
Samorealizacja jest na szczycie piramidy potrzeb Maslowa – każdy z nas ma w sobie zakodowaną chęć rozwoju, spełniania się i stałego poszerzania horyzontów. Przedmiotem samorealizacji najczęściej jest to, co nas pasjonuje, daje szczególną radość i satysfakcję. W tej właśnie sferze chcielibyśmy wiedzieć i potrafić więcej. Są wśród nas tacy szczęśliwcy, których praca stanowi jednocześnie pasję. Jeśli należysz do nich i e-marketing po prostu Cię pasjonuje – to jest temat właśnie dla Ciebie.
Szkoleń z e-marketingu nie trzeba daleko szukać, specjaliści od e-marketingu potrafią się przecież znakomicie pozycjonować! Wiele z ich szkoleń dostępnych jest za darmo, czy w opcji e-learning. Wybrałam dziś trzy godne polecenia pozycje: merytoryczne i bezpłatne szkolenia z marketingu internetowego dla każdego pasjonata marketingu.
Google Internetowе rewolucje
Darmowy kurs od Google brzmi jak czerpanie u źródła – kto wie więcej o marketingu w Internecie niż Google? Nie jest to idealny kurs, a certyfikat jego ukończenia nie gwarantuje nam wiedzy eksperta SEO, ale jest to znakomity sposób na poznanie potencjału, który drzemie w Internecie. Kurs Internetowe Rewolucje składa się z 26 modułów – od pojęć najbardziej ogólnych, jak szanse biznesu w Internecie po sposoby wybierania słów kluczowych pod SEO, mierzenie wpływu content marketingu czy zarzadzanie skutecznymi kampaniami e-mailowymi. Warto kurs „przeklikać” nawet jeśli jest się zaznajomionym z tą tematyką. Kurs kończy się egzaminem, a uczestnik otrzymuje certyfikat jego ukończenia.
Dla kogo polecany?
- Dla osób początkujących;
- Dla osób, które chcą usystematyzować i uzupełnić swoją dotychczasową wiedzę z zakresu e-marketingu;
- Dla osób, które samodzielnie prowadzą e-marketing w swojej firmie i potrzebują merytorycznej podbudowy swoich działań.


HubSpot Academy
Akademia HubSpot jest to zbiór lekcji video w obszarach: Inbound Marketing, SEO, Marketing e-Video (w tym szkolenie z zakresu promocji na YouTube), E-mail marketing, Web Design, Social Media i wiele innych. Cała baza wiedzy dostępna jest za darmo, po utworzeniu konta i zalogowaniu się na stronie HubSpot, w zakładce „Learning Center”. Kursy podzielone są tematycznie, więc jest to już szkolenie dla osób, które wiedzą, z jakiej dziedziny wiedzy im potrzeba. Minusem może być to, że wszystkie materiały są dostępne jedynie w języku angielskim.
Dla kogo polecany?
- Dla osób, które mówią po angielsku;
- Dla osób zainteresowanych konkretnymi zagadnieniami e-marketignu;
- Szczególnie dla osób, których interesuje Inbound Marketing.


Akademia e-marketingu
Akademia e-marketingu to jednodniowe szkolenie z podstaw marketingu w Internecie, organizowane cyklicznie w największych miastach w Polsce. Szkolenie obejmuje zagadnienia takie jak potencjał marketingowy Internetu, ROI działań w Internecie, strona WWW i jej bezpieczeństwo, strategie komunikacji w Social Media czy podstawy SEO. Szkolenie jest darmowe, jednak wymaga wcześniejszego zapisania się na stronie wydarzenia: https://www.akademiaemarketingu.pl/o-akademii/program-akademii.
Dla kogo dobry?
- Dla osób odpowiedzialnych za marketing w firmach i organizacjach;
- Dla początkujących w temacie prowadzenia fanpage’a czy bloga firmowego.
Jeśli nie szkolenie… to co?
Nie samym szkoleniem żyje człowiek, Internet ma nam do zaoferowania znacznie więcej. Inne bezpłatne źródła wiedzy o e-marketingu, godne polecenia:
- Czytanie wartościowych blogów branżowych – chyba coś o tym wiesz, czytając ten wpis! ;) szczególnie polecamy cykl Czynniki Rankingowe Google;
- Merytoryczne podcasty o e-marketingu, takie jak: Marketingowe Podsumowanie Tygodnia czy Marketing Ludzkim Głosem;
- Książki i magazyny branżowe (z zastrzeżeniem kontroli ich aktualności) takie jak Inbound Marketing;
- Raporty branżowe od rzetelnych wydawców takich jak IAB, czy interaktywnie.com.
Miłego zdobywania wiedzy!
Bardzo fajna lista szkoleń, dla początkujących idealna możliwość podniesienia swojej wiedzy.
dzieki za ten wpis prosto na temat i do sedna.
Fajna lista szkolen.