Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

microphone

Czy warto inwestować w artykuły sponsorowane?

Czy warto inwestować w artykuły sponsorowane?
podcasts logo

Banery reklamowe nie przynoszą oczekiwanych efektów? Szukasz alternatywnych sposobów na promocję firmy? Dowiedz się, na czym polega publikacja artykułów sponsorowanych i jakie niesie korzyści.

listen on apple podcastslisten on spotify podcastslisten on google podcasts

  • 00:42Czym są artykuły sponsorowane?
  • 01:59Jaki powinien być tekst sponsorowany?
  • 02:33Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?
  • 06:24Jakie korzyści daje publikacja artykułu sponsorowanego?
  • 09:19Artykuły sponsorowane – czy warto? Podsumowanie

Czy warto inwestować w artykuły sponsorowane?

Reklama pewnie kojarzy Ci się z chwytliwymi sloganami, kolorowymi banerami, jednak to nie jedyny sposób, żeby docierać do nowych klientów. Dzisiaj opowiem o artykułach sponsorowanych, które jednocześnie uczą, a także pozwalają docierać do osób zainteresowanych Twoją ofertą.

[Tekst, który czytasz, jest transkrypcją podcastu]

Artykuł sponsorowany – co to jest?

Dzisiaj zajmiemy się specyficzną formą reklamy, ponieważ artykułami sponsorowanymi. One przypominają zwykłe artykuły publikowane na różnych stronach internetowych. Są to na pierwszy rzut oka teksty redakcyjne. Jednak wyróżniają się celem, ponieważ mają promować konkretny produkt lub usługę czy firmę. Oraz adnotacją: „artykuł sponsorowany” czy „artykuł promocyjny”.

Warto też wspomnieć o jednej rzeczy: artykuł sponsorowany nie jest to wychwalanie jakiegoś produktu czy jakieś usługi. Raczej próba rozwiązania problemu, który ma użytkownik.

A drugi aspekt to fakt, że te artykuły mają linki, które odsyłają do Twojej strony internetowej lub do strony jakiegoś Twojego produktu czy miejsca, gdzie można zarezerwować usługę.

Artykuł sponsorowany może być tekstem eksperckim. Wyobraź sobie, że jest właścicielem firmy, która sprzedaje akcesoria do ogrodów. Taki artykuł mógłby nosić tytuł, na przykład: „Jak zaprojektować ogród” i tam opisujesz różne możliwości, jednocześnie wplatając linki do swojej oferty.

Tekst sponsorowany nie powinien być nachalną reklamą. Raczej merytorycznie opisywać dane zagadnienie tak, by klient mógł znaleźć rozwiązanie swojego problemu właśnie w Twojej ofercie.

Artykuł sponsorowany może być też recenzją jakiegoś produktu lub usługi, ale tutaj też ta opinia, ta recenzja powinna być obiektywna, czyli przedstawiać wady i zalety danego rozwiązania albo pokazywać, dla jakiej grupy ten produkt jest dobrym rozwiązaniem, a dla jakiej niekoniecznie.

Zrób audyt SEO

Jak napisać artykuł sponsorowany?

Teraz płynnie przejdźmy do tej części podcastu, w której opowiem Ci, jak powinien wyglądać artykuł ekspercki.

1.     Po pierwsze: powinien być związany z Twoją działalnością i interesować Twoją grupę odbiorców, czyli jeśli ktoś poszukuje jakiś akcesoriów do ogrodu, (pozostańmy przy tym przykładzie), to jakie frazy najczęściej wpisuje w wyszukiwarkę i tą metodą powinieneś odnaleźć odpowiedni tytuł swojego artykułu tak, żeby na niego trafiali użytkownicy.

2.     Sprawa druga: to artykuł powinien pasować do portalu, na którym jest publikowany. Jeśli to będzie portal o samochodach, raczej artykuł o ogrodnictwie nie za specjalnie będzie pasował, więc staraj się odnaleźć miejsce, w którym artykuł będzie wyglądał po prostu naturalnie.

3.     Po trzecie i bardzo ważne: artykuł powinien być pomocny dla użytkowników i wyczerpywać poruszany temat. Tak, żeby ten, który go przeczyta, czuł się spełniony, że to, co było obiecane w tytule, zostało spełnione w treści danego tekstu.

4.     Po czwarte: tekst powinien być naturalny i nienachlany. Powinien raczej informować niż reklamować. To właśnie ta specyfika artykułów sponsorowanych. To specyficzna forma reklamy, gdzieś pomiędzy informacją, a właśnie reklamą.

5.     Po piąte: artykuł sponsorowany powinien być przejrzysty i zrozumiały. Przejrzysty w formie wizualnej, czyli akapity powinny być krótkie, wydzielone śródtytułami. Tekst powinien być jasny, żeby użytkownik z łatwością odnajdował interesujące go treści, a poza tym powinien być zrozumiały. Więc jeśli nie możesz nie użyć jakiegoś branżowego słówka to koniecznie je wytłumacz tak, żeby użytkownik mógł zrozumieć, co chcesz mu przekazać.

6.     Sprawa szósta: tekst powinien być napisany poprawną polszczyzną, czyli wszelkiego rodzaju literówki, błędy stylistyczne powinny zostać usunięte. Przed publikacją tekstu koniecznie go zredaguj. Przeczytaj kilkakrotnie albo daj też komuś innemu do sprawdzenia.

7.     Element siódmy: bardzo ważny w kontekście pozycjonowania, tekst sponsorowany powinien zawierać słowa kluczowe związane z tematem artykułu. Często właśnie te słowa kluczowe będą odsyłać do Twojej strony internetowej czy do strony Twojego produktu.

8.     Punkt ósmy, który wiąże się z siódmy, ponieważ dotyczy linkowania. Jest taki częsty błąd, że linkuje się słowo „tutaj”, czyli „jeśli chcesz sprawdzić i tak dalej… kliknij tutaj”, to jest mylące dla wyszukiwarki. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest: użyć słowa kluczowego jako linku, czyli na przykład „kwiaty ogrodowe”. Wówczas wyszukiwarka rozpoznaje, co jest kluczowego w danym linkowaniu, co jest kluczowe w danym artykule.

9.     Dziewiątka to: odpowiednie rozmieszczenie linków. Nie może być nagromadzone wiele odnośników w jednym akapicie. Fajnie, jeśli będą to linki w różnych częściach artykułu. Przypuśćmy, że w jednym z pierwszych akapitów, gdzieś w środku i na końcu.

10.   Numer ostatni, ale nie mniej ważny. Postaraj się, żeby artykuł był inspirujący do działania, żeby skłaniał użytkowników do podjęcia jakiejś decyzji związanej z tym problemem, który ich interesuje. Skoro przeczytali cały artykuł, to warto na końcu dać im wskazówkę, dzięki której mogą rozwinąć swój cel, czyli zbudować ten wspaniały ogród.

Nowe wezwanie do działania

Jakie korzyści dają artykuły sponsorowane?

Już wiesz co to są artykuły sponsorowane i jak powinny wyglądać. Teraz czas na korzyści.

  • Po pierwsze artykuły sponsorowane wzbudzają większe zaufanie wśród czytelników, niż na przykład reklamy graficzne, którymi jesteśmy bombardowani z każdej strony. Taki tekst, który jest pomocny, pokazuje, że Ty jako właściciel firmy znasz się na rzeczy i warto Tobie zaufać, skoro masz taką wiedzę i wiesz, jak na przykład przygotować świetnie ogród, jak go zaprojektować, to warto to Ci zaufać i skorzystać z Twojego doświadczenia i wiedzy.

  • Poza tym reklamy natywne częściej skupiają uwagę internautów, dwa razy częściej nawet, jak pokazują statystyki. Co więcej, trafiają też do osób, które używają adblocka, czyli tego programu, który blokuje reklamy graficzne.

  • Artykuł sponsorowany to też szansa na to, żeby wyjść poza swoją stronę internetową czy poza firmowe Social Media i pokazać się nowym klientom, którzy jeszcze o istnieniu Twojej działalności wcześniej nie wiedzieli.

  • To też szansa na zwiększenie ruchu na stronie, ponieważ: jeśli te linki z artykułu odsyłają do Twojej strony, to naturalnie ruch powinien wzrastać.

  • Specjaliści od reklamy podkreślają też, że artykuł sponsorowany to fajne narzędzie do tego, żeby opisywać skomplikowane produkty i usługi, czyli takie, w których trzeba podać dużo danych, żeby przekonać klienta, że właśnie ten produkt jest lepszy od innego lub dana usługa wygląda w ten sposób, a nie inny. Nie ma na to miejsca na banerach reklamowych czy w innych formach reklamy, a właśnie w artykułach sponsorowanych jest, ponieważ tej treści możemy tam umieścić naprawdę dużo.

  • Jeszcze jedna korzyść, o której nie mogę nie powiedzieć, czyli to, że pozyskiwanie linków zewnętrznych sprawia, że Twoja strona jest wyżej w wynikach wyszukiwania Google, ponieważ Google bierze pod uwagę to, z jakich portali, z jakich stron internetowych kierują linki do Twojej strony, przez co wyżej ją ocenia.

Oczywiście, trzeba wziąć pod uwagę fakt, że muszą być to dobre strony internetowe, o dobrej reputacji i dobrej jakości. Dlatego publikując artykuły zewnętrzne sponsorowane, nie stawiaj na ilość, tylko na jakość. Duża liczba słabych linków może nawet zaszkodzić, dlatego lepiej kilka solidnych artykułów na dobrych stronach, niż dziesiątki na marnych.

Aby znaleźć popularne tematy związane z Twoją branżą, skorzystaj z takich narzędzi jak: Google Trends, Semstorm czy Semstorm. Tam znajdziesz słowa kluczowe, które są najczęściej wpisywane przez użytkowników.

Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie >>>

Artykuły sponsorowane – podsumowanie odcinka

Z dzisiejszego odcinka warto zapamiętać co najmniej dwie rzeczy.

  • Po pierwsze, jeśli publikujemy artykuł sponsorowany, postarajmy się, żeby był jak najwyższej jakości i nie był tylko reklamą, ale dawał konkretną wartość.

  • Po drugie zważaj na to, gdzie publikujesz artykuł sponsorowany. Sprawdź wcześniej to miejsce. Sprawdź jego popularność. Tematykę tej strony, długość artykułu, który możesz tam opublikować, liczbę linków, jaką możesz umieścić w danym tekście i czy możliwe jest umieszczanie też innych elementów: na przykład infografik czy banera, który będzie odsyłał do Twojej strony.

Artykuły sponsorowane mogą okazać się ciekawą alternatywą dla niszowych branż. To dla tych, którzy stwierdzają, że banery reklamowe już nikogo nie interesują i są zupełnie pomijane. Dlatego warto dotrzeć do użytkowników inną metodą inną drogą, czyli tą bardziej merytoryczną i pomocne.