupić w okolicznych sklepach. Wybierasz więc sprzedawcę internetowego – ale zanim dodasz towar do koszyka, chcesz jeszcze zadać kilka pytań. Niestety mijają kolejne godziny i nikt nie odpowiada na Twoje próby kontaktu. W takiej sytuacji zapewne nie sfinalizujesz transakcji, prawda?  

Z pewnością tak też postąpi Twój odbiorca, jeśli nie wdrożysz na swojej stronie internetowej lub w e-sklepie rozwiązań, które usprawnią obsługę klienta. Takim narzędziem jest live chat, czyli prosty komunikator służący do wymiany informacji pomiędzy użytkownikami, którzy odwiedzili witrynę a pracownikami firmy.

Promuj swoją firmę

Czater może wyświetlać się automatycznie np. w momencie, gdy internauta przebywa w serwisie określony czas lub po naciśnięciu przycisku, który otwiera okno chatu (umieszczonego w widocznym miejscu). Live chat umożliwia więc prowadzenie komunikacji w czasie rzeczywistym i jest wygodnym rozwiązaniem dla obu stron – klienta i Twojego biznesu.

Live chat - co to jest

Do czego służy czater na stronie WWW lub w e-sklepie?

Jednym z powodów, dla których część internautów nadal nie robi zakupów online, jest brak bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą. Na szczęście powstają kolejne sposoby komunikacji z klientami przez Internet, które mogą zastąpić kontakt na żywo. Jak już wiesz, jednym z nich jest live chat, który możesz wykorzystać na różne sposoby.

Czater używany jest przede wszystkim do prowadzenia działań z zakresu obsługi klienta i sprzedaży online.  

1. Obsługa klienta

Jeżeli zdecydujesz się na instalację live chata na swojej stronie internetowej lub w e-sklepie, to zyskasz wygodną i spójną platformę komunikacyjną. Narzędzie pozwoli również udzielić natychmiastowej odpowiedzi na zadane przez klientów pytania – bez mozolnego poszukiwania informacji czy czekania na kontakt telefoniczny.

Czater to również miejsce, gdzie możesz gromadzić dotychczasowe rozmowy z użytkownikami. Ich analiza umożliwi Ci jeszcze lepiej porozumiewać się z klientami. 

2. Sprzedaż online

Nie bez powodów live chat stanowi doskonałe narzędzie dla sklepów internetowych. Otóż dzięki czaterowi możesz śledzić i analizować zachowania użytkowników w witrynie. Poza tym narzędzie usprawnia komunikację na linii firma-klient, a to sprawia, że coraz mniej odwiedzających opuszcza Twoją stronę bez wykonania określonego działania np. zakupu.

Z live chatem zwiększasz prawdopodobieństwo, że potencjalni klienci właśnie u Ciebie zostawią swoje pieniądze – docenią bowiem szybką odpowiedź na ich zapytania oraz sprawne rozwiązywanie problemów. 

Jak działa live chat?

Czater to swoisty doradca klienta online w czasie rzeczywistym. Wśród jego licznych korzyści warto wyróżnić szybkie i intuicyjne działanie.

Wystarczy, że użytkownik wejdzie na Twoją stronę internetową, a w rogu lub z boku witryny pojawi się okienko chatu z informacją o konsultancie gotowym do rozmowy. Jeśli klient odpisze na komunikat np. „W czym mogę pomóc?”, pracownik będzie mógł odpowiedzieć na pytania związane z ofertą.

sklep internetowy live chat

Live chat jest więc niewielką zmianą, która przynosi duże efekty. Jeśli chcesz zyskać łatwy i wygodny sposób na porozumiewanie się z odbiorcami na żywo, to już teraz zapoznaj się z ofertę doradców internetowych. Czater od WeNet zapewnia automatyczne rozmowy (i ich tłumaczenia) z klientami, integrację z firmowym Facebookiem czy podgląd wiadomości.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku >>>

Zamów darmową wycenę i sprawdź, co jeszcze możesz zyskać z profesjonalnym live chatem. Zadbaj o komunikację tu i teraz!

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.