Nie wiesz, jak wypromować swoją firmę, produkty lub usługi? Kluczem do sukcesu jest skuteczna strategia marketingowa, której prawdziwy fundament stanowią idealne hasła i chwytliwe slogany, które mają na celu przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Zaledwie kilka słów ma moc wywołania emocji, budowania relacji i pozostania w pamięci konsumentów na długo. W tym artykule przyjrzymy się, jak wygląda wymyślanie haseł reklamowych na podstawie najlepszych przykładów.
Slogan a hasło reklamowe – czym się różnią?
Zanim przejdziemy do omówienia przykładów zarówno od marek światowego formatu, jak i małych oraz średnich przedsiębiorstw, warto skupić się na podstawach.
Musisz wiedzieć, że slogan firmy i hasło w reklamie to dwa pojęcia, które często są używane zamiennie, jednak mają swoje specyficzne cechy i funkcje.
Co to jest slogan reklamowy? To istotny element identyfikacji i wizerunku marki, podczas gdy hasło odnosi się do konkretnych działań promocyjnych.
Pierwszy z opisywanych terminów okazuje się zwykle krótką i wpadającą w ucho frazą, która ma za zadanie wyrazić główne wartości marki lub produktu. Słynne slogany reklamowe są łatwe do zapamiętania, oryginalne i przyciągają uwagę odbiorców. Przykładem może być slogan „Smak, który łączy” sugerujący, że dany produkt ma wyjątkowy smak przyciągający różne grupy odbiorców.
Z kolei, jak pokazują przykłady haseł reklamowych, są to bardziej szczegółowe i związane z konkretną strategią marketingową propozycje. Ich celem jest zachęcenie odbiorców do skorzystania z oferty, przedstawienie korzyści płynących z użytkowania produktu lub usługi oraz wyróżnienie się na tle konkurencji. Hasła mogą być oparte na sloganie marki, ale równie często są niezależnym elementem komunikacji. Spójrz na przykład – „Kup teraz i skorzystaj z promocji” – który bezpośrednio odnosi się do konkretnej oferty promocyjnej.
Jak wygląda więc relacja slogan a hasło? W praktyce oba elementy odgrywają ważną rolę w komunikacji. Pierwszy z nich pomaga w pozycjonowaniu marki oraz tworzeniu jej tożsamości, natomiast drugi skupia się na promocji konkretnych produktów lub usług. Oba narzędzia powinny być spójne z ogólną strategią marketingową oraz dostosowane do oczekiwań i preferencji odbiorców.
Ponadczasowe hasła i słynne slogany marki – przykłady
Reklama, jako nieodłączny element współczesnej strategii marketingowej, zawdzięcza wiele swojego sukcesu krótkim hasłom reklamowym wpadającym w ucho, które potrafią zmienić postrzeganie marki, produktu, a czasem nawet całej branży. Poniżej przedstawiamy analizę wybranych przykładów – również sloganów marki, przyglądając się ich unikalnym cechom.
Slogan reklamowy L’Oréal Paris – „Ponieważ jesteś tego warta”
Co charakteryzuje dobry slogan w reklamie? Przede wszystkim zwięzłość i skuteczność! To z pewnością wyróżnia niezwykle znaną propozycję od firmy L’Oréal Paris. Znana marka kosmetyków od lat podkreśla w ten sposób wartość i wyjątkowość kobiet. Przekazuje, że każda z nich zasługuje na najlepsze produkty do pielęgnacji swojego ciała i urody.
Ten naprawdę dobry slogan to swoista obietnica marki dotycząca jakości dostarczanych produktów. Dzięki niemu firma mogła przez lata budować emocjonalne połączenie z klientem.
Dobry slogan marki McDonald’s – „I’m lovin’ it”
„I’m lovin’ it” (w polskiej wersji językowej „Uwielbiam to”) towarzyszy McDonald’s od 2003 roku i stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych i ponadczasowych haseł reklamowych na świecie. Prosty, ale zarazem chwytliwy tekst oddaje atmosferę radosnego jedzenia, jaką promuje sieć fast foodów. Zwrot przyczynił się do pozycjonowania marki jako miejsca, gdzie można zjeść smacznie i szybko, a także spędzić miło czas.
„Red Bull doda Ci skrzydeł” a uniwersalność czasowa
Czas na genialne hasła reklamowe produktów. Energetyczny napój Red Bull zyskał popularność między innymi dzięki niezwykle popularnej frazie „Red Bull doda Ci skrzydeł”. Zwrot został wprowadzony w 1997 roku i od tamtej pory stał się nieodłącznym elementem marki. Hasło to nawiązuje do głównego składnika napoju – tauryny, która ma pobudzać organizm i dodawać energii. Prostota i uniwersalność wpłynęły na rozpoznawalność na tyle, że hasło zyskało nawet swoje parodie i memy w kulturze popularnej.
Slogan marki Nike – „Just do it”
Zastanawiasz się, jakie są najlepsze hasła reklamowe? Najczęściej okazują się niebywale proste. Świetnym przykładem jest propozycja Nike „Just do it” (w polskiej wersji językowej „Po prostu zrób to”), która towarzyszy marce od 1988 roku. Ten krótki, ale mocny zwrot stał się symbolem determinacji, wytrwałości oraz dążenia do celu. Slogan marki zachęca do podejmowania wyzwań, pokonywania własnych słabości i realizacji marzeń. Dzięki temu jest niezwykle uniwersalny i potrafi przetrwać zmieniające się trendy. Nike przedstawiając frazę obok logo firmy, zbudowało swój wizerunek jako marki skierowanej do aktywnych i ambitnych osób.
Slogan ponadczasowy od MasterCard – „Bezcenne chwile”
Czy istnieją chwytliwe slogany, które potrafią przetrwać zmieniające się trendy? Okazuje się, że tak! Spójrz na propozycję, która towarzyszy marce MasterCard od 1997 roku. „Bezcenne chwile” (ang. „Priceless”) podkreśla wartość niezapomnianych wspomnień oraz emocji, które można przeżyć dzięki możliwościom płatniczym. Zwrot ten stał się tak popularny, że zainspirował wiele parodii oraz dowcipów na temat tego, co jest naprawdę bezcenne.
Mastercard potrafi również tworzyć hasła reklamowe zapadające w pamięć. Nawiązująca do sloganu swojej marki propozycja: „Są rzeczy, których kupić nie można. Za wszystkie inne zapłacisz kartą Mastercard” również zyskała ogromną popularność.
Dobre hasło od Apart – „Z miłości do piękna”
Czy kultowe hasła powstają również w Polsce? Okazuje się, że tak! „Z miłości do piękna” firmy Apart spełnia wszystkie cechy dobrego sloganu. Przede wszystkim dlatego, że doskonale oddaje istotę marki, która specjalizuje się w wysokiej jakości biżuterii. Podkreśla główną wartość, ale również nawiązuje do emocji w reklamie i estetyki, które są nieodłącznymi elementami świata jubilerstwa.
Ciekawe hasło reklamowe: „Saga – to u nas rodzinne”
Skuteczne hasła reklamowe zwykle nie powstają przypadkiem. Do ich przygotowania z pewnością warto wykorzystać język korzyści. Widać to na przykładzie naszej kolejnej propozycji, czyli „Saga – to u nas rodzinne”. To efektywny sposób na komunikowanie wartości takich jak tradycja, dziedzictwo, rodzina i zaufanie.
W tym przypadku dużą rolę odegrała zapamiętywalność – słynne hasło marketingowe było powtarzane przez odbiorców na długo po zaprzestaniu publikacji reklamy. Wszystko to pomogło w pozycjonowaniu marki Saga jako firmy podkreślającej swoje korzenie i długą historię.
Cechy dobrego sloganu na przykładzie marki KitKat
Bez względu na to, jak chcesz wykorzystać hasło reklamowe, to możesz brać przykład z marki KitKat. „Czas na przerwę, czas na KitKat” jest bowiem doskonałym dowodem na skuteczność dobrego przekazu reklamowego. Wprowadza konsumenta w przyjemny kontekst przerwy, jednocześnie umożliwiając markowej tożsamości zajęcie kluczowego miejsca w świadomości konsumentów. Poprzez połączenie języka korzyści z produktem, hasło sprytnie kreuje pozytywny obraz marki i motywuje do zakupu w określonym momencie.
Skuteczne hasła reklamowe – inne ciekawe propozycje
Nie wiesz, jak napisać hasło reklamowe? Zadbaj o jego zapamiętywalność, język korzyści, słowa kluczowe, prostotę, zwięzłość, zgodność z marką i uniwersalność czasową. Spójrz też na inne, kultowe propozycje od mniej i bardziej znanych firm. Oto one:
- „No to Frugo” – Frugo,
- „Żona bez Ż to tylko ona” – Żywiec
- „Ty tu urządzisz” – Ikea
- „Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie” – Carlsberg
- „Dobre, że palce lizać” – KFC
- „Łączy ludzi” – Nokia
- „Wgryź się w Jabłko” („Byte into an Apple”) – Apple
- „Twój kot kupowałby Whiskas” – Whiskas
- „Są parówki i są Berlinki” – Berlinki
- „Jest Crunchips, jest impreza” – Crunchips
- „Codziennie niskie ceny” – Biedronka
- „Wyższa kultura bankowości” – Alior Bank
A co powiesz na propozycje haseł reklamowych od doradców internetowych? „Rozkręć swoją działalność jak Maja Włoszczowska”, „Pokaż firmę z dobrej strony”, „Z moim biznesem poszedłem… Do WeNet!” – to tylko kilka z wielu przykładów. Z pewnością nie są to jednak puste slogany. Zobacz naszą ofertę i przekonaj się już dziś.