Jaki hosting wybrać dla sklepu internetowego?

0
830

Wyobraź sobie, że szykujesz dużą promocję. Wielu klientów zostaje skuszonych wizją skorzystania z atrakcyjnego rabatu, więc odwiedza Twoją stroną. Okazuje się jednak, że dochodzi do przeciążenia i… strona przestaje działać. Błąd 500 uniemożliwia dokończenie transakcji, a nowi zainteresowani nie mogą nawet przejrzeć produktów. Z pewnością pojawią zniecierpliwienie, frustracja, a klienci stracą zaufanie. Niewielu z nich powróci w przyszłości, bo nikt przecież nie lubi czekać i czuć rozczarowania. Dowiedz się, dlaczego wybór hostingu jest istotny i jakie rozwiązanie wybrać.

Dobry hosting, czyli jaki?

Jeśli chcesz, by Twój sklep przynosił duże zyski, koniecznie zainwestuj w dobry hosting – czyli taki, który obsłuży dużą liczbę zapytań w jednym momencie. Czym są właściwie te zapytania? To nie tylko sam proces zakupu, ale także wszystkie inne działania – przeglądanie produktów przez klientów, przechodzenie między zakładkami, dodawanie rabatu itd. Twój sklep jest w końcu „otwarty” 24h godziny na dobę, więc serwery muszą być nieustannie gotowe na przetwarzanie niezliczonej ilości żądań. Poza tym klienci nie lubią czekać, a wybór dobrego hostingu to także gwarancja szybkiego działania strony.

Hosting współdzielony, VPS, serwer dedykowany czy Cloud Serwer?

Do wyboru są 4 popularne rozwiązania, które mają swoje plusy i minusy. Zobacz, jakie rozwiązanie spełni Twoje oczekiwania:

Przeczytaj również:  Ranking stron internetowych – czerwiec 2023

Hosting współdzielony

zalety:

  • atrakcyjna cena
  • otrzymujesz gotowe rozwiązanie – nie musisz posiadać specjalistycznej wiedzy (hostingodawca zwykle gwarantuje wsparcie).

wady:

  • może dojść do przeciążenia, nie możesz wykonać niezliczonej ilości procesów (jak sama nazwa wskazuje, jest to hosting współdzielony – z jednego serwera korzysta kilku klientów).

dla kogo?

  • dla nowych sklepów internetowych, czyli wszystkich, którzy dopiero wkraczają na rynek e-commerce i nie chcą zbyt dużo inwestować – koszt to ok. 100 zł na rok.

VPS, czyli Virtual Private Server

zalety:

  • wybór pośredni między hostingiem współdzielonym a dedykowanym – częściowo decydujesz o konfiguracji maszyny, możesz uruchomić zaawansowane aplikacje, masz konkretną moc obliczeniową.

wady:

  • jeśli dojdzie do awarii serwera, dane muszą zostać przeniesione. Wiąże się to z ryzykiem, że Twoje usługi będę niedostępne przez jakiś czas, w skrajnym przypadku nawet przez kilka dni.

dla kogo?

  • dla niezdecydowanych oraz osób, które posiadają pewną wiedzę, by skonfigurować i administrować serwer samodzielnie (chyba że skorzystają z dodatkowo płatnych usług hostingodawcy). Cena za rok oscyluje w granicach 1000-1500 zł.

 

Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>

Przeczytaj również:  Wiedza potrzebna od zaraz! MSP wciąż nie znają marketingu online

 

Serwer dedykowany

zalety:

  • masz najwięcej możliwości, m.in. sam decydujesz, ile pamięci RAM jest Ci potrzebne, ponadto możesz dopasować serwer pod siebie, ponieważ masz wpływ na konfigurację całej maszyny fizycznej.

wady:

  • wysoka cena – koszt za rok to ok. 2000 zł.

dla kogo?

  • dla osób, które oczekują najbardziej zaawansowanych usług i są w stanie więcej zapłacić. Jeśli planujesz częste promocję i zakładasz, że Twój e-sklep będzie odwiedzało wielu klientów naraz, skorzystaj z tego rozwiązania.

Cloud Serwer

zalety:

  • zaawansowane rozwiązanie – masz do wykorzystania konkretne zasoby serwera, które są sklastryfikowane. W przypadku awarii sklep internetowy nie przestanie działać, ponieważ grupa maszyn współdzieli między sobą zasoby.

wady:

  • tu również minusem jest cena – koszt za rok to ok. 2000 zł, a do zarządzania i konfiguracji potrzebna jest fachowa wiedza.

dla kogo?

  • dla osób, które oczekują najbardziej zaawansowanych usług, są w stanie więcej zapłacić, a także mają wiedzę na temat zaawansowanych technologii.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze hostingu?

Gdy wybierasz firmę hostingową, to poza decyzją o wyborze rodzaju serwera, zwróć uwagę na:

Nowe wezwanie do działania
  • rozwiązania technologiczne – czy firma zapewnia nowoczesne procesory serwerowe, czy korzysta z dysków SSD, czy ma najnowszą wersję PHP, czy zapewnia kopię zapasową plików oraz bazy danych sklepu, czyli backup, czy oferuje certyfikat SSL, czy posiada wszystkie niezbędne funkcjonalności, których wymaga wybrany przez Ciebie silnik sklepu,
  • lokalizację serwerów – rekomendowane jest, by firma miała własne serwery, najlepiej żeby znajdowały się w Polsce,
  • dostęp do pomocy – czyli supportu i wsparcia obsługi technicznej. Ponadto firma powinna zapewniać kilka kanałów komunikacji – od infolinii po livechat, dzięki czemu szybko skontaktujesz się w razie wątpliwości czy awarii,
  • koszty związane z zawarciem umowy – jak wygląda przedłużenie umowy itd.
  • doświadczenie na rynku i opinię innych klientów.
5/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here