7 praktyk na świąteczną kampanię mailingową

0
1352
świąteczna kampania mailingowa jak ją zaplanować

W okresie świątecznym warto zadbać o odpowiednią komunikację z dotychczasowymi i potencjalnymi klientami. E-mail marketing wciąż jest jedną z najchętniej wybieranych form kontaktu z firmą, dlatego warto wykorzystać jego potencjał jako kanał wspomagający działania sprzedażowe. Możesz nie tylko pozyskiwać nowe leady, ale także budować wizerunek i wzmacniać relację z obecnymi odbiorcami. Nie wiesz, co dodać do newslettera w okresie świątecznym? Poznaj 7 praktyk na skuteczną kampanię świąteczną.

Przyciągaj uwagę odbiorcy tematem

Czy wiesz, że nawet 88% użytkowników poczty elektronicznej zagląda do niej kilka razy dziennie[1]? Nic więc dziwnego, że codziennie otrzymujemy na swoje skrzynki nawet kilkanaście maili reklamowych.

Nie inaczej jest w okresie przedświątecznym, kiedy jesteśmy wprost zalewani wiadomościami o promocjach i rabatach. Jeśli więc chcesz wyróżnić się na tle innych, musisz wymyślić naprawdę chwytliwy i przyciągający wzrok temat świątecznych kampanii. Nie jest to łatwe, tym bardziej że skrzynka Twoich klientów pęka w szwach. Wykorzystaj moc liczb, zaoferuj coś więcej lub odwołaj się do uciekającego czasu. Oto kilka przykładów:

  • -30% na bestsellery. Czy masz już wszystkie prezenty?
  • Prezenty last minute! Zamów do 15:00 w środę
  • Mamy dla Ciebie 5000 pomysłów na prezenty
  • Spraw sobie radość. Twój darmowy prezent czeka!
Promuj swoją firmę

Jak jeszcze możesz dotrzeć do konkretnych grup docelowych? Zdaniem naszych ekspertów to personalizacja może znacząco zwiększyć efektywność świątecznej kampanii e-mailingowej. Rozważ umieszczanie w temacie imienia odbiorcy, odniesienia do jego wcześniejszych zakupów lub preferencji, aby przyciągnąć jego uwagę.

Przeczytaj również:  Touch points – czym są punkty styku z marką?

Zaproponuj gotowe prezenty na święta

W ferworze bożonarodzeniowej gorączki wiele osób nie ma czasu szukać świątecznych prezentów. Nie wszyscy odnajdują radość w poszukiwaniu tego jedynego podarunku. Inni marzą o stworzeniu wyjątkowego nastroju, ale często brakuje im pomysłu, jak np. stylowo udekorować mieszkanie. Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom i spraw, by życie Twoich klientów było prostsze – wyślij im gotowe przewodniki w kampanii mailingowej. Propozycje pogrupuj według kategorii, stylu czy cen.

prezenty_CCC_Podaruj_gotowe_rozwiazania

Źródło: newsletter CCC

swiateczny_klimat_na_stole

Źródło: newsletter IKEA

Nie zapomnij o wykorzystaniu atrakcyjnych grafik i świątecznych szablonów, które podkreślą wizualny aspekt Twojej oferty. Estetyczna prezentacja produktów w e-mail marketingu może być kluczowa dla klientów poszukujących inspiracji na upominki.

Podsuwaj konkretne pomysły swojej grupie docelowej

Przygotowujesz mailing świąteczny? Pamiętaj, że przewodniki to dobry pomysł, ale zbyt wiele opcji może przyprawić o zawrót głowy, a co za tym idzie – spowolnić proces podjęcia decyzji przez klienta.

Nie wszyscy mają czas i chęci na przeglądanie obszernych kategorii. Pamiętaj, jaki jest cel kampanii. Podrzuć więc swoim subskrybentom to, czego szukają właśnie w tej chwili (w czasie świątecznych zakupów). Skup się na konkretnym produkcie lub zaoferuj gotowy zestaw z oferty świątecznej.

Newsletter_Yves_Rocher

Źródło: newsletter Yves Rocher 

Co jeszcze możesz zrobić w kampaniach reklamowych? Dodaj elementy interaktywne, takie jak ankieta „Co chcesz podarować w tym roku?” lub dynamiczne rekomendacje na podstawie wcześniejszych zakupów. Dzięki marketing automation możesz automatycznie dopasować ofertę do potrzeb potencjalnych klientów.

Oferuj nie tylko kody rabatowe – dodaj coś więcej

Rabaty, świąteczne zniżki czy darmowa wysyłka przyciągają klientów, jednak z taką ofertą wychodzi przed Gwiazdką większość firm. Spróbuj zachęcić do zakupów czymś więcej. Wyślij maile świąteczne, w których zaoferujesz darmowy prezent, dodatkowe punkty za zakupy albo dostęp do bezpłatnego e-booka z praktycznymi poradami! To może być dobry sposób na wyróżnienie się pośród setek ofert.

Prezent_niespodzianka_newsletter_Yves_Rocher

Źródło: newsletter Yves Rocher

Inne pomysły na kampanię świąteczną? Co powiesz na dodanie elementów grywalizacji, takich jak „Zbieraj punkty za zakupy i odbierz specjalny prezent”. Klienci lubią czuć, że ich zakupy są nagradzane, a takie podejście może budować lojalność.

Przeczytaj również:  Public relations – kompleksowy poradnik dla początkujących

Rozwiązuj problemy last minute w kampaniach reklamowych

Mnóstwo osób zwleka z zakupem prezentów na ostatnią chwilę. Wykorzystaj świąteczny czas i wyciągnij pomocną dłoń do wszystkich zabieganych i spóźnionych – zaoferuj promocję last minute lub – jeśli to już ostatni dzwonek – dostęp do karty podarunkowej. Dla wielu może to być ostatnia deska ratunku, żeby skompletować zestaw prezentowy na kilka chwil przed Wigilią, a dla Ciebie sposób, aby zauważyli Cię nowi klienci.

Newsletter_Koszulkowo

Źródło: newsletter Koszulkowo

Newsletter_CCC

Źródło: newsletter CCC

Na czas kampanii świątecznej możesz wprowadzić też dynamiczne liczniki odliczające czas do końca promocji lub wysyłki przed Bożym Narodzeniem. Taki element wizualny zwiększa poczucie pilności i motywuje do szybkiej reakcji.

Promocja firmy na lokalnym rynku? Rozpocznij już teraz

Zaangażuj odbiorców w świąteczny nastrój

Wykorzystaj świąteczne wiadomości i zorganizuj konkurs (pamiętaj, aby odpowiednio zachęcić do wzięcia w nim udziału swoich obecnych i potencjalnych klientów).

Święta to kopalnia inspiracji – zadaj pytanie o ulubioną potrawę wigilijną, przepis na ciasteczka albo poproś o przesłanie zdjęć udekorowanej choinki. Wygrywają najbardziej kreatywne odpowiedzi i pomysły. Zachęć uczestników do udostępniania informacji o konkursie na swoich profilach.

Newsletter_IKEA

Źródło: newsletter IKEA

Zaproponuj nagrody, które będą nawiązywać do Twojej marki – np. zestawy produktów czy karty podarunkowe. Dzięki temu Twój konkurs nie tylko zaangażuje odbiorców, ale także wypromuje Twoją ofertę świąteczną.

Przeczytaj również:  Segmentacja demograficzna – co to jest?

Dbaj o klientów nie tylko od święta

Zadbaj o utrzymanie relacji przez cały rok, a nie tylko na czas kampanii świątecznej. Gdy klient zdecyduje się na zakup, wykorzystaj wiadomość z informacją o zawarciu transakcji. To świetna okazja na podjęcie komunikacji.

Koniecznie zapytaj o opinię i zachęć do kolejnych zakupów, oferując atrakcyjny rabat. Pamiętaj także o klientach, którzy zrezygnowali z zakupu i przypomnij o porzuconych produktach. Według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Porzucony koszyk” aż 38% osób finalizuje transakcję dzięki komunikatom o niedokończonych zakupach[2], a według Omnisend wysłanie trzech e-maili o porzuconym koszyku zwiększa liczbę zamówień o 69% [3].

Mailowe kampanie świąteczne mogą zachęcić odbiorców do zapisania się do newslettera. Wykorzystaj to do regularnego informowania klientów o nowościach, inspiracjach czy specjalnych ofertach. Dzięki konsekwentnej komunikacji Twoja marka pozostanie w ich świadomości przez cały rok.

Personalizowane życzenia z okazji Świąt

Oprócz ofert świątecznych wyślij klientom ciepłe, personalizowane życzenia. Takie wiadomości pokazują, że Twoja marka dba o relacje z odbiorcami, a nie tylko o sprzedaż.

Świąteczne newslettery w formie kalendarza adwentowego

Zastanawiasz się, jak można wykorzystać newslettery w sezonie świątecznym? Wystarczy przygotować serię maili, w których każdego dnia klienci będą odkrywać nową ofertę, poradę lub niespodziankę. To nie tylko angażujący sposób na komunikację, ale także skuteczny sposób na generowanie regularnych interakcji.

Mailowe kampanie świąteczne z historią

Wzruszająca reklama świąteczna to świetny sposób na przyciągnięcie nowych klientów. Nie musisz z tego rezygnować w swoim e-mail marketingu. Opowiedz inspirującą historię związaną z Twoją marką lub produktami, która wprowadzi odbiorców w świąteczny nastrój. Może to być opowieść o wyjątkowej Gwiazdce w Twojej firmie lub wyjątkowy spot.

Z taką pulą pomysłów już z powodzeniem możesz zaplanować skuteczne kampanie e-mailowe na Święta.

[1] https://optinmonster.com/email-marketing-statistics/

[2] https://eizba.pl/wp-content/uploads/2018/11/RAPORT-PorzuconyE-koszyk.pdf

[3] https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/email-marketing-i-marketing-automation-ebook-z-raportem-o-wspieraniu-sprzedazy-online-262394

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here