Topical Authority, czyli jak stać się autorytetem w swojej branży

0
923

Topical_Authority_czyli_jak_stac_sie_autorytetem_w_swojej_branzy

Nie od dziś wiadomo, że Google stawia na jakość treści. Potwierdza to działanie jego algorytmów. Strony, które publikują wartościowe i kompletne materiały, są wysoko notowane w wynikach wyszukiwania. Pojęciem nierozłącznie związanym z wysoką jakością treści jest – Topical Authority. Dowiedz się, co to jest Topical Authority i sprawdź, jak stać się ekspertem w swojej dziedzinie.

Spis treści

1. Czym jest Topical Authority?

2. Jak stać się autorytetem w swojej branży?

3. Jak pisać teksty Topical Authority?

4. Topical Authority a słowa kluczowe

5. Co ma Panda i Kolber do Topical Authority?

6. Topical Authority – podsumowanie

Czym jest Topical Authority?

Topical Authority (autorytet tematyczny) to autorytet danej strony internetowej w konkretnym zakresie tematycznym. Dzięki niemu Google rozpoznaje witrynę jako ekspercką w swojej branży i ocenia ją jako wartościową, pomocną i godną zaufania.

Głównym celem Topical Authority jest promowanie stron, które przekazują rzetelną, przydatną i pogłębioną wiedzę.

Aby Twoja strona internetowa miała autorytet, musisz zamieszczać na niej treści istotne dla Twojej branży i odpowiadać na najczęstsze zapytania użytkowników.

Na przykład: jeśli świadczysz usługi hydrauliczne, na stronie internetowej Twojej firmy powinny znaleźć się artykuły związane z Twoim fachem, na przykład: „Jaki jest zakres usług pogotowia kanalizacyjnego?”, „Jaki kocioł gazowy wybrać?” czy „Jak zapobiegać zapowietrzeniu kaloryferów?”.

W ten sposób internauci zainteresowani daną kwestią będą trafiać na Twoją stronę i istnieje szansa, że nawiążą z Tobą kontakt lub skorzystają z Twojej oferty. Natomiast sztuczna inteligencja wyszukiwarek będzie rozpoznawać Twoją stronę jako wartościową na tle innych, podobnych serwisów.

Przeczytaj również:  Jak znaleźć słowa kluczowe dla swojej strony?

Oczywiście, Topical Authority nie dotyczy tylko firm świadczących usługi, ale również firm oferujących produkty. Wówczas sytuacja wygląda analogicznie.

Jak stać się autorytetem w swojej branży?

Topical Authority zyskujesz dzięki publikowanym treściom. Im więcej na Twojej stronie jest materiałów związanych z branżowymi tematami, tym większa szansa, że Twoja witryna uznawana będzie za ekspercką.

Znaczenie ma tu jakość treści, czyli czy artykuły lub wpisy blogowe wyczerpują podjęty temat i czy odpowiadają na najczęstsze pytania użytkowników. Nie bez znaczenie pozostaje to, czy w Twoich materiałach padają fachowe terminy i czy są klarownie objaśniane.

Aby określić tematykę i frazy kluczowe dla swoich treści, możesz:

  • Skorzystać z bazy słów kluczowych (keywords) w narzędziu typu Senuto.
  • Rozmawiać ze swoimi klientami, by sprawdzić, jakie zagadnienia ich interesują.
  • Skontaktować się ze swoimi sprzedawcami, by sprawdzić, jakie zapytania słyszą najczęściej od klientów.

Inspiracji warto szukać również na stronach konkurencji; podejmować podobne tematy, rozbudowywać je i uzupełniać, prezentując swoją wiedzę.

Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>>

Jak pisać teksty Topical Authority?

Podczas tworzenia treści warto wziąć pod uwagę:

  • słowa kluczowe w obrębie danego tematu, określane czasami jako semantyczne słowa kluczowe – LSI Keywords (np. w artykule na temat spaghetti powinny znaleźć się takie frazy jak: „spaghetti”, „makaron”, „sos”, „oliwa”, „przyprawy”, a także nieco odleglejsze jak „kuchnia włoska” czy „przepis na obiad”),
  • najczęstsze pytania internautów dla danego tematu (np. „Jak przyrządzić spaghetti?”, „Co dodać do spaghetti?”),
  • podział tematów na ogólne i bardziej szczegółowe (np. „Potrawy kuchni włoskiej” – ogólny, „Spaghetti carbonara” – szczegółowy),
  • łączenie materiałów linkami wewnętrznymi (np. w tekście o tym, jak przygotować spaghetti mógłby znaleźć się link do tekstu o tym, jakie wino będzie najlepiej pasować do tej potrawy, na samym dole tego wpisu również dodałem link wewnętrzny).
Przeczytaj również:  Nowe zasady E-E-A-T, czyli jak Google ocenia jakość stron WWW?

Podczas przekazywania wiedzy warto pokazać się ze strony eksperta, który w ciekawy i przystępny sposób zapoznaje czytelników ze swoją branżą. W ten sposób przypadniesz do gustu swoim potencjalnym klientom, ale także algorytmom Google (czytaj: Topical Authority ma wpływ na SEO).

Topical Authority a słowa kluczowe

Kiedyś słowa kluczowe były najistotniejszym elementem dla algorytmów Google. Przez co materiały na wielu stronach WWW prezentowały się absurdalnie. Obecnie sytuacja uległa zmianie.

Wprawdzie słowa kluczowe wciąż są ważne, ale należy używać ich naturalnie i w granicach rozsądku. Sztuczne upychanie fraz kluczowych do tekstu utrudnia odbiór czytelnikom i jest negatywnie oceniane przez roboty wyszukiwarek.

Wyżej natomiast oceniana jest aktualność treści, poziom przekazywanej wiedzy oraz doświadczenie autora.

Co ma Panda i Kolber do Topical Authority?

Panda i Koliber to nazwy algorytmów, które są związane z Topical Authority.

Algorytm Panda ogranicza zasięgi stron internetowych, które publikują treści krótkie, niskiej jakości oraz duplikowane. Faworyzuje natomiast małe i średnie serwisy, które zawierają wysokiej jakości treści, czyli treści specjalistyczne, wyczerpujące i pomocne dla użytkowników. Panda bierze pod uwagę m.in. długość tekstu, linki, jakie zawiera oraz autorytet autora.

Przeczytaj również:  Bezpłatne kursy marketingowe – pierwszy krok do sukcesu Twojej firmy

Algorytm Koliber (Google Hummingbird) zaś premiuje wysokiej jakości opisy, a degraduje treści z nienaturalnie umieszczonymi słowami kluczowymi. Jego rola skupia się na ocenie kontekstu materiału i naturalności języka. To Koliber mocno osłabił pozycję słów kluczowych w świecie SEO.

Topical Authority – podsumowanie

Takie idee jak Topical Authority sprawiają, że Internet staje się miejscem, w którym dominują wartościowe i sprawdzone treści. To dobra informacja dla użytkowników, a także cenna wskazówka dla twórców, którzy powinni postawić w swojej robocie na profesjonalizm.

Co to oznacza? Podsumujmy.

Jeśli chcesz zyskać autorytet i wywindować swoją stronę internetową w wynikach wyszukiwania:

  • postaw na rzetelne, profesjonalne i rozbudowane treści,
  • wyczerpuj podjęty temat,
  • bierz pod uwagę najczęstsze zapytania internautów i ich intencje,
  • wyjaśniaj fachowe pojęcia,
  • korzystaj z wirtualnych narzędzi i doświadczeń w realnym świecie.

Przeczytaj także, dlaczego aktualizacja treści na stronie jest tak ważna.

e-book SEO lokalne od A do Z
5/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here