Jak prowadzić firmowe konto na Instagramie w 2023 roku? 13 funkcji, które warto znać

0
565
Firmowe_konto_w_insta_Blog_WeNet

Instagram to idealne miejsce do promocji marek i firm. Pozwala przedsiębiorcom docierać z ofertą do większej liczby potencjalnych klientów i zwiększać sprzedaż. Aby jednak z powodzeniem prowadzić firmowe konto na Instagramie, należy być na bieżąco z najnowszymi trendami i aktualizacjami oraz znać przydatne funkcje, które oferuje platforma. Chcesz wyprzedzić konkurencję i odnieść sukces? Poznaj opcje, z których warto korzystać. Wykorzystuj w pełni możliwości, jakie daje Instagram i rozwijaj swoją firmę.

Reels, czyli rolki na Instagramie

Funkcja Instagram Reels została wprowadzona już jakiś czas temu, bo w 2020 roku. Obecnie jednak coraz bardziej zyskuje na popularności. Początkowo były to 15-sekundowe klipy. Teraz jednak nagrania w Instagram Reels mogą mieć długość do maksymalnie 60 sekund. Klipy wideo można wyszukiwać według dźwięku lub utworu.

Marki chętnie wykorzystują krótkie materiały wideo, do których można dołączać dźwięki, efekty specjalne i muzykę. Dzięki filmikom można się promować i docierać do szerokiej grupy odbiorców. Generują one więcej zaangażowania niż zwykłe filmy wideo czy posty na Instagramie. Jeśli jeszcze nie korzystasz z tej funkcji, czas najwyższy to zmienić. Zastanawiasz się, co nagrywać? Otóż możesz przykładowo przygotowywać krótkie poradniki na temat korzystania z Twoich produktów lub usług. Możesz też nawiązać współpracę z influencerami, aby pokazać, jak oni z nich korzystają.

Nowe naklejki w relacjach na Instagramie

Instagram oferuje mnóstwo interaktywnych naklejek, które warto dodawać w swoich Instagram Stories (relacjach). Co jakiś czas pojawiają się nowe naklejki, które warto testować. Elementy te sprawiają, że publikowane treści przyciągają uwagę i stają się bardziej angażujące. Część z nich służy do zbierania opinii od obserwatorów (np. ankiety czy pytania), które mogą pomóc w ulepszaniu biznesu.

Oprócz statycznych i animowanych naklejek, które sprawiają, że relacje na Instagramie są atrakcyjniejsze, możesz również umieścić naklejki takie jak:

  • pytanie,
  • muzyka,
  • GIF-y,
  • ankieta,
  • quiz,
  • hashtag,
  • wzmianka,
  • odliczanie,
  • suwak z emotikoną,
  • link.

Link to opcja, którą szczególnie warto wykorzystywać. Wklejając link, zachęcasz użytkowników do przejścia na stronę internetową. Instagram jakiś czas temu wprowadził nową naklejkę z linkiem. Teraz każdy może wstawić link do swojej relacji – nie ma żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o liczbę osób obserwujących, ponadto opcja ta jest dostępna nawet dla kont osobistych. Można też dostosować tekst naklejki (anchor tekst).

Przeczytaj również:  Nowości na TikToku. Testowanie dislike button dla komentarzy i dłuższe filmy

Poprzez naklejkę z linkiem możesz m.in.:

  • promować swoje produkty i usługi, przenosząc followersów bezpośrednio na strony sprzedażowe,
  • zapowiedzieć zbliżające się wydarzenie lub webinar,
  • podzielić się informacją o nowym wpisie na blogu.

Nową naklejką jest też opcja ,,Twoja kolej’’, w której użytkownik pisze tzw. ,,zachętę’’ (podpowiedź, pytanie). Obserwatorzy mogą zaś dodać do niej własne zdjęcie, udostępniając je na własnej relacji. Użytkownicy mogą wyświetlać wszystkie relacje dodane do tej naklejki.

wenet_przyklad_relacji

Przykład relacji z naklejką z linkiem na profilu WeNet

Gift Cards, czyli karty podarunkowe

Firmy i marki mogą teraz uzyskać wsparcie od swoich zwolenników i zwiększyć sprzedaż. Wszystko dzięki nowym naklejkom z kartami upominkowymi, które można dodać do swoich relacji lub profilu na Instagramie. Fani mogą również udostępniać te karty upominkowe na swoich własnych profilach. Aby skorzystać z funkcji Gift Cards, musisz mieć konto biznesowe lub konto twórcy. Możesz dodać naklejkę w Instagram Stories lub specjalny przycisk na swoim profilu.

Food Orders, czyli zamawianie jedzenia przez Instagram

Prowadzisz własną restaurację? Instagram da Ci możliwość skorzystania z nowej opcji, która polega na udostępnieniu swoim klientom zamawiania jedzenia bezpośrednio przez Instagram. Jest to spore ułatwienie – jeśli skorzystasz z tej funkcji, Twoi klienci będą mogli składać zamówienie przez aplikację, bez konieczności przechodzenia na stronę internetową.

Podobnie jak w przypadku kart upominkowych, Twoi klienci będą to mogli zrobić poprzez kliknięcie w naklejkę. Naklejkę tę możesz umieścić w relacji, po wcześniejszym dodaniu partnera dostarczającego jedzenie. Można również dodać przycisk umożliwiający zamówienie jedzenia do swojego profilu.

Automatyczne napisy w Instagram Stories

Z racji tego, że wiele osób ogląda Instagram Stories bez dźwięku, Instagram niedawno wprowadził nową funkcję, która pozwala użytkownikom dodawać do swoich relacji tekstowe podpisy do wypowiedzi. Napisy te są generowane automatycznie, ale można je także dobrowolnie edytować. Ważną zaletą tej opcji jest to, że umożliwia ona markom dotarcie ze swoimi treściami do znacznie większej liczby odbiorców i bycie zrozumianym przez wszystkich widzów, niezależnie od tego, czy oglądają oni relację z dźwiękiem, czy bez.

Przewodniki na Instagramie

Przewodniki na Instagramie to zbiory postów, miejsc lub produktów. Można więc w nich polecać np. swoje produkty lub utworzone wcześniej przez siebie posty, a także dodawać do nich dodatkowe opisy, które zainspirują odbiorców.

Przeczytaj również:  Jakie trendy będziemy obserwować w mediach społecznościowych w 2021 roku?

Przewodniki to świetny sposób na wykorzystanie istniejących już wcześniej opublikowanych treści. Pod pewnymi względami przypominają one posty na blogu. Marki mogą tworzyć przykładowo przewodniki turystyczne, kulinarne, wnętrzarskie, przewodniki po modowych trendach, prezentach świątecznych, biżuterii i wiele innych.

westwing przewodniki

Przykład przewodników na profilu Westwing

Kolaboracje, czyli współtworzenie treści z innymi

Nowa funkcja Instagram Collabs pozwala właścicielom profili na współtworzenie treści z innymi użytkownikami. Oznacza to, że ten sam post mogą opublikować dwie osoby. Wspólny post lub rolka pojawi się na profilach obu użytkowników z taką samą liczbą polubień i komentarzy.

Dla marek i firm funkcja ta daje możliwość dotarcia z treściami do większej grupy odbiorców. Jest to również przydatne narzędzie do ogłaszania ważnych komunikatów. Aby jednak osiągnąć maksymalny efekt, obaj twórcy muszą zadbać o to, aby publikowane treści były zgodne z ich ,,głosem’’ i wyznawanymi wartościami.

Przypinanie komentarzy

Kolejną opcją, z której warto korzystać, jest przypinanie komentarzy. O co chodzi? Otóż Instagram umożliwia przypinanie wybranych komentarzy, dzięki czemu wyświetlają się one na samej górze w sekcji z komentarzami do Twojego postu. Do każdego postu można przypiąć maksymalnie trzy komentarze.

Jest to bardzo przydatne narzędzie dla firm, ponieważ pozwala uwidocznić odbiorcom komentarze, które są szczególnie ważne, czyli np. pozytywne opinie o danym produkcie, usłudze lub firmie, komentarze rozpoczynające dyskusję i inne przemyślane spostrzeżenia. Jeśli jeszcze nie używałeś tej opcji, koniecznie ją wypróbuj.

Live video, czyli transmisje na żywo

Możliwość prowadzenia transmisji na żywo to co prawda nie nowość, bo istnieje już od jakiegoś czasu. Od niedawna jednak Instagram umożliwił planowanie transmisji. Warto mieć na uwadze, że prowadzenie live’ów to świetny sposób na bliższy kontakt z odbiorcami. Można wejść w interakcje z followersami w czasie rzeczywistym. Transmisje na żywo pomagają firmom budować swoją wiarygodność, pokazywać ,,ludzką twarz’’. Internauci oczekują dziś od marek i firm naturalności i autentyczności i są bardziej skłonni zaufać firmom, które to pokazują.

Firmy coraz częściej sprzedają także produkty podczas transmisji na żywo, angażując widzów i kierując ich do zakupów bezpośrednio w aplikacji. W trakcie trwania wideo na żywo użytkownicy mogą również wspierać firmy i twórców, kupując odznaki, które wyświetlają się w komentarzach jako ikony serca.

Live Rooms, czyli pokoje live

Instagram umożliwił twórcom organizowanie sesji live z maksymalnie trzema dodatkowymi gośćmi jednocześnie (łącznie w wydarzeniu mogą więc brać udział cztery osoby). Dla marek i firm pokoje live dają możliwość prowadzenia rozmów np. z influencerami, organizowania sesji Q&A, a nawet prowadzenia webinaru w towarzystwie ekspertów z danej branży.

Przeczytaj również:  Jak planować posty w Social Mediach? 

Zakupy na Instagramie

W ostatnim czasie Instagram coraz bardziej ułatwia markom z branży e-commerce generowanie przychodów za pośrednictwem tej platformy. Dzięki zakładce ,,Sklep’’ użytkownicy mogą łatwo i szybko znajdować interesujące ich produkty oraz dokonywać zakupów. Marki mogą natomiast dziś już tworzyć na Instagramie cały sklep z podziałem na kolekcje, nowości, wyprzedaże i inne kategorie.

Prowadzisz swój sklep internetowy? Instagram do idealne miejsce do wsparcia sprzedaży. Włącz funkcję ,,Zakupy’’, twórz różne kolekcje i kategorie, oznaczaj swoje produkty na zdjęciach oraz od razu dodawaj nowe produkty do swojego sklepu, aby były dostępne dla kupujących.

Promuj swoją firmę

Udostępnianie zdjęć i filmów z komputera

Kolejną nowością jest to, że Instagram w końcu umożliwił publikację zdjęć i filmów z poziomu desktopowej wersji platformy. Pierwotnie można było to robić wyłącznie poprzez aplikację na smartfonie. Ta funkcja Instagrama nie jest jednak jeszcze dostępna dla Stories (relacji) i Reels (rolek), a filmy, które można przesyłać, muszą mieć długość nie dłuższą niż jedna minuta.

dodawanie_zdjec_przez_komputer

Interaktywne bio

Warto też wspomnieć o bio na Instagramie. Jest to krótki opis, który znajduje się na górze profilu obok zdjęcia profilowego. Jest to pewnego rodzaju wizytówka – można tutaj zawrzeć najważniejsze informacje o firmie, w tym link do strony WWW. Twoje bio na Instagramie wcale nie musi być jednak zwykłym tekstem. Możesz wykazać się kreatywnością i dodać interaktywne elementy, które urozmaicą całość.

Wszystkie rodzaje kont – od firmowych przez twórców po osoby prywatne – mogą dodawać do swoich opisów bio np. klikalne linki, emotikony, hashtagi, czy wzmianki o koncie na Instagramie. Wykorzystaj tę opcję i stwórz ciekawy opis, który zaciekawi i przyciągnie uwagę użytkownika oraz sprawi, że zostanie dłużej na Twoim profilu, a nawet przejdzie na Twoją stronę internetową.

Wykorzystuj przydatne funkcje Instagrama, twórz angażujące treści i docieraj do swoich klientów. Pamiętaj, że świat mediów społecznościowych rozwija się szybko, ciągle pojawiają się nowe aktualizacje. Właściciele firm, którzy chcą osiągać dobre wyniki, muszą nadążać za zmianami. Potrzebujesz wsparcia przy prowadzeniu działań w Social Mediach? Skorzystaj z usług specjalistów WeNet, którzy zadbają o Twój wizerunek w Internecie, pomogą Ci zdobyć rozpoznawalność, docierać do osób zainteresowanych Twoją ofertą, zwiększyć sprzedaż i budować relacje z klientami. Wejdź na WeNet.pl i dowiedz się więcej.

Źródła:

Nowe wezwanie do działania
https://sproutsocial.com/insights/instagram-features/
https://sproutsocial.com/insights/instagram-trends/
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here