Jak wykorzystać ChatGPT w SEO?
W ostatnim czasie wiele mówi się o rozwoju sztucznej inteligencji, a większość dyskusji krąży wokół jednego z flagowych produktów stworzonego w oparciu o technologię AI. Mowa tutaj oczywiście o ChacieGPT. To zaawansowane i bardzo interesujące narzędzie już teraz wykorzystywane jest w wielu branżach, w tym także w marketingu. Jeśli prowadzisz własny biznes i posiadasz lub chcesz posiadać własną witrynę, możliwe, że nie jest Ci obcy termin SEO, czyli proces optymalizacji strony internetowej pod wyszukiwarki internetowe. W dzisiejszym podcaście przyjrzymy się bliżej temu, w jaki sposób możemy wykorzystywać ChatGPT do wspierania SEO. Zapraszam do słuchania!
[Tekst, który czytasz, jest transkrypcją podcastu]
Cześć, ja mam na imię Oskar, a to jest podcast e-fektywna firma – cykl firmy WeNet, dzięki któremu pomagamy przedsiębiorcom rozwijać swój biznes w sieci. Zapraszam Cię na odcinek czterdziesty pierwszy, w którym przyjrzymy się bliżej ChatowiGPT. Dowiesz się, jak działa to innowacyjne narzędzie oraz w jaki sposób możesz wykorzystać je w SEO swojej strony internetowej. Na pewno będzie to dawka przydatnej wiedzy! Nie przedłużam więc i od razu możemy zaczynać! Zapraszam!
Czym jest i jak działa ChatGPT?
Jeśli nie wiesz czym jest ChatGPT, postaram się przybliżyć Ci nieco ten temat. OpenAI to firma, która stworzyła ChatGPT i wypuściła go na rynek pod koniec 2022 roku. Narzędzie to przejęło szturmem Internet i zostało uznane za innowacyjny produkt, który ma potencjał zrewolucjonizować wiele branż. Co ciekawe, po pięciu dniach od wypuszczenia na rynek, ilość użytkowników korzystających z ChatuGPT przekroczyła milion, robiąc to w rekordowym jak dotąd tempie. Jak myślisz, co takiego ma w sobie to narzędzie, że przyciąga aż tylu ludzi?
ChatGPT to chatbot wykorzystujący model językowy GPT, służący do generowania odpowiedzi na dane wprowadzane przez użytkownika. Jeśli więc spytasz go na przykład o przepis na tiramisu, dostaniesz oryginalnie wygenerowaną odpowiedź w zaledwie kilka sekund. Brzmi ciekawie? Dzięki temu narzędziu możesz także nauczyć się chociażby podstaw programowania. W dzisiejszym podcaście chciałbym jednak skupić się bardziej na kwestii SEO. Jeśli więc chcesz rozwinąć swoją wiedzę w tym temacie i dowiedzieć się tego, w jaki sposób ChatGPT może pomóc Ci w optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek, przejdźmy do rzeczy!
Jak pracować nad słowami kluczowymi z ChatemGPT?
W jaki sposób wykorzystać ChatGPT w SEO? Jak pewnie się domyślasz, funkcja generowania tekstu na konkretne zapytania, to świetny sposób do wyszukiwania i analizy słów kluczowych? Jak dokładnie może Ci pomóc ChatGPT?
Po pierwsze, dzięki niemu możesz generować tematykę treści dla konkretnych słów kluczowych. Jak to zrobić? W czacie wpisz po prostu ‘’wygeneruj listę najczęstszych zapytań na…’’ i tutaj dodaj konkretne słowo kluczowe pasujące do Twojej niszy.
Drugim sposobem na wykorzystanie ChatuGPT, jest grupowanie fraz kluczowych. Co to oznacza? Jeśli posiadasz już pełną listę słów kluczowych, przekaż ją na czacie i poproś o ich przegrupowanie np. na te informacyjne i na te handlowe. Brzmi interesująco? Co więcej, jeśli chcesz trafiać do klientów w wielu krajach, wystarczy, że poprosisz ChatGPT o przetłumaczenie słów kluczowych na wybrane języki. A to wszystko w zaledwie kilka sekund!
Jak optymalizować swój content z ChatemGPT?
Skupmy się teraz na optymalizacji contentu. W sytuacji, gdy masz już gotowy np. artykuł, udostępnij go w ChacieGPT i poproś o wygenerowanie listę przyciągających uwagę nagłówków. Po przeanalizowaniu podanego tekstu czatbot przygotuje Ci gotowy zestaw nagłówków. Mimo że tekst generowany przez ChatGPT jest zwykle oryginalny, pamiętaj, żeby zawsze sprawdzić, czy nie jest on plagiatem. Mimo niesamowitych możliwości nie możemy zapominać, że jest to wciąż bardzo nowe narzędzie.
No dobrze, teraz zastanawiasz się pewnie, co jeszcze jest w stanie wygenerować ChatGPT. Jeśli masz na swojej stronie opublikowane już materiały (lub nawet tworzysz je na bieżąco), ChatGPT może przygotować Ci meta tytuły i meta opisy. W takiej sytuacji musisz jednak pamiętać, aby określić w czacie ilość znaków ze spacjami oraz słowa kluczowe, które powinny zostać zawarte w generowanych metadanych.
I to wciąż nie wszystko! Zostańmy jeszcze na moment przy optymalizacji contentu z ChatemGPT. Czy zdarzyło Ci się kiedyś duplikować treści na stronie, zwłaszcza podczas linkowania wewnętrznego? Chcąc przekierować użytkownika z jednej podstrony na drugą, często powielamy linkowaną treść. Dzięki ChatGPT możesz to szybko zmienić! Wystarczy, że skopiujesz dany fragment tekstu, udostępnisz go w ChacieGPT i poprosisz o jego sparafrazowanie, unikając powtórzeń i zachowując przy tym znaczenie treści. Brzmi interesująco, prawda? Przyznasz mi chyba rację, że są to bardzo przydatne wskazówki, które mogą znacząco podnieść autorytet strony internetowej!
Jak usprawnić linkowanie dzięki ChatowiGPT?
Warto wspomnieć także o linkowaniu, bo zgodzisz się chyba ze mną, że jest to jedna z kluczowych kwestii, jeśli mówimy o SEO. Jeśli chcesz zbudować bogaty i wartościowy profil linkowy, ale nie wiesz, od czego zacząć, możesz rozważysz pracę z ChatemGPT. Dlaczego? Załóżmy, że prowadzisz internetowy sklep z ubraniami. Jeśli dasz komendę na przykład ‘’Poleć mi 10 najpopularniejszych blogów o tematyce modowej, które prowadzą rankingi e-sklepów odzieżowych’’, w kilka sekund dostaniesz pełną listę takich stron. W ten sposób możesz w łatwy i szybki sposób pozyskiwać odnośniki do swojej strony internetowej, a tym samym skutecznie zwiększać sprzedaż i budować swoją pozycję w rankingu Google.
W ten sposób dotarliśmy do końca podcastu! Jak widzisz, sposobów na wykorzystanie ChatuGPT np. w celu poprawy SEO swojej witryny jest wiele. Można powiedzieć, że ogranicza nas niemal jedynie nasza wyobraźnia! Mam nadzieję, że przybliżyłem Ci temat ChatuGPT i tego, co oferuje to narzędzie spod szyldu OpenAI. Daj znać, czy zamierzasz go wykorzystywać? A może już to robisz? Tymczasem z mojej strony to już wszystko! Serdecznie dziękuję Ci za wysłuchanie i do usłyszenia już niebawem!