Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

microphone

Jak AI wpłynie na popularność wyszukiwarek?

Jak AI wpłynie na popularność wyszukiwarek?
podcasts logo

Które popularne wyszukiwarki internetowe zaimplementują narzędzia AI? Czego możemy spodziewać się jako użytkownicy? Wciśnij play, posłuchaj odcinka i dowiedz się już dziś, co czeka nas w przyszłości!

listen on apple podcastslisten on spotify podcastslisten on google podcasts

  • 01:15Google Bard – rewolucja w świecie wyszukiwarek?
  • 03:16Bing i ChatGPT, czyli rewolucja w świecie wyszukiwarek
  • 04:58Czy Google straci pozycję lidera?

Jak AI wpłynie na popularność wyszukiwarek?

Sztuczna inteligencja jest obecnie tematem numer jeden do rozmów i nie ma w tym nic dziwnego. W bardzo szybkim czasie zdążyła ona zrewolucjonizować wiele branż, a można odnieść wrażenie, że to dopiero początek wielkich zmian. Rewolucja AI dotyczy także wyszukiwarek internetowych i to właśnie temu przyjrzymy się w dzisiejszym odcinku. Jak w zasadzie będą funkcjonowały wyszukiwarki oparte na sztucznej inteligencji? Czy wiemy już, który wyszukiwarka może stać się liderem na rynku? Na te i inne pytania odpowiemy w tym podcaście, więc zapraszam do słuchania!

[Tekst, który czytasz, jest transkrypcją podcastu]

Cześć, ja mam na imię Oskar, a to jest podcast e-fektywna firma – cykl firmy WeNet, dzięki któremu pomagamy przedsiębiorcom rozwijać swój biznes w sieci. Zapraszam Cię na odcinek trzydziesty dziewiąty, w którym przyjrzymy się bliżej wyszukiwarkom internetowym, a konkretniej temu, jak podchodzą one do sztucznej inteligencji. Dowiesz się co nieco o nowościach wprowadzanych m.in. przez Google w kontekście AI oraz porozmawiamy chwilę o tym, kto może stać się liderem w branży wyszukiwarek internetowych. Nie przedłużam więc i od razu możemy zaczynać! Zapraszam!

Zrób audyt SEO

Google Bard – rewolucja w świecie wyszukiwarek?

Google znany jest ze swoich flagowych produktów, w tym przede wszystkim przeglądarki Google Chrome, ale także Gmail, czy chociażby Google Drive. Bardzo możliwe, że Ty również z nich korzystasz. Bardzo możliwe również, że już niebawem będziesz także korzystać z wyszukiwarki, która opiera się na sztucznej inteligencji! Jak pewnie się domyślasz, Google nie odpuścił i także bierze udział w rewolucji AI, dlatego też zapowiedział projekt BARD, czyli chatbot i narzędzie oparte o sztuczną inteligencję, które zostanie zaimplementowane w dotychczasową wyszukiwarkę Google.

Co wiemy o tym projekcie? Opiera się on na ich własnym modelu językowym dla aplikacji dialogowych w skrócie LaMDA. Co to tak właściwie oznacza dla nas jako użytkowników? Według zapowiedzi Google'a, dzięki temu użytkownicy będą mieli możliwość korzystania z bardziej zaawansowanych i precyzyjnych wyszukiwań, a także uzyskiwania odpowiedzi na pytania w sposób bardziej naturalny i intuicyjny. Google Bard będzie też pozwalał na bardziej spersonalizowane wyniki wyszukiwania, dostosowane do preferencji i zainteresowań użytkowników.

Chciałbyś sprawdzić jak w rzeczywistości sprawdza się Google Bard? Muszę Cię rozczarować – projekt jest jak na razie w fazie testów, w ramach czego Google zaprosił 10 tysięcy użytkowników ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii do zamkniętego grona, które ma możliwość przeprowadzania pierwszych interakcji z Bardem. Prawdopodobnie nasuwa Ci się pytanie, czy projekt jest dostępny w Polsce, ale odpowiedź na ten moment brzmi – nie. Patrząc jednak na tempo rozwoju wszystkich projektów związanych z AI, można wnioskować, że bardzo szybko się to zmieni.

Jak myślisz? Dlaczego Google zdecydowało się na wprowadzenie takiego narzędzia akurat teraz? Mogłoby się wydawać, że tak ogromnej firmie nic nie jest w stanie zagrozić. No i właśnie tutaj tkwi sedno sprawy. Rewolucja AI dała szansę mniej popularnym wyszukiwarkom, a te postanowiły ją wykorzystać.

Nowe wezwanie do działania

Bing i ChatGPT, czyli rewolucja w świecie wyszukiwarek

Nie ma co ukrywać, że Bing od wielu lat stoi w cieniu wyszukiwarki Google, bezskutecznie próbując przekonać do siebie internautów. Gdy wszyscy powoli zapominali o produkcie stworzonym przez Microsoft, czyli o wyszukiwarce Bing, zdarzyło się coś, czego w zasadzie chyba nikt się nie spodziewał, zgodzisz się ze mną? Mówię tutaj o wprowadzenie przez firmę OpenAI chatbota ChatGPT, który otworzył wiele nowych drzwi i dał nadzieję wyszukiwarce Bing.

Gdy cały świat zachwycał się innowacyjnością tego rozwiązania, Bing postanowił pójść o krok dalej i zintegrować ze swoją wyszukiwarką technologię chatu opartego na sztucznej inteligencji, która przygotowana została na bazie rozwiązań OpenAI i ma działać na podobnych zasadach jak wspomniany wcześniej ChatGPT.

Co to oznacza dla internautów? Pierwsze co przychodzi na myśl, to lepsze wyniki wyszukiwania stron WWW i szybszy dostęp do informacji. Za działaniami Bing stoi jednak znacznie więcej. Od teraz będziemy mogli np. w kilka sekund stworzyć plan treningowy lub chociażby plan zwiedzania danego miasta z konkretnym podsumowaniem. Co więcej, takie informacje mogą potem zostać przesłane na naszego prywatnego maila. Brzmi ciekawie? Taka wyszukiwarka oparta o sztuczną inteligencję pozwoli także na szybkie i dokładne tłumaczenie tekstów, a nawet na tworzenie oryginalnych treści na podstawie naszych wytycznych.

A jeśli zastanawiasz się czy to już wszystko, to mam dla Ciebie jeszcze jedną wiadomość. Sporo zmian nastąpiło również w przeglądarce Edge, która nie tylko zyskała nowy, schludny design, ale dodana została także rozbudowana integracja nowego Binga. Co to oznacza dla Google? Czy będzie on musiał na nowo walczyć o miejsce w rankingu i rywalizować o pozycję lidera w branży?

Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie >>>

Czy Google straci pozycję lidera?

Jak sam widzisz, wiele się dzieje w ostatnim czasie i wygląda na to, że czeka nas wiele zmian. Jak uważasz, czy Google straci pozycję lidera? Zanim jednak odpowiesz na to pytanie, warto poznać kilka istotnych statystyk. W marcu 2023 roku, Google jest niekwestionowanym liderem, ponieważ aż 93 proc. internautów korzysta z tej właśnie wyszukiwarki. Na drugim miejscu jest wspomniany wcześniej Bing, z którego korzysta ok. 3 proc. internautów, a potem, daleko w tyle jest Yahoo, Yandex, DuckDuckGo oraz Baidu, z których korzysta średnio po 1 proc. internautów.

Pytanie brzmi, czy te statystyki zmienią się po wprowadzeniu wszystkich innowacyjnych rozwiązań, które omówiliśmy w tym podcaście? Możliwe. Czas pokaże, które z nich przypadną do gustu internautom.

Musisz wiedzieć, że gdy cały świat mówi o działaniach Bing i Google, mniej rozpoznawalne wyszukiwarki również nie odstępują kroku. Co to znaczy? Dla przykładu, Opera integruje popularne usługi oparte na GPT, takie jak ChatGPT i ChatSonic, umożliwiając użytkownikom wykorzystanie narzędzi generatywnych AI. Idąc dalej, DuckDuckGo zaprezentowało narzędzie DuckAssist, które korzysta z AI oraz zasobów Wikipedii, aby natychmiastowo udzielać odpowiedzi na zadane pytanie. I to wciąż nie jest wszystko. Niszowe wyszukiwarki, np. Brave również udostępniają podobne narzędzia. W tym przypadku Brave stworzyło Summarizer, który również jest napędzany sztuczną inteligencją.

Niezależnie od tego, w którą stronę zaprowadzi nas cała ta rewolucja, jednego możemy być pewni – skorzystamy na tym przede wszystkim my, czyli użytkownicy. Co więcej, z pewnością nadchodzące lata będą bardzo ekscytujące, zwłaszcza dla fanów technologii i innowacyjnych rozwiązań. Co o tym wszystkim myślisz? Czy korzystałeś już z omawianych dzisiaj narzędzi? Daj znać, a tymczasem z mojej strony to już wszystko! Dziękuję Ci bardzo za wysłuchanie i do usłyszenia niebawem!