Instagram jest jedną z największych i najpopularniejszych platform społecznościowych. Skupia ponad miliard aktywnych użytkowników każdego miesiąca. Nic więc dziwnego, że jest to narzędzie chętnie wykorzystywane przez przedsiębiorców, którzy chcą promować swoje marki czy firmy i docierać do większej liczby klientów. Instagram udostępnia dziś wiele przydatnych funkcji, które ułatwiają pracę, pozwalają dostosować profil do własnych potrzeb i w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje aplikacja. Dla wielu użytkowników opcje te są wciąż nieznane. Sprawdź instagramowe triki, które warto znać i przetestować.
1. Przestań oglądać posty z wybranych kont, które śledzisz
Nie chcesz już widzieć zdjęć czy filmików użytkownika, którego obserwujesz, ale przy tym nie chcesz przestać go obserwować? Możesz tę osobę na jakiś czas wyciszyć. Co ważne, Instagram nie powiadomi tego użytkownika o wstrzymaniu jego materiałów – postów lub relacji albo zarówno jednego, jak i drugiego, w zależności co wybierzesz.
Jak to zrobić?
Przejdź do konta, które chcesz wyciszyć.
Stuknij przycisk obserwowania.
Kliknij ,,Wycisz’’.
Wybierz, które materiały chcesz wstrzymać – posty czy relacje. Możesz oczywiście zaznaczyć obie opcje.
Jeśli chcesz, możesz opcję tę włączyć z poziomu aktualności. Dotknij trzy kropki w prawym górnym rogu konkretnego postu i wybierz opcję ,,Ukryj’’, a następnie ,,Wycisz’’.
Czy wiesz, że możesz również wyciszyć wiadomości od konkretnych osób? Aby to zrobić:
Kliknij ikonę wiadomości w prawym górnym rogu swojego kanału aktualności.
Otwórz wiadomość z konta, które chcesz wyciszyć.
Kliknij nazwę profilu w górnej części ekranu.
Wybierz opcję wyciszania wiadomości, wyciszania połączeń, wyciszania powiadomień o aktywności na czacie lub wszystkie te opcje.
2. Zobacz wszystkie posty, które do tej pory polubiłeś
Chcesz szybko znaleźć post, który ostatnio Ci się spodobał i który dostał od Ciebie serduszko? Możesz przejrzeć wszystkie swoje polubienia, a także je usunąć.
Wejdź na swój profil.
Otwórz tzw. menu hamburgerowe, które znajduje się w prawym górnym rogu.
Stuknij opcję ,,Twoja aktywność’’.
Wybierz ,,Interakcje’’.
Następnie kliknij ,,Polubienia’’.
W tym miejscu zobaczysz wszystkie polubione przez siebie zdjęcia – można je posortować (od najnowszych do najstarszych lub odwrotnie) oraz filtrować według autorów i daty.
W zakładce ,,Interakcje’’ można też zobaczyć inne swoje aktywności, takie jak komentarze czy odpowiedzi na relacje.
3. Ustaw powiadomieniaod ulubionych kont
Czy wiesz, że możesz otrzymywać powiadomienia, gdy na Twoich ulubionych profilach pojawią się nowe zdjęcia lub filmy? Dzięki temu nigdy więcej nie przegapisz żadnego postu z konkretnego konta. Aby ustawić powiadomienia:
Wejdź na profil, od którego chcesz otrzymywać powiadomienia.
Stuknij przycisk dzwonka w prawym górnym rogu.
Ustaw, jakie powiadomienia chcesz dostawać – mogą być to powiadomienia o postach, relacjach, Reelsach, filmach czy transmisjach wideo na żywo.
Jeśli prowadzisz swój profil firmowy, poinformuj też swoich obserwatorów o tej opcji, aby mogli być na bieżąco z Twoimi publikacjami.
4. Archiwizuj swoje posty
Kolejną ciekawą funkcją Instagrama, którą warto znać, jest ukrywanie starych postów. Jeśli nie chcesz, aby jakiś post był widoczny, ale wolisz go nie usuwać, warto wykorzystać tę opcję. Jak zarchiwizować post?
Stuknij trzy kropki, znajdujące się w prawym górnym rogu postu, który chcesz ukryć.
Wybierz opcję ,,Zarchiwizuj’’. Gotowe!
Aby przejrzeć wszystkie zarchiwizowane posty, przejdź do swojego profilu i dotknij ikonę hamburgera w prawym górnym rogu. Następnie stuknij ,,Archiwizuj’’. W górnej części ekranu będzie można wybrać archiwum swoich relacji, postów lub transmisji na żywo.
Co ważne, zarchiwizowane posty można w tym miejscu w dowolnym momencie przywrócić. Dzięki temu ponownie pojawią się one w swoim pierwotnym miejscu.
Jeśli chodzi o archiwum relacji, świetną opcją jest możliwość filtrowania ich według lokalizacji czy daty. Przeglądając w ten sposób swoje stare relacje, można powspominać i wrócić do wydarzeń z przeszłości.
5. Ogranicz komentarze na swoim profilu
Nie chcesz, aby określone osoby (np. uciążliwi hejterzy) komentowały Twoje posty? Możesz w łatwy sposób zarządzać swoimi komentarzami.
Wejdź w menu hamburgerowe w prawym górnym rogu swojego profilu.
Wybierz ,,Ustawienia’’, a następnie ,,Prywatność’’.
Stuknij opcję ,,Komentarze’’.
W tym miejscu pojawią się ustawienia komentarzy. Można tutaj zezwalać na komentarze od określonych osób (np. Twoich obserwujących, osób, które obserwujesz, albo od wszystkich) oraz blokować komentarze od konkretnych użytkowników. Użytkownicy nie będą powiadamiani, gdy ich zablokujesz. Wszystkie nowe komentarze do Twoich postów dodawane przez zablokowane osoby będą widoczne tylko dla nich.
Można także wyłączyć możliwość komentowania konkretnego posta – wystarczy otworzyć dany post, dotknąć trzy kropki i wybrać ,,Wyłącz komentowanie’’. Możliwość komentowania można w każdej chwili przywrócić.
6. Ukryj polubienia postów
Nie chcesz skupiać się na lajkach i serduszkach? Instagram daje możliwość wyłączenia czy ukrycia polubień postów z innych kont. W tym celu podobnie jak przy ograniczeniach komentarzy, musisz dotknąć ikonę menu w prawym górnym rogu i przejść do ustawień prywatności. Poniżej znajdziesz dwa następne kroki.
Stuknij ,,Posty’’.
Włącz opcję ,,Ukryj liczby polubień i wyświetleń’’.
W tym miejscu znajdują się też inne ciekawe ustawienia – możesz tutaj także określić, kto może oznaczać Cię na swoich zdjęciach i filmach oraz włączyć funkcję zatwierdzania znaczników ręcznie. W przypadku kont firmowych lepiej jednak nie używać jej opcji. Jeśli nie zezwolisz na znaczniki od żadnych osób, Twoje produkty nie będą oznaczane w postach.
Wracając do ukrywania polubień – możesz też ukryć liczbę polubień własnych postów podczas ich tworzenia. Dzięki temu Twoi obserwatorzy nie zobaczą, ilu użytkowników lubi Twój konkretny post. Przy publikacji przejdź do ustawień zaawansowanych i włącz opcję ,,Ukryj liczby polubień i wyświetleń tego posta’’. Wówczas tylko Ty będziesz widzieć polubienia i wyświetlenia. W dowolnej chwili można jednak to zmienić w menu u góry posta.
7. Zmień zdjęcie w tle swoich wyróżnionych relacji
W swoim profilu możesz zapisywać wyróżnione relacje i nadawać im określone nazwy. Aby wyglądały atrakcyjnie i zachęcały do ich obejrzenia, warto wybierać estetyczne okładki. Jak to zrobić? Podczas tworzenia nowej wyróżnionej relacji wystarczy wybrać opcję ,,Edytuj zdjęcie w tle’’. Można też to zrobić z poziomu już istniejącej relacji. W tym celu należy wejść w daną relację, stuknąć ,,Edytuj wyróżnioną relację’’, a następnie ,,Edytuj zdjęcie w tle’’.
Co ważne okładkę można wybrać z biblioteki zdjęć na swoim telefonie. Świetnym rozwiązaniem jest stworzenie spójnych kolorystycznie grafik, aby profil wyglądał jeszcze bardziej atrakcyjnie.
Jak pewnie wiesz dzięki dobrze dobranym hashtagom można docierać ze swoimi postami i relacjami do większej liczby użytkowników. Jednak czasami sprawiają one, że post nie wygląda zbyt atrakcyjnie. Zależy Ci na tym, aby wykorzystywać możliwości hashtagów, ale nie chcesz, aby były one widoczne?
Masz dwie opcje do wyboru. Po pierwsze hashtagi możesz umieścić nie w opisie, a w komentarzu pod postem. Kiedy pojawią się inne komentarze, hashtagi będą ukryte w tej sekcji.
Drugą metodą jest oddzielenie hashtagów od reszty opisu poprzez przerwy i znaki interpunkcyjne. Aby oddzielić poszczególne części opisu, należy wpisać na klawiaturze ,,123’’ – pojawi się wówczas przycisk ,,return’’, który należy stuknąć. Czynność tę można powtórzyć kilkukrotnie. Można też użyć kropek, myślników lub podkreśleń. Instagram pokazuje tylko trzy pierwsze linijki podpisu pod zdjęciem. Twoje hashtagi nie będą więc widoczne, dopóki obserwatorzy nie stukną opcji ,,więcej’’.
A jak dodać niewidoczny hashtag do swojej relacji? Jest to bardzo proste. Po wpisaniu hashtagu wystarczy złapać go dwoma palcami i minimalizować do momentu, aż przestanie on być widoczny. Możesz również użyć tej sztuczki z tagami lokalizacji i wzmiankami, jeśli chcesz z jakiegoś powodu publikować ,,czyste’’ relacje bez dodatkowych elementów.
9. Twórz grupowe czaty
Czy wiesz, że na Instagramie podobnie jak na Messengerze możesz utworzyć czat grupowy? Jeśli chcesz pozostać w kontakcie z najbliższymi przyjaciółmi lub prowadzić rozmowę z wybranymi klientami, ten trick może Ci pomóc. Jak to zrobić?
Kliknij ikonę wiadomości w prawym górnym rogu ekranu.
Stuknij ikonę nowego czatu – również w prawym górnym rogu.
Wybierz członków grupy, z którymi chcesz czatować i kliknij ,,Czat’’.
Jeśli chcesz zmienić nazwę grupy, temat lub dodać więcej członków, wystarczy, że klikniesz nazwę czatu u góry ekranu.
10. Umożliwiaj łatwe zakupy swoim odbiorcom
Sprzedajesz produkty i chcesz zwiększyć ich sprzedaż dzięki Instagramowi? Oznaczaj je w swoich postach i relacjach. Pamiętaj, że aby móc to robić, Twoje konto musi być kontem profesjonalnym (firmowym, biznesowym) i musi być połączone z kontem na Facebooku.
Następnie należy utworzyć katalog produktów i sklep na Facebooku. W ustawieniach Instagrama wystarczy włączyć opcję ,,Zakupy’’ i wybrać katalog produktów, który ma zostać połączony. Po zakończeniu weryfikacji i włączeniu funkcji zakupów można już oznaczać produkty w postach i relacjach, tak jak oznacza się inne konta. Klienci po dotknięciu produktu i naciśnięciu przycisku ,,Wyświetl w witrynie’’ mogą szybko przejść na stronę sklepu internetowego.
11. Przekształcaj relacje w rolki (Reelsy)
Czy wiesz, że swoją wyróżnioną relacją możesz łatwo zmienić w rolkę? Aby to zrobić:
Otwórz wyróżnioną relację, kliknij w trzy kropki, a następnie wybierz opcję ,,Przekształć w rolkę’’.
Wybierz dźwięk (możesz użyć swojej zapisanej muzyki lub wybrać z sugerowanych utworów). Instagram zsynchronizuje dźwięk z Twoim klipem.
Kliknij ,,Dalej”, aby mieć dostęp do ostatecznego ekranu edycji, gdzie można edytować klipy (zmieniać przejścia i kolejność) dodać efekty, naklejki, tekst itp.
Kiedy skończysz udoskonalać swoją rolkę, ostatnim krokiem jest ustawienie opcji udostępniania. Tutaj również możesz dodać opis, oznaczyć osoby, lokalizację i edytować lub dodać niestandardowe zdjęcie w tle. Potem wystarczy kliknąć ,,Udostępnij’’ i gotowe!
Jak więc widzisz, Instagram udostępnia wiele ciekawych funkcji. Warto je przetestować i w pełni wykorzystywać możliwości, jakie daje ta popularna aplikacja. Pamiętaj, że Instagram to świetne miejsce do promocji firmowej oferty. Trzeba jednak być na bieżąco z trendami i coraz to nowymi aktualizacjami.
Chcesz promować swoją markę w mediach społecznościowych, ale potrzebujesz pomocy? Skorzystaj z usług doradców internetowych WeNet. Dzięki profesjonalnemu wsparciu zadbasz o swój wizerunek w Internecie, zdobędziesz rozpoznawalność i dotrzesz do osób, które są zainteresowane Twoją ofertą. Wejdź na WeNet.pl i sprawdź, co mogą zrobić dla Ciebie specjaliści.