Wiele firm zadaje sobie dziś pytanie, w mojej ocenie zupełnie niewłaściwe, a mianowicie „Czy warto pisać blog?”. Aby sobie na nie odpowiedzieć zawsze należy przeanalizować argumenty ZA i PRZECIW. Niezależnie od ich oceny uważamy jednak, że właściwe pytanie powinno brzmieć: „Dlaczego warto pisać firmowy blog?”, a w odpowiedzi na nie pojawia się rząd zysków i możliwości, które są na wyciągnięcie ręki.
Jeśli masz bujną wyobraźnię i otwarty umysł, potrafisz sobie zwizualizować korzyści z prowadzenia bloga dla swojej firmy – i to nie tylko kilka z nich, a wszystkie! Jeśli jednak przemawiają do ciebie liczby – a nie wyobrażenia – dzielimy się dziś (w dniu publikacji na blogu trzysetnego postu) czymś bardzo osobistym i intymnym… statystykami naszego bloga pochodzącymi wprost z Google Analytics!
Główne argumenty za pisaniem bloga firmy
Po pierwsze – regularne pisanie merytorycznych treści daje wyraźny sygnał wyszukiwarce Google: „Halo, Google? Tu firma! Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na pytania zadawane przez internautów”. Pamiętaj! Zwiększenie liczby czytelników bloga, może prowadzić również do zwiększenia liczby osób zainteresowanych usługami i produktami firmy. Na podstawie danych z całego roku, kiedy regularnie publikowaliśmy wpisy na blogu, widzimy, że liczba czytelników zwiększyła się dwukrotnie, a sesji prawie trzykrotnie! Blog jest inwestycją pewnego zwrotu – starsze i nowsze posty są chętnie czytane i komentowane przez internautów!
Po drugie – pisanie na tematy branżowe skupia wokół naszego bloga grupę zaangażowanych czytelników, którzy będą się komunikować się z nami poprzez komentarze, e-maile lub nawiązanie współpracy handlowej jako kontrahent lub klient! Jeśli ktoś obieca ci zwiększenie miesięcznego zaangażowania z trzech do ponad dziewięciu tysięcy aktywnych użytkowników, poproś koniecznie o statystyki potwierdzające te liczby. My szczęśliwie takie mamy. Oto i one:
Po trzecie – grupa docelowa bloga to ludzie zainteresowani tematyką twojej branży, bardziej niż grupy w social media. Oczywiście, na treści na Facebooku można szybko zareagować np. lajkując ładną infografikę itp., natomiast komentarz na blogu wskazuje na dłuższe zatrzymanie internauty nad twoim tekstem, a czasami chęć powrotu. Co za tym idzie, analizowanie danych z bloga przybliża cię do grupy, skłonnej poświęcić twojej marce więcej niż 6 sekund swojej uwagi – i w tę grupę właśnie warto celować. Pod postami na naszym blogu komentujący najczęściej proszą o praktyczne porady lub wyrażają swoje opinie o opisywanych zmianach w e-marketingu.
Informacje o użytkownikach bloga. Źródło: Google Analytics.
Last but not least
Moglibyśmy rozwinąć jeszcze kolejne czterdzieści argumentów ZA prowadzeniem bloga firmowego, jednak jest to jasne, że prowadzenie bloga o wartościowej merytorycznie i regularnie pojawiającej się treści tekstowej, znakomicie indeksowanej przez Google, przyczynia się do wyświetlania w Google. Pojawianie się wysoko w wynikach wyszukiwania dla zapytań naszych potencjalnych klientów brzmi jak Święty Graal e-marketingu – a dla dobrze prowadzonego bloga to jest po prostu rzeczywistość! Google z miesiąca na miesiąc kładzie coraz większy nacisk na E-A-T, czyli jakość wartościowych i wiarygodnych treści – blog jest idealnym miejscem na taki właśnie kontent!
Jako stały zespół redakcyjny Bloga WeNet dziękujemy za każdy komentarz, za każdy przeczytany wpis (dowolny z tych trzystu). Obiecujemy tylko jedno – jeszcze więcej merytorycznej wiedzy, jeszcze więcej nowinek, znacznie więcej praktycznych poradników i kolorowych infografik, a przede wszystkim – więcej e-marketingu!