7 praktyk na świąteczną kampanię mailingową

0
889
7_praktyk_na_swiateczna_kampanie_mailingowa

W okresie świątecznym warto zadbać o odpowiednią komunikację z klientem. Mailing wciąż jest jedną z najchętniej wybieranych form kontaktu z firmą, dlatego warto wykorzystać jego potencjał jako kanał wspomagający działania sprzedażowe. Możesz nie tylko pozyskiwać nowe leady, ale także budować wizerunek i wzmacniać relację z obecnymi klientami. Poznaj 7 praktyk na efektywny mailing w okresie świąt.

1. Przyciągaj uwagę tematem

Według raportu „E-mail marketing w Polsce” przeprowadzonego na zlecenie firmy Redlink, 3 na 4 Polaków dostaje codziennie do 20 maili promocyjnych, a co drugi Polak dokonuje na ich podstawie zakupu[1]. W okresie przedświątecznym jesteśmy wprost zalewani wiadomościami o promocjach i rabatach. Jeśli więc chcesz wyróżnić się na tle innych, musisz wymyślić naprawdę chwytliwy i przyciągający wzrok temat. Nie jest to łatwe, tym bardziej że skrzynka Twoich klientów pęka w szwach. Wykorzystaj moc liczb, zaoferuj coś więcej lub odwołaj się do uciekającego czasu. Oto kilka przykładów:

  • -30% na bestsellery. Czy masz już wszystkie prezenty?
  • Prezenty last minute! Zamów do 15:00 w środę
  • Mamy dla Ciebie 5000 pomysłów na prezenty
  • Spraw sobie radość. Twój darmowy prezent czeka!
Przeczytaj również:  Touch points – czym są punkty styku z marką?

2. Podaruj gotowe rozwiązania

W ferworze świątecznej gorączki wiele osób nie ma czasu szukać prezentów. Nie wszyscy odnajdują radość w poszukiwaniu tego jedynego podarunku. Inni marzą o stworzeniu świątecznego nastroju, ale często brakuje im pomysłu, jak np. stylowo udekorować mieszkanie. Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom i spraw, by życie Twoich klientów było prostsze – wyślij im gotowe przewodniki. Propozycje pogrupuj według kategorii, stylu czy cen.

prezenty_CCC_Podaruj_gotowe_rozwiazania
Źródło: newsletter CCC
swiateczny_klimat_na_stole
Źródło: newsletter IKEA

3. Podsuwaj konkretne pomysły

Przewodniki to dobry pomysł, ale zbyt wiele opcji może przyprawić o zawrót głowy, a co za tym idzie – spowolnić proces podjęcia decyzji przez klienta. Nie wszyscy mają czas i chęci na przeglądanie obszernych kategorii. Podrzuć więc swoim subskrybentom to, czego szukają właśnie w tej chwili. Skup się na konkretnym produkcie lub zaoferuj gotowy zestaw.

Newsletter_Yves_Rocher
Źródło: newsletter Yves Rocher 

4. Zachęcaj nie tylko rabatami – dodaj coś więcej

Rabaty czy darmowa wysyłka przyciągają klientów, jednak z taką ofertą wychodzi przed świętami większość firm. Spróbuj zachęcić do zakupów czymś więcej. Może zaoferuj darmowy prezent, dodatkowe punkty za zakupy albo dostęp do bezpłatnego e-booka z praktycznymi poradami? To może być dobry pomysł na wyróżnienie się pośród setek ofert.

Prezent_niespodzianka_newsletter_Yves_Rocher
Źródło: newsletter Yves Rocher
 

5. Rozwiązuj problemy last minute

Mnóstwo osób zwleka z zakupem prezentów na ostatnią chwilę. Wykorzystaj więc szansę i wyciągnij pomocną dłoń do wszystkich zabieganych i spóźnionych – zaoferuj promocję last minute lub – jeśli to już ostatni dzwonek – dostęp do karty podarunkowej. Dla wielu może to być ostatnia deska ratunku, żeby skompletować zestaw prezentowy na kilka chwil przed Wigilią.

Newsletter_Koszulkowo
Źródło: newsletter Koszulkowo
Newsletter_CCC
Źródło: newsletter CCC
 
Przeczytaj również:  Wskaźnik NPS – jaki wynik jest odpowiedni?

6. Zaangażuj odbiorców

Zorganizuj świąteczny konkurs i zachęć do wzięcia w nim udziału. Święta to kopalnia inspiracji – zadaj pytanie o ulubioną potrawę wigilijną, przepis na ciasteczka albo poproś o przesłanie zdjęć udekorowanej choinki. Wygrywają najbardziej kreatywne odpowiedzi i pomysły. Zachęć uczestników do udostępniania informacji o konkursie na swoich profilach.

Newsletter_IKEA
Źródło: newsletter IKEA
 

7. Dbaj o klientów nie tylko od święta

Zadbaj o utrzymanie relacji przez cały rok. Gdy klient zdecyduje się na zakup, wykorzystaj wiadomość z informacją o zawarciu transakcji. To świetna okazja na podjęcie komunikacji. Koniecznie zapytaj o opinię i zachęć do kolejnych zakupów, oferując atrakcyjny rabat. Pamiętaj także o klientach, którzy zrezygnowali z zakupu i przypomnij o porzuconych produktach. Według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Porzucony koszyk” aż 38% osób finalizuje transakcję dzięki komunikatom o niedokończonych zakupach[2], a według Omnisend wysłanie trzech e-maili o porzuconym koszyku zwiększa liczbę zamówień o 69% [3].

[1] https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-e-mail-marketing-2019-259147

[2] https://eizba.pl/wp-content/uploads/2018/11/RAPORT-PorzuconyE-koszyk.pdf

[3] https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/email-marketing-i-marketing-automation-ebook-z-raportem-o-wspieraniu-sprzedazy-online-262394

5/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here