Facebook zaszyfruje wszystko, co się da. Mark Zuckerberg przedstawił swoją wizję rozwoju platformy

0
3490

Facebook zaszyfruje wszystko, co się da. Mark Zuckerberg przedstawił swoją wizję rozwoju platformy

Mark Zuckerberg opublikował na swoim Blogu wizję rozwoju Facebooka. Mówi ona m.in. o połączeniu Messengera, Instagrama i WhatsApp’a, a także wdrożeniu szyfrowania end-to-end. Na czym będą się opierać przyszłe zmiany i czego się możemy spodziewać już wkrótce od najpopularniejszych serwisów komunikacyjnych? Przenalizujmy je.

Wizja przyszłości Facebooka

Mark Zuckerberg opublikował notatkę w swoim profilu na Facebooku, w której dokładnie przedstawił swoją wizję przyszłości tej sieci społecznościowej. Priorytet postawiono na prywatność użytkowników, poufność informacji i bezpieczeństwo przechowywanych danych. Założyciel Facebooka jest pewien, że przyszłość należy do serwisów prywatnych z szyfrowanymi danymi. Użytkownicy mediów społecznościowych już teraz chcą mieć pewność, że platforma, na której wymieniają się informacjami i danymi poufnymi jest bezpieczna. Zuckerberg zapewnia, że Facebook jest w stanie takie bezpieczeństwo informacji w przyszłości zapewnić. Kierunek Facebooka na niedaleką przyszłość:

  • prywatność interakcji użytkowników;
  • szyfrowanie danych;
  • bezpieczeństwo;
  • czasowe ograniczenia przechowywania informacji;
  • interoperacyjność.

Prywatność interakcji użytkowników

Główną wartością dla Facebooka jest jego użytkownik, a ten przede wszystkim potrzebuje prywatności, pełnej kontroli i bezpieczeństwa swoich danych. Poza tym, użytkownicy każdej platformy społecznościowej chcą mieć pewność, że osoby trzecie nie będą miały dostępu do informacji prywatnej.

Przeczytaj również:  Google Plus - Czy naprawdę jest nam potrzebny?

Ambicją Zuckerberga jest dążenie do tego, aby platformy Messenger i WhatsApp były jeszcze szybsze, bardziej prywatne i bezpieczniejsze, w tym poprzez szyfrowanie end-to-end. W dalszych krokach planuje także wdrożenie dodatkowych sposobów osobistej komunikacji ze znajomymi, w grupach i firmach.

Szyfrowanie danych

Szyfrowanie danych end-to-end – jest ważnym elementem rozwoju sieci społecznościowej. WhatsApp już posiada to narzędzie. Teraz Zuckerberg planuje wdrożyć je na Facebooku i Messengerze. Technologia end-to-end zapewnia szyfrowanie korespondencji użytkowników, nawet tych od administratorów platformy, czym zapewnia 100% prywatność informacji poufnych.

Bezpieczeństwo

Zuckerberg postanowił, że w krajach, w których naruszona jest prywatność i wolność słowa nie będzie budował centrów przetwarzania danych prywatnych użytkowników. Może to też oznaczać blokowanie serwisów w takich krajach. Jego zdaniem, najlepszym sposobem na bezpieczeństwo i ochronę danych poufnych jest brak ich przechowywania. Z tego właśnie powodu, WhatsApp nie przechowuje kluczy zaszyfrowanych danych. Ten sam model Zuckerberg planuje zastosować też do innych swoich serwisów.

Czasowe ograniczenia przechowywania informacji

Coraz częściej Mark Zuckerberg mówi o tym, że nie ma sensu przechowywanie informacji użytkowników na zawsze. Z drugiej strony, użytkownicy mogą bezpowrotnie stracić dostęp do wielu informacji, jeśli wszystkie posty i wiadomości na Facebooku i Instagramie będą po jakimś czasie znikać. Rozwiązaniem może stać się zarchiwizowanie informacji, do której użytkownik będzie mógł wrócić w razie potrzeby. Np. wiadomości mogą być domyślnie usuwane w ciągu miesiąca lub roku. Użytkownik samodzielnie będzie mógł zmienić czas archiwacji albo całkowicie wyłączyć tę funkcję.

Przeczytaj również:  O tym jak Instagram wkracza w wielomiliardowy przemysł reklamowy

Interoperacyjność

Interoperacyjność będzie polegała na połączeniu Messengera, Instagrama i WhatsAppa. Najpierw Zuckerberg planuje zacząć od umożliwienia wzajemnej komunikacji użytkowników z różnych platform/aplikacji. W przyszłości taką kompatybilność planują przełożyć też na SMSy, które już teraz można wysłać i otrzymać powiadomienie na Messengera, zainstalowanego na urządzeniach mobilnych z systemem Android.

Czym zaskoczą nas media społecznościowe w przyszłości – okaże się. Na naszym Blogu będziemy informować Was na bieżąco o tym, od czego zacznie wdrażanie swoich planów Mark Zuckerberg oraz na jakie zmiany i nowości muszą przygotować się użytkownicy.

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (3 votes)


Przeczytaj również:

Przeczytaj również:  Facebook Multi Ads - nowy format reklamowy Facebook!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here