Podczas, gdy inne sieci społecznościowe albo aktywnie zyskują na popularności wśród użytkowników, albo nagle ją tracą, Facebook, mimo róźnych kontrowersji, z biegem czasu gromadzi coraz więcej aktywnych użytkowników i nie przewiduje się żadnych znaczących spadków w najbliższym czasie.
Oczywiście, to nie są najlepsze czasy dla Facebooka. Mimo tego, że Facebook nadal zwiększa liczbę aktywnych użytkowników na rozwijających się rynkach, niektórzy sugerują, że czas, który użytkownicy średnio spędzają na platformie, spadł w ostatnich latach.
Mimo, że może nie wszystko wygląda dokładnie tak, jak Facebook by sobie wymarzył, nadal jednak ma największe zasięgi. Nawet jeżeli użytkownik nie spędza codziennie 2 godzin w sieci, dane wskazują, że prawdopodobnie Facebook jest jednym z portali, na które zagląda. Użytkownicy codziennie logują się, aby zobaczyć, co planują ich przyjaciele czy rodzina, aby sprawdzić, co się wydarzyło w grupach, które obserwują albo udostępniają kilka linków czy publikują własne poglądy.
Nawet, jeżeli użytkownik spędza więcej czasu w innych mediach społecznościowych czy aplikacjach, nadal istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że prędzej czy później trafi także na Facebooka. Wszechobecność Facebooka uczyniła z niego szczególnie ważną platformę dla marek w celu nawiązania kontaktu bezpośredniego ze swoimi odbiorcami. Chociażby przez wzgląd na to, w 2020 roku każda firma po prostu powinna mieć swój profil na Facebooku.
Najważniejsze statystyki Facebooka w 2020 roku
Firma Hootsuite opublikowała opracowane infografiki z kluczowymi statystykami na temat Facebooka. Oto najważniejsze dane:
- Średnia cena reklamy na Facebooku spadła o 4% w drugim kwartale 2019 roku, a liczba wyświetleń reklamy wzrosła o 33%.
- Średnio użytkownik Facebooka klika w 11 postów sponsorowanych miesięcznie. Dane wskazują, że kobiety klikają w większą liczbę takich postów (około 14) niż mężczyźni (około 10).
- 94% przychodów z reklam Facebooka pochodzi z urządzeń mobilnych.
- Średni wskaźnik zaangażowania dla postów na Facebooku wynosi 3,6%.
- Średni zasięg organiczny postów wynosi 5,5%. To oznacza, że niepromowane posty docierają tylko do 5,5% obserwatorów strony, czyli o 2,2% mniej, niż to było w ubiegłym roku. Oprócz tego, publikowane przez mężczyzn posty mają dwa razy większe szanse na pojawienie się w aktualnościach użytkowników na Facebooku niż te, publikowane przez kobiety.
- 60% Amerykanów, oglądających filmy w sieci, robi to za pomocą Facebook Watch. YouTube ma większy zasięg – 90% widzów korzysta z tej platformy. Trzecie miejsce zajmuje Instagram – ok. 35% zasięgów mają wideo na IGTV.
- Średni wskaźnik zaangażowania dla postów wideo na Facebooku wynosi 6,13%.
- Mobile-First wideo zwiększa rozpoznawalność marki o 27%.
- 15% użytkowników na terytorium Stanów Zjednoczonych robi zakupy poprzez Facebook.
- 300 milionów użytkowników codziennie wykorzystuje Stories na Facebooku.
Przedstawioną powyżej listę kluczowych statystyk użytkowania Facebooka, należy wziąć pod uwagę podczas planowania działań w tym roku. Pełny raport Hootsuite ze statystykami Facebooka dostępny jest pod linkiem.
Źródło: https://blog.hootsuite.com/facebook-statistics/