Jak napisać skuteczną ofertę handlową?

0
366
oferta handlowa

Oferta handlowa jest kluczowym elementem w procesie sprzedaży. Powinna być przygotowana tak, aby przekonywała potencjalnych klientów do skorzystania z usług lub kupna produktów. Pojawia się więc pytanie, jak napisać ofertę handlową, która będzie skuteczna i doprowadzi do pomyślnego sfinalizowania transakcji? Z czego powinna się składać? Jakich błędów nie popełniać podczas tworzenia propozycji handlowej? Praktyczne wskazówki znajdziesz w naszym artykule. Zapraszamy do lektury!

Czym jest oferta handlowa i do czego jest potrzebna klientowi?

Co to jest oferta handlowa? Otóż jest to propozycja sprzedaży produktów lub usług. Ma na celu zainteresowanie i przyciągnięcie uwagi klienta oraz zachęcenie go do skorzystania z oferty.

Dobrze przygotowana oferta handlowa (propozycja biznesowa) zawiera szczegółowe informacje na temat produktów lub usług, w tym m.in. ich ceny, cechy i korzyści z ich nabycia. Dzięki temu klient może dokładnie poznać ofertę danej firmy i porównać ją z innymi. Oferta handlowa jest więc potrzebna klientowi. Pomaga mu podjąć świadomą decyzję zakupową i wybrać te produkty/usługi, które najlepiej odpowiadają jego potrzebom i oczekiwaniom.

Oczywiście oferta handlowa jest też niezbędna dla firmy. Stanowi ona istotny element marketingowy, dzięki któremu przedsiębiorstwo może zwiększyć swoje zyski.

Oferta handlowa – jak ją przygotować, aby była skuteczna?

Oferta handlowa to kluczowy element działalności każdej firmy, niezależnie od jej branży czy rozmiaru. To właśnie ona stanowi punkt wyjścia dla każdej transakcji i decyduje o tym, czy kontrahent zdecyduje się na zakup danych produktów lub usług. Dlatego tak ważne jest, aby oferta sprzedażowa była skutecznie przygotowana i przemyślana pod każdym względem. Jak tworzy się ofertę handlową?

Przeczytaj również:  Jak pisać teksty na stronę WWW?

Oferta handlowa powinna przede wszystkim być dopasowana do potrzeb i oczekiwań potencjalnego klienta. Znajomość swojej grupy docelowej to podstawa. Warto więc wcześniej przeprowadzić badania rynku, aby poznać preferencje oraz problemy, z jakimi borykają się klienci. Na podstawie tych informacji można dopasować ofertę do potrzeb rynku oraz wyróżnić się na tle konkurencji.

Efektywna oferta powinna być zaprezentowana w sposób jasny i zrozumiały dla potencjalnego klienta oraz przejrzysty i atrakcyjny. Należy zwrócić uwagę również na estetykę oferty. Zadbaj o przyciągającą wzrok formę i ciekawą szatę graficzną. Dobrym pomysłem jest też umieszczenie przejrzystych infografik i grafik.

Chcesz, aby Twoja propozycja nawiązania współpracy była skuteczna? Podejdź do jej tworzenia w sposób profesjonalny. Jeśli chcesz, aby Twój odbiorca podjął decyzję zakupową, możesz go jeszcze bardziej zachęcić poprzez zaoferowanie zniżki lub podkreślić, że jest to specjalna oferta skierowana wyłącznie do niego.

e-commerce_v2

Co powinna zawierać dobra oferta handlowa?

Z czego składa się oferta handlowa? Otóż skuteczna oferta marketingowa zawiera kilka ważnych elementów. Zastanawiasz się, co powinno się w niej znaleźć? O czym należy pamiętać, formułując podstawową ofertę handlową? Z pewnością nie może w niej zabraknąć szczegółowych informacji o produktach lub usługach. Ogólniki nie wystarczą – skup się na konkretach.

To oczywiście nie wszystko. Jakie są jeszcze elementy oferty handlowej? Powinna ona zawierać:

  • opis asortymentu,
  • argumenty sprzedażowe – wskaż, czym Twój produkt różni się od produktów konkurencji oraz jakie są korzyści z jego posiadania,
  • CTA (call to action) – bezpośrednie komunikaty wzywające do działania i zachęcające do skorzystania z oferty,
  • opinie innych klientów – pozytywne recenzje i referencje będą potwierdzeniem wysokiej jakości Twojej oferty i zachęcą do skorzystania z niej,
  • postanowienia umowy,
  • cenę produktów lub usług oraz warunki płatności,
  • warunki handlowe, sposoby dostarczenia produktu lub usługi,
  • termin ważności oferty.
Przeczytaj również:  AI Copywriting - czy sztuczna inteligencja zastąpi copywritera?

Ponadto skuteczny list z propozycją biznesową powinien mieć odpowiednią formę. Na początku należy umieścić w nim nagłówek i bezpośredni zwrot do adresata. Trzeba pamiętać o danych kontaktowych, zarówno oferenta, jak i firmy, do której skierowana jest oferta kupna. Warto, aby w dokumencie znalazł się też spis treści – jest on koniecznym zwłaszcza w przypadku ofert rozbudowanych, składających się z wielu stron.

Jak napisać ofertę handlową?

Pamiętaj, że tekst oferty handlowej powinien być przejrzysty i czytelny. Dziel więc go na małe akapity. Używaj krótkich zdań. Język dopasuj do swojej grupy odbiorców. Oferta powinna być zrozumiała, więc lepiej unikać nadmiernego żargonu i zbyt trudnego słownictwa.

Pierwsze akapity powinny być interesujące i przyciągać uwagę. Należy je odpowiednio przemyśleć, gdyż mogą one przesądzić o tym, czy całość zostanie przeczytana.

Oferta może być ciekawsza i bardziej zachęcająca, jeśli znajdą się w niej różne statystyki i dane liczbowe. Jeśli Twoja propozycja handlowa tego wymaga, możesz także wspomnieć o doświadczeniu, kwalifikacjach i poziomie wiedzy pracowników, którzy pracują w Twojej firmie. Może to wpłynąć na to, że potencjalny klient zacznie postrzegać Cię jako eksperta i szybciej Ci zaufa.

Chcesz sprzedawać w sieci? Zrobimy Ci sklep internetowy. Sprawdź jak

Oferty handlowe – najczęstsze błędy

Klient odrzucił Twoją ofertę? Być może było coś w niej nie tak, jak powinno. Handlowcom zdarza się popełniać wiele błędów podczas przygotowywania propozycji biznesowej. Najczęstsze z nich to:

  • niedopasowanie oferty handlowej do potrzeb i wymagań klienta,
  • niezadbanie o aspekty wizualne oferty – niedbałość w wyglądzie dokumentu,
  • niezastosowanie języka korzyści,
  • brak konkretów i szczegółów,
  • przesycenie oferty słownictwem branżowym,
  • brak grafik i wizualizacji, 
  • zbyt duża ilość tekstu,
  • nudny przekaz, który niczym się nie wyróżnia,
  • zbytnie wychwalanie oferty, które nie jest poparte dowodami,
  • nadmierne obietnice, które mogą być nie do spełnienia,
  • zatajanie istotnych informacji (np. ukryte koszty),
  • wysłanie wiadomości z ofertą na ogólny adres mailowy firmy – lepiej zdobyć kontakt do osoby decyzyjnej.
Przeczytaj również:  Bezpłatne kursy marketingowe – pierwszy krok do sukcesu Twojej firmy

Powyższe błędy ofert handlowych mogą powodować odrzucenie oferty. Pamiętaj też, że Twoja treść handlowa pod żadnym pozorem nie może zawierać błędów ortograficznych czy gramatycznych. Jeśli się pojawią, klient może poczuć się zniechęcony i stracić ochotę na zapoznanie się z ofertą.

W jakim formacie warto wysłać ofertę handlową?

Chcesz wysłać ofertę handlową w formie dokumentu elektronicznego i zastanawiasz się, jaki format wybrać? Najlepszym, uniwersalnym wyborem jest format PDF. Oferta może być przedstawiona jako ulotka, broszura czy katalog produktów. Możesz też wysłać swoją propozycję handlową z odnośnikiem do specjalnie przygotowanej strony Landing Page, która zawiera formularz kontaktowy z prośbą o wycenę i nawiązanie kontaktu.

Oferta handlowa – podsumowanie

Wiesz już, jak powinna wyglądać prezentacja oferty handlowej. Jeśli weźmiesz pod uwagę podane w powyższym artykule wskazówki, łatwiej będzie Ci wzbudzić zainteresowanie ofertą oraz pozyskać klienta i zawrzeć z nim umowę.

Pamiętaj, że dobrze skonstruowana oferta handlowa to nie tylko narzędzie sprzedażowe, ale również w pewnym sensie wizytówka Twojej firmy oraz sposób na budowanie świadomości marki i pozytywnego wizerunku.

Promuj swoją firmę

Chcesz pozyskiwać większą liczbę klientów? Szukasz sprawdzonych sposobów na poprawę wyników sprzedażowych? A może chcesz założyć własny sklep internetowy? Możesz skorzystać z pomocy doradców internetowych WeNet. Specjaliści od lat wspierają małe i średnie firmy w ich rozwoju. Doskonale znają się na marketingu online i wiedzą, jakie działania prowadzić, aby docierać do zainteresowanych osób. Wejdź na WeNet.pl i sprawdź, jak mogą Ci pomóc eksperci.

e-book Jak tworzyć treści, które przyciągną Twoich klientów
5/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here