29 sierpnia Facebook przekazał informację o wprowadzeniu automatycznego systemu generowania leadów, który pozwoli firmom nawiązać kontakt ze swoimi potencjalnymi klientami poprzez Messenger i kontynuować proces sprzedaży poprzez inne kanały komunikacyjne.
Do czego służy funkcja generowania leadów z Messengera?
Przedstawiona funkcja jest przeznaczona dla kampanii reklamowych, które mają na celu kontakt z klientem poprzez wiadomości na Facebooku.
Po uruchomieniu takiej reklamy, użytkownicy widzą na dole ogłoszenia przycisk „Send Message”, a po kliknięciu w niego serwis przenosi ich bezpośrednio do aplikacji Messenger. Tam użytkownik powinien odpowiedzieć na serię pytań. Może to zrobić używając automatycznych, zdefiniowanych już odpowiedzi albo wpisując dowolny tekst.
Dodatkowo, ten system daje firmom możliwość wysyłania przypomnienia i prośby do użytkowników, którzy nie udzielili odpowiedzi na zadane wcześniej przez firmę pytania.
Funkcja generowania leadów pozwala zintegrować dostępne o użytkownikach w Messengerze dane ze swoim systemem CRM. W ten sposób informacje o użytkownikach, którzy próbowali nawiązać kontakt z firmą zostają „przechwycone.” W dalszym kroku, ręcznie albo w inny zautomatyzowany sposób, firma może kontynuować procesy sprzedażowe z osobą, która już kwalifikuje się jako potencjalny klient.
Firmie „RIFT Tax”, która zlokalizowana jest w Wielkiej Brytanii, dzięki takiemu zautomatyzowanemu systemowi generowania leadów w Messengerze, udało się zwiększyć liczbę potencjalnych klientów o 42%:
„RIFT Tax, a UK-based financial services company, used lead generation in Messenger to increase its customer base of Armed Forces members—increasing qualified leads by 42%. By following up with leads in Messenger, RIFT Tax was able to respond in less than 10 minutes and achieved an 18% higher lead resolve rate versus phone.”
Facebook twierdzi, że ponad 61% badanych użytkowników w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Brazylii i Indiach preferuje kontakt z firmą poprzez wiadomości w aplikacji Messenger. Ich zdaniem, jest to najłatwiejszy i najbardziej wiarygodny sposób bezpośredniego kontaktu z firmą.