Jakim stylem pisać o swojej firmie? Główne zasady

0
862

Jakim_stylem_pisac_o_swojej_firmie

Sposób komunikacji z potencjalnymi klientami buduje w ich głowach wyobrażenie o Twojej firmie. Jaki styl jest skuteczny podczas pisania o marce i jaki styl wybrać dla swojej marki – o tym w dzisiejszym wpisie.

Jaki styl jest skuteczny? Kilka przydatnych zasad

Dobry tekst marketingowy ma inne cechy niż dobry tekst literacki. Obie formy różnią się diametralnie i mają inne zadania. Jeśli chcesz skutecznie komunikować się ze swoimi odbiorcami jako przedsiębiorca, trzymaj się tych kilku zasad.

Pisz krótkimi zdaniami  

Ważna zasada, która wpływa na lepsze zrozumienie treści i dynamikę czytania. Często odruchowo w jednym zdaniu chcemy upchnąć kilka wątków. Lepiej rozbić je na kilka części. Będą wówczas łatwiejsze w odbiorze. Zupełnie inaczej niż w powieściach Marcela Prousta.

Używaj prostych słów

Jeśli piszesz o swojej branży, automatycznie używasz słów specjalistycznych. Pamiętaj jednak, że Twój czytelnik wcale nie musi ich znać. Gdy już korzystasz ze słowa mało znanego, wyjaśnij je w tekście, osobnej tabelce lub przypisie.

Zasada ta dotyczy także upraszczania. Jeśli znajdziesz prostszy zamiennik, użyj go! Na przykład zamiast „posiada” lepiej napisać „ma”, zamiast „w chwili obecnej” po prostu – „teraz” lub „obecnie”.

Unikaj strony biernej

Kolejna zasada – unikaj strony biernej czasownika, czyli konstrukcji w stylu: „praca została wykonana” czy „firma jest prowadzona”. Zaburza to dynamikę i kojarzy się z nieprzyjemnym językiem urzędniczym. Znika tu też osoba. Znacznie lepiej napisać „wykonaliśmy pracę” czy „prowadzę firmę”.

Przeczytaj również:  Jak napisać skuteczne ogłoszenie? 7 kluczowych kroków

Stosuj porównania

Gdy coś tłumaczysz, warto skorzystać z porównania, które zobrazuje czytelnikowi poruszaną kwestię. Podajesz liczbę osób? Dodaj, że to na przykład tyle, ile mieszkańców ma Nowy Sącz, Katowice czy inne miasto lub wieś. Podajesz wielkość obszaru? Porównaj go na przykład do stadionu piłkarskiego. Pobudza to wyobraźnie i pozwala lepiej rozumieć temat.

Dbaj o poprawność językową

Oczywista sprawa, ale warto o niej wspomnieć. Nieraz przeglądam strony firm, na których aż roi się od literówek czy błędów interpunkcyjnych. Pisząc poprawną polszczyzną, pokazujesz, że szanujesz swojego odbiorcę i jesteś rzetelny w tym, co robisz.

Bądź konkretny

Czytelnik wszedł na Twoją stronę po konkretne informacje. Dlatego Ty, powinieneś mu dać, to czego oczekuje bez zbędny zawiłości. Unikaj słów, które nic nie znaczą, jak choćby „swoisty styl”. Podobnie puste są wyrazy typu „profesjonalny” czy „nowoczesny”. W porządku, można ich użyć, ale tylko wówczas, gdy stoją za nimi konkrety. „Jesteśmy nowoczesną firmą, która korzysta z technologii X i Y”.

Przeczytaj również:  Jak napisać skuteczne i atrakcyjne otwarcie zgodne z SEO?
Pokaż firmę z dobrej strony. Zamów darmową wycenę

Jaki styl wybrać dla swojej marki?

Powyższe zasady to pierwsza rzecz, którą warto przyswoić. Następnie wypada się zastanowić, w jaki sposób będziesz komunikować się ze swoimi odbiorcami. Wybrany styl powinien być spójny z filozofią Twojej firmy i odpowiedni dla Twoich klientów.

Żeby wybrać odpowiedni styl dla swojej marki, zadaj sobie kilka pytań.

  • Czy zamierzasz być kontrowersyjny i wyrazisty, silnie działać na emocje odbiorców?
  • Czy zamierzasz skupiać się przede wszystkim na merytorycznych materiałach eksperckich, czy może elementy rozrywkowe również pojawią się w Twoim przekazie?
  • Czy zamierzasz korzystać z języka potocznego, czy postawisz na styl wyrafinowany?
  • Czy zamierzasz humorystycznie koloryzować rzeczywistość, czy stoisz sztywno przy faktach?

Odpowiadając na powyższe pytania, weź pod uwagę:

  • charakterystykę swojej branży,
  • charakterystykę swoich klientów,
  • pomysł na spójny wizerunek swojej firmy.

Zamów budowę strony!

Charakterystyka branży. Wiadomo, że inne elementy opisu są ważne w przypadku specjalistycznych urządzeń medyczny, inne w przypadku ubrań, a jeszcze inne w przypadku żywności. Dlatego liczba szczegółów na temat Twoich produktów powinna być adekwatna do Twojej branży i oczekiwań klientów.

Przeczytaj również:  Czy skuteczny tekst SEO musi być długi?

Charakterystyka klientów. Nie bez znaczenia jest znajomość grupy docelowej. Twój klient powinien akceptować i rozumieć język, którym się posługujesz. Wiadomo, że inaczej zwracamy się do młodzieży, inaczej do osób w średnim wieku, a jeszcze inaczej do seniorów. Nie każdej grupie spodobają się powiedzonka młodzieżowe czy zwroty uznawane za wyrafinowane.

Wizerunek firmy. Weź pod uwagę również ogólną strategię, jaką obrałeś na początku. Zastanów się, jaki styl będzie pasował do Twojej marki, jak sobie ją wyobrażasz i staraj się konsekwentnie to kultywować. Często przy wyborze stylu intuicja to najlepszy doradca, w końcu to Ty najlepiej znasz swoją firmę i swoich klientów.

Przeczytaj także, jak pisać językiem korzyści.

e-book Jak tworzyć treści, które przyciągną Twoich klientów
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here