Prowadzenie firmy wiąże się z wieloma obowiązkami. Dzięki Wirtualnemu Asystentowi, który wspiera live czat, masz szansę dodać kolejny kanał komunikacji z klientami i potencjalnymi klientami na Twojej stronie internetowej lub w e-sklepie, jednocześnie skupiając się na innych ważnych zadaniach w Twojej firmie.
Spis treści
1. Kim jest Wirtualny Asystent?
2. W czym pomaga Wirtualny Asystent?
3. Jakie korzyści daje Wirtualny Asystent?
4. Jak działa Wirtualny Asystent?
Kim jest Wirtualny Asystent?
Wirtualny Asystent (WA) to specjalista zajmujący się obsługą klientów. Odpowiada w Twoim imieniu na ich zapytania z live czatu w e-sklepie lub na stronie internetowej. Najpierw poznaje specyfikę oferty Twojej firmy (produktów lub usług), a następnie pomaga zarządzać obsługą klientów w Twoim imieniu.
WA przede wszystkim odpowiada na pytania użytkowników, którzy odwiedzili Twój sklep internetowy – pomaga dokonać wyboru i poleca optymalne rozwiązania.
Pomoc WA pozwoli Ci oszczędzić czas i zmniejszyć liczbę obowiązków. Dzięki czemu w Twoim codziennym grafiku znajdzie się więcej miejsca na priorytetowe zadania związane z prowadzeniem biznesu.
Obecność WA na Twojej stronie internetowej to także odpowiedź na zapotrzebowanie kupujących. 77% z nich oczekuje kontaktu z rzeczywistą osobą przed dokonaniem zakupu. Co więcej, 41% deklaruje, że bardziej ufa markom, które umożliwiają użytkownikom dostęp do wirtualnego konsultanta.
W czym pomaga Wirtualny Asystent?
Lista zadań Wirtualnego Asystenta zależy od specyfiki działania Twojego sklepu internetowego. Jednak wypada zaznaczyć, że do najczęstszych obowiązków WA należy:
- obsługa klientów odwiedzających Twój sklep internetowy (lub stronę WWW),
- odpowiadanie na pytania dotyczące Twojej oferty w czasie rzeczywistym,
- uzupełnianie bazy wiedzy na temat Twoich klientów (np. najczęstsze pytania lub preferencje zakupowe),
- prowadzenie raportów i statystyk,
- konfiguracja zaproszeń i akcji angażujących,
- obsługę live czatu od 8:00 do 20:00 (od poniedziałku do piątku),
- przekazywanie niektórych zapytań do odpowiednich działów,
- łączenie klientów sprzedażowych ze specjalistami w firmie,
- wsparcie techniczne (np. pomoc przy instalacji czatera),
- obsługa połączeń telefonicznych callback.
Jeśli to konieczne, WA może również spełniać dodatkowe, wyznaczone przez Ciebie zadania związane z obsługą klientów internetowych.
Jakie korzyści daje Wirtualny Asystent?
Korzyści, jakie niesie ze sobą wsparcie Wirtualnego Asystenta, wypada podzielić na dwie grupy: zalety dotyczące Twojej firmy oraz te dotyczące Twoich klientów.
- Dla Ciebie WA to przede wszystkim dodatkowy kanał obsługi klienta, który aktywnie wspiera odwiedzających Twoją stronę. Dzięki czemu wzrasta szansa na polepszenie wyników sprzedaży. Klienci lepiej orientują się w Twojej ofercie i robią świadome zakupy. Transakcje przebiegają szybciej. Ponadto nie musisz się martwić urlopami, szkoleniami czy ubezpieczeniem. WA pozwala Ci zaoszczędzić pieniądze i czas związany z wprowadzaniem i utrzymaniem nowego pracownika.
- Dla Twoich klientów WA to przede wszystkim szybkie wsparcie podczas robienia zakupów. Jeśli odwiedzający ma problem z wybraniem odpowiedniego produktu dla siebie, korzysta z czatu i po chwili nawiązuje połączenie ze specjalistą gotowym rozwiać wszelkie wątpliwości. Jak pokazują badania, 62% konsumentów kupuje więcej, jeśli na stronie dostępne jest wsparcie online.
Jak działa Wirtualny Asystent?
Jak widzisz, usługa Wirtualnego Asystenta ma niezwykły potencjał usprawniania sprzedaży internetowej. Skuteczność tego elastycznego rozwiązania zależy od wprowadzenia odpowiednich rozwiązań – adekwatnych do specyfiki Twojej branży.
Dlatego na początku Ty decydujesz, ile potrzebujesz czatów i rozmów telefonicznych typu callback (czyli takich, kiedy to konsultant dzwoni do Twojego klienta ze strony). Wybór zależy głównie od wielkości Twojej firmy i codziennej liczby kontaktów, które obsługujesz. Omówienie Twoich potrzeb biznesowych jest punktem wyjściowym do opracowania dalszej strategii działania.
Następnie konsultant szczegółowo zapoznaje się z Twoją ofertą. Określa grupę docelową i bada inne obszary, które będą niezbędne do prowadzenia obsługi klienta na najwyższym poziomie.
W trakcie współpracy z WA jesteś na bieżąco informowany o danych dot. działań. Na ustalonych etapach trwania usługi dostajesz pakiet zawierający podsumowania liczbowe, wnioski z nich płynące oraz porady, które mogą usprawnić kontakt z klientami.
Większość właścicieli firm ma więcej rzeczy do zrobienia niż może ogarnąć. Na www.czater.pl fachowcy przejmą te zadania od Ciebie, dzięki czemu zyskujesz czas na rozwój swojego biznesu i robienie tego, co potrafisz robić najlepiej!
Przeczytaj również, dlaczego potrzebujesz live czata w sklepie internetowym.