Czym jest Google Ads i jakie ma zalety?
Jak wygląda reklama w Google? Dlaczego warto zainwestować w taką reklamę? Ile może ona kosztować? W najnowszym odcinku naszego podcastu znajdziesz odpowiedzi na najważniejsze pytania. Posłuchaj już teraz!
Jak wygląda reklama w Google? Dlaczego warto zainwestować w taką reklamę? Ile może ona kosztować? W najnowszym odcinku naszego podcastu znajdziesz odpowiedzi na najważniejsze pytania. Posłuchaj już teraz!
Czym jest Google Ads i jakie ma zalety?
Google jest platformą, z której każdego dnia korzystają miliony osób. Pomaga nam uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania, zrobić zakupy online czy chociażby dowiedzieć się czegoś więcej na temat danej firmy. Nic dziwnego więc, że założyciele wyszukiwarki stworzyli narzędzie umożliwiające przedsiębiorcom promowanie swoich usług i produktów. Google Ads powstało w 2000 roku i jest obecnie jedną z najpopularniejszych platform reklamowych w Internecie. Chciałbym dzisiaj przedstawić Ci ją bliżej i omówić to, dlaczego warto zainwestować w reklamę na tej platformie oraz to, ile może taka płatna kampania kosztować. Zapraszam do słuchania!
[Tekst, który czytasz, jest transkrypcją podcastu]
Cześć, ja mam na imię Oskar, a to jest podcast e-fektywna firma – cykl firmy WeNet, dzięki któremu pomagamy przedsiębiorcom rozwijać swój biznes w sieci. Zapraszam Cię na odcinek czterdziesty drugi, w którym przyjrzymy się bliżej Google Ads. Dowiesz się, jak w zasadzie działa ta platforma reklamowa, dlaczego warto zainwestować w tego typu promocję i ile może Cię to kosztować. Mam nadzieję, że dowiesz się czegoś nowego i być może pomogę Ci wystartować z promocją własnego biznesu! Zapraszam!
Aby lepiej zrozumieć proces tworzenia pierwszej kampanii reklamowej w Google Ads, myślę, że warto zacząć od tego, jak właściwie działa ta platforma. To narzędzie umożliwia reklamodawcom tworzenie, zarządzanie i monitorowanie swoich kampanii reklamowych.
Co istotne, musisz wiedzieć, że sieć Google jest naprawdę duża, dzięki czemu jako przedsiębiorca masz możliwość docierania do potencjalnych odbiorców nie tylko z poziomu wyszukiwarki, ale także platformy YouTube, bezpośrednio w skrzynkach odbiorczych Gmail, czy chociażby w sieci partnerskiej Google, czyli w sieci obejmującej tysiące wysokiej jakości witryn z całego świata.
Trudno więc kłócić się z faktem, że korzystanie z Google Ads to jedna z efektywniejszych metod promowania swojego biznesu. Przyjrzymy się jednak bliżej temu, dlaczego warto zainwestować w reklamę na tej platformie.
Jak już wspomniałem, sporą zaletą jest duża przestrzeń do wyświetlania swoich reklam, dzięki czemu możemy dopasować naszą promocję do konkretnych odbiorców, korzystających z konkretnych narzędzi i serwisów. Dla przykładu, jeśli prowadzisz firmę, która zajmuje się automatyzacją e-mail marketingu, możesz targetować swoją reklamę bezpośrednio na użytkowników poczty Gmail.
Warto wspomnieć także o elastyczności budżetowej! Nie ma co ukrywać, że chcemy optymalizować i monitorować swoje wydatki w przypadku prowadzenia kampanii marketingowej. Co ciekawe, w Google Ads nie dotyczy nas żadna kwota minimalna, a kampanię można przerwać w dowolnym momencie.
Co jeszcze warto dodać? Czy zdarzyło Ci się kiedyś reklamować w Internecie, a finalnie nie mieć tak naprawdę żadnych przydatnych danych chociażby demograficznych? Platforma Google Ads umożliwia dokładne monitorowanie swoich kampanii, dzięki czemu możemy stale usprawniać swoje reklamy i docierać do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane naszą ofertą, a tym samym obniżać koszty pozyskania klienta!
Chciałbym jeszcze wspomnieć o szybkich rezultatach takiej kampanii. Dla wielu osób istotne jest, aby płatna promocja przynosiła wyniki od razu i tak właśnie jest w tym przypadku. Jeśli więc chcesz niemal natychmiast zaobserwować np. wzrost ruchu w witrynie, to rozwiązanie jest stworzone dla Ciebie!
Jak widzisz, zalety wynikające z prowadzenia kampanii reklamowej w Google Ads można wymieniać bez końca, ale proponuję przejść do kolejnego istotnego zagadnienia, a mianowicie – ile może kosztować przygotowanie płatnej reklamy?
Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie >>>
Wspomniałem wcześniej o elastyczności budżetowej. To ile zainwestujesz w reklamę, zależy tak naprawdę wyłącznie od Ciebie. W koszty, oprócz przeznaczonego budżetu, warto wliczyć także koszty obsługa kampanii, czyli nic innego jak wynagrodzenie dla specjalistów, którym powierzysz przygotowanie, prowadzenie i optymalizację płatnych reklam. Warto rozważyć takie rozwiązanie, zwłaszcza jeśli nie masz doświadczenia w prowadzeniu kampanii reklamowych, a chciałbyś osiągać zadowalające rezultaty.
Co więcej, chciałbym opowiedzieć Ci co nieco o modelach rozliczeniowych w systemie Google Ads. Co to oznacza? Google określa bowiem, w jaki sposób rozliczysz się za reklamę. Najpopularniejszym modelem rozliczeniowym jest PPC, czyli Pay Per Click – w takiej sytuacji płacisz tylko wtedy, gdy odbiorca kliknie Twoją reklamę. Oprócz tego istnieją także inne modele, m.in. PPV, czyli Pay Per View, gdzie płacisz za obejrzenie reklamy video, czy chociażby PPA, czyli (Cost Per Action), w którym koszty są ściśle związane z konwersją.
Pamiętaj także, że koszty związane z Twoją kampanią reklamową wiążą się między innymi z aukcjami reklam, czasem prowadzenia kampanii, czy też doborem odpowiednich fraz kluczowych, dlatego istotne jest nawiązanie współpracy ze specjalistą w tej dziedzinie.
I na tym wątku kończymy ten podcast. Mam nadzieję, że dzięki niemu wiesz, jak przygotować swoją pierwszą kampanię i rozumiesz, z czym wiążą się koszty w przypadku prowadzenia takiej reklamy. Czy po takiej dawce wiedzy zamierzasz rozpocząć promocję swojej firmy w Google Ads? Daj znać, a z mojej strony to już wszystko. Ja serdecznie dziękuję Ci za wysłuchanie i do usłyszenia niebawem!