Jak działa Wirtualny Asystent?
Skuteczne prowadzenie własnego biznesu wiąże się z wieloma obowiązkami. W każdym przedsiębiorstwie nastawionym na rozwój liczą się jednak przede wszystkim czas i pieniądze. Warto korzystać więc z narzędzi, które pomagają zaoszczędzić obie te rzeczy. Takim rozwiązaniem jest z pewnością Wirtualny Asystent. Jak działa? Kim jest? W czym może pomóc Twojej firmie? Na te i inne pytania odpowiadamy w artykule. Zapraszamy do lektury!
Kim jest Wirtualny Asystent?
Jedną z największych bolączek każdego właściciela firmy jest nadmiar obowiązków. Szczególnie jeśli przedsiębiorca prowadzi choćby część działalności w sieci. Masz własny biznes i szukasz rozwiązań, dzięki którym usprawnisz komunikację z klientami na stronie internetowej lub w e-sklepie? Wirtualny Asystent będzie dla Ciebie idealną opcją!
WA to profesjonalny konsultant obsługujący odbiorców w sieci. Wykwalifikowany specjalista zapewnia wsparcie Live Chatu oraz dba o kontakt z użytkownikami odwiedzającymi firmową witrynę lub e-commerce. A Ty w tym czasie możesz skupić się na innych zadaniach i rozwijać swój biznes.
A choć istnieje wiele form komunikacji z klientami przez Internet, to Wirtualny Asystent gwarantuje doświadczenie, które przypomina relacje w świecie rzeczywistym.
Wirtualny Asystent – jak działa?
Jeśli Twój biznes nieustannie się rozwija, a Twoja strategia marketingowa przynosi wymierne rezultaty, to z pewnością zauważysz wzrost zainteresowania ofertą. W takiej sytuacji przyda Ci się pomoc w obsłudze nowych i dotychczasowych klientów. To właśnie zadanie dla Wirtualnego Asystenta.
Usługa ta ma ogromny potencjał usprawnienia sprzedaży internetowej, ale tylko wtedy, gdy dopasujesz konkretne rozwiązania do specyfiki swojego biznesu. Wybierz mądrze, a pozbędziesz się obowiązków, na które nie masz czasu i skupisz się na tym, co najważniejsze dla Twojej firmy.
Jak więc działa Wirtualny Asystent?
1. Wybór i dopasowanie funkcjonalności narzędzia
Chcesz, aby asystent online pracował na sukces Twojego przedsiębiorstwa? W takim razie zdecyduj, ile czatów i rozmów telefonicznych typu callback (kiedy to konsultant dzwoni do użytkownika z witryny) potrzebujesz w swoim e-sklepie czy na stronie WWW. Weź więc pod uwagę, nie tylko wielkość Twojej firmy, ale również liczbę kontaktów, które obsługujesz.
W tym przypadku punktem wyjściowym do opracowania strategii działania jest omówienie potrzeb Twojego biznesu.
2. Zapoznanie się konsultanta z ofertą firmy i zadaniami
Aby zapewnić obsługę klienta na najwyższym poziomie, konsultant poznaje Twoją firmę oraz oferowane przez nią produkty. W ramach usługi otrzymujesz wsparcie doświadczonego i wszechstronnego asystenta, który określa grupę docelową marki i bada inne obszary, dzięki czemu skutecznie wspiera Twoją sprzedaż.
3. Obsługa odwiedzających oraz wsparcie Live Chatu
Powierz zadania wykwalifikowanemu asystentowi, a ten w Twoim imieniu:
wesprze stronę internetową lub e-sklep również poza godzinami Twojej pracy, dzięki czemu nie przeoczysz żadnej próby kontaktu ze strony odwiedzających witrynę;
sprawnie odpowie na pytania oraz rozwiąże problemy klientów w czasie rzeczywistym, co usprawni zawieranie transakcji;
rozpozna potrzeby odbiorców i zaprezentuje produkty lub usługi, które najlepiej odpowiadają na zapotrzebowanie.
4. Uporządkowanie bazy oraz raporty i statystyki
Na tym etapie obserwujesz, jak Wirtualny Asystent wspiera Twoją firmę. W jednym miejscu otrzymujesz pełną historię wszystkich rozmów konsultanta z odwiedzającymi witrynę klientami. Dostajesz również dostęp do podsumowań liczbowych oraz wniosków z nich płynących.
Promocja firmy na lokalnym rynku? Rozpocznij już teraz >>>
Poza tym w ramach usługi baza Twoich kontaktów zostanie posegmentowana (dzięki czytelnym statusom), a to ułatwi kolejne działania sprzedażowe.
Chcesz oszczędzić czas, pieniądze i zasoby? Udostępnij nowy kanał obsługi użytkowników Twojej strony WWW lub e-sklepu i wybierz rozwiązanie od WeNet. Wirtualny Asystent zapewni niezawodne wsparcie, a Ty zwiększysz szansę sprzedaży i obniżysz koszty prowadzenia komunikacji z klientami. Przekonaj się sam, że Twoi odbiorcy docenią proaktywną pomoc na żywo.