Jakość treści ma znaczenie! Główna aktualizacja algorytmu Google z maja

1
600

Google_docenia_WeNet_Blog

Jesteś właścicielem strony internetowej i chcesz, by zajmowała wysokie pozycje w wyszukiwarce? Musisz być na bieżąco ze zmianami. Na początku czerwca firma Google zakończyła wdrażanie głównej aktualizacji algorytmu. Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, czego dotyczy aktualizacja. Dowiedz się, co zrobić, aby dostrzec wyłącznie pozytywne zmiany na własnej witrynie. Zadbaj o wysokiej jakości treści i zyskaj lepszą widoczność w sieci.

Czego dotyczy kolejna główna aktualizacja algorytmu Google?

Google kilka razy w roku wprowadza tzw. główne aktualizacje, których celem ma być ulepszanie ogólnej trafności wyników wyszukiwania i zwiększanie ich przydatności dla wszystkich użytkowników. Aktualizacje często powodują znaczące zmiany w wydajności witryn internetowych. Niektóre z nich mogą po wprowadzonych zmianach odnotowywać spadek, inne zaś wzrost liczby wizyt.

Kolejna główna aktualizacja algorytmu rozpoczęła się 25 maja, a oficjalnie została zakończona 9 czerwca. O co w niej chodzi? Otóż firma Google jeszcze bardziej docenia wartościowe treści na stronach internetowych.

Co robić, by być wysoko w Google?

Zapewne wszyscy właściciele stron internetowych po aktualizacji chcą zauważać tylko pozytywne zmiany na swoich witrynach. Masz własną stronę i dostrzegasz lepsze efekty? Świetnie! Nie zawsze jednak jest tak kolorowo.

Jeśli zauważasz negatywne zmiany, to prawdopodobnie zastanawiasz się, co robić dalej. Wskazówka Google dotycząca powrotu do normalności po głównych aktualizacjach jest prosta i zawsze taka sama: poprawiaj jakość swoich treści.

Przeczytaj również:  Copywriting – 3 często popełniane błędy

John Mueller z Google przekazał w październiku, że “w przypadku podstawowych aktualizacji firma nie skupia się aż tak bardzo na pojedynczych kwestiach, ale raczej na ogólnej przydatności witryny. Może to obejmować takie rzeczy, jak użyteczność czy reklamy na stronie, ale zasadniczo dotyczy to całej witryny[1].”

Planując więc działania naprawcze po aktualizacji, nie należy skupiać się na poprawkach technicznych lub wprowadzaniu pojedynczych ulepszeń, takich jak np. zmiana znaczników HTML. Trzeba natomiast przyjąć kompleksowe podejście do ogólnej poprawy witryny pod kątem SEO i jej użyteczności, zaczynając właśnie od treści.

Dla wielu osób może to być trudne zadanie, dlatego w dzisiejszych czasach coraz częściej korzysta się z pomocy AI, czyli sztucznej inteligencji. Specjalne generatory treści wykonują zadanie za ludzi. Czy jest to jednak dobre rozwiązanie? Otóż nie do końca. Warto dobrze zastanowić się przed wybraniem takiej drogi. Zdecydowanie lepszą opcją jest skorzystanie z pomocy doświadczonych copywriterów, którzy piszą skuteczne teksty na strony WWW.

Jak treści generowane przez sztuczną inteligencję wpływają na pozycję strony?

Główne aktualizacje Google wpływają w pewnym stopniu na wszystkie wyniki wyszukiwania, choć w niektórych przypadkach wpływ ten może być bardziej zauważalny niż w innych.

Przeczytaj również:  Sól i pieprz SEO, czyli kilka słów o meta tytule i meta opisie

Co prawda, jest jeszcze zbyt wcześnie, aby wyciągać jednoznaczne wnioski, ale istnieją oznaki wskazujące na to, że witryny, które zawierają treści generowane przez sztuczną inteligencję, zostały szczególnie mocno dotknięte po wprowadzeniu nowej aktualizacji. Niektórzy właściciele witryn, którzy korzystali z generatorów treści AI, zdążyli już odnotować duży spadek ruchu na stronie.

Warto jednak zaznaczyć, że korzystanie z pomocy sztucznej inteligencji nie jest jednoznacznie złe i zakazane. Jeśli jednak już decydujemy się na takie rozwiązania, należy robić to z głową i używać ich we właściwy sposób. Na rynku są dostępne też np. narzędzia, które opierają się na AI, a ich zadaniem jest przykładowo sprawdzanie pisowni, gramatyki i nakładanie drobnej korekty na gotowe teksty.

Co Google sądzi o treściach tworzonych przez AI?

Na ogół Google nie lubi się ze sztuczną inteligencją. Jak się okazuje, Google twierdzi, że treści generowane przez sztuczną inteligencję są niezgodne z jego wytycznymi i są traktowane jako spam wówczas, gdy są one używane z zamiarem manipulowania wynikami wyszukiwania. Jeśli więc po aktualizacji z zeszłego miesiąca zauważalny jest trend obniżania w rankingu pozycji strony, która zawiera takie treści, prawdopodobnie nie były one używane w sposób zgodny z wytycznymi Google.

Być może internetowy gigant coraz lepiej radzi sobie z identyfikacją treści AI i określeniem, kiedy są one wykorzystywane do manipulowania rankingami, a kiedy do dodawania wartości czy uzupełnienia treści napisanych przez copywriterów.

Przeczytaj również:  Na czym polega formuła copywriterska PAS?

Podsumowując, zdecydowanie nie zaleca się polegania na treściach generowanych przez sztuczną inteligencję do tego stopnia, aby systemy czy maszyny zastąpiły ludzi. Warto tworzyć treści samodzielnie i dbać, aby były przyjazne zarówno dla użytkowników, jak i algorytmów wyszukiwarki.

Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu wartościowych i merytorycznych treści na Twoją stronę WWW? A może szukasz firmy, która oferuje skuteczne pozycjonowanie stron internetowych? Skorzystaj z pomocy doradców internetowych WeNet, którzy mają duże doświadczenie w branży marketingu internetowego. Specjaliści zadbają o Twoją widoczność w sieci, pomogą Ci rozwijać Twoją firmę w Internecie i zdobyć nowych klientów.

Wejdź na WeNet.pl i zapoznaj się z ofertą. Zamów darmową wycenę i zadbaj o sukces swojej firmy.

Źródło:

[1]     https://www.searchenginejournal.com/google-may-2022-core-update-complete/453731/

5/5 - (1 vote)

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here