microphone

Jakie narzędzia AI usprawniają Social Media Marketing?

Jakie narzędzia AI usprawniają Social Media Marketing?
podcasts logo

Chcesz być na bieżąco z obecnymi trendami i nowościami w świecie AI, a tym samym usprawnić działania marketingowe w swojej firmie? Ten podcast jest dla właśnie dla Ciebie!

Zapraszamy do słuchania!

listen on apple podcastslisten on spotify podcastslisten on google podcasts

  • 01:08Sztuczna inteligencja, czyli rewolucja na rynku
  • 02:34Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w Social Media Marketingu?
  • 03:58Najlepsze narzędzia AI do Social Media Marketingu
  • 07:41Sztuczna inteligencja w Social Media Marketingu – podsumowanie

Jakie narzędzia AI usprawniają Social Media Marketing?

Sztuczna inteligencja to zjawisko stosunkowo nowe na rynku. Nie da się jednak ukryć, że AI już zrewolucjonizowało wiele branż i wszystko wskazuje na to, że jest to dopiero początek dużych zmian. Można wręcz odnieść wrażenie, że codziennie pojawiają się nowe narzędzia oparte o sztuczną inteligencję, które usprawniają działania w firmach. Warto więc je znać i potrafić wyselekcjonować te, które są najbardziej dopasowane do potrzeb danego przedsiębiorstwa. Dzisiaj weźmiemy pod lupę Social Media Marketing i zastanowimy się, jak AI może nas wesprzeć w tym sektorze.

[Tekst, który czytasz, jest transkrypcją podcastu]

Cześć, ja mam na imię Oskar, a to jest podcast e-fektywna firma – cykl firmy WeNet, dzięki któremu pomagamy przedsiębiorcom rozwijać swój biznes w sieci. Zapraszam Cię na odcinek pięćdziesiąty czwarty, w którym opowiem o sztucznej inteligencji, jej obecności w mediach społecznościowych i o tym, jak wykorzystywać dostępne narzędzia AI do usprawniania swoich działań we wspomnianym właśnie Social Media Marketingu. Proponuję więc od razu przejść do rzeczy. Zapraszam!

Sztuczna inteligencja, czyli rewolucja na rynku

Zacznijmy od suchych faktów – OpenAI to firma odpowiedzialna między innymi za DALL-E 2 (platformę do generowania obrazów dzięki sztucznej inteligencji) oraz za jeden z flagowych produktów całej branży AI, czyli ChatGPT – generator tekstu oparty o AI. ChatGPT powstał w listopadzie 2022 roku, a już po niespełna 3 miesiącach zyskał ponad 100 milionów użytkowników na całym świecie. Takie liczby uświadamiają właśnie, jak szybko AI zrewolucjonizowało wiele branż, w tym także branżę marketingu. I to właśnie jest punktem wyjściowym dzisiejszego podcastu, ponieważ każda rewolucja prowadzi do rozwoju rynku i powstawania wielu nowych narzędzi, które mogą znacząco ułatwić pracę wielu osobom.

Ale czy sztuczna inteligencja jest w stanie wykonać lepszą pracę niż dotychczasowy pracownik danej firmy? Ciężko odpowiedzieć na to pytanie. Dla większości dotychczasowe narzędzia są nadal tylko narzędziami – dzięki nim nasza praca jest wydajniejsza, szybsza i dokładniejsza. Rzadko zdarza się, że firma woli wykorzystać sztuczną inteligencję, aniżeli zatrudniać nowego pracownika. Chcę tym samym zwrócić Twoją uwagę na to, jak szybko rozwija się branża AI. Jeszcze kilka lat temu nie do pomyślenia było, że sztuczna inteligencja w kilka sekund wygeneruje nam długi artykuł lub piękną grafikę. Możemy więc jedynie spekulować na temat tego, jak będzie wyglądał rynek za kilka lat.

Zrób audyt SEO

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w Social Media Marketingu?

No właśnie, ale do czego najczęściej wykorzystuje się obecnie AI? Co powiesz na to, abyśmy przyjrzeli się trzem konkretnym obszarom? Brzmi dobrze? W takim razie przejdźmy do rzeczy.

Po pierwsze, firmy coraz częściej stosują generatory tekstów do komunikacji poprzez media społecznościowe. Co mam na myśli? Oprogramowanie AI świetnie sprawdzi się do przygotowania na przykład wpisu na Instagramie lub angażującego tweeta. Wykorzystując uczenie maszynowe oraz technologię NLG, czyli generowanie naturalnego języka, możesz zaznajomić boty ze sposobem komunikacji Twojej marki. Wystarczy dostarczyć im odpowiednie zapytania i informacje. Brzmi świetnie prawda? A to dopiero początek!

Warto jednak pamiętać, że prowadzenie mediów społecznościowych to coś więcej niż tworzenie postów. Ogromne znaczenie ma także umiejętne analizowanie danych i to właśnie w tym obszarze coraz częściej wykorzystuje się narzędzia AI. Już za chwilę przedstawię Ci kilka z nich, ale już teraz mogę Ci powiedzieć, że sztuczna inteligencja może nawet dobrać odpowiednich influencerów do Twoich kampanii marketingowych.

I żeby nie przedłużać, wspomnę jeszcze tylko że AI można wykorzystać, aby identyfikować trendy, śledzić wzmianki o firmie, monitorować nastroje, analizować materiały wizualne, prognozować wyniki kampanii reklamowych czy zachowania odbiorców. Prawdę mówiąc, zastosowanie AI możemy znaleźć niemal w każdym obszarze marketingu.

Nowe wezwanie do działania

Najlepsze narzędzia AI do Social Media Marketingu

No dobrze, przejdźmy do konkretów. W ramach przybliżenia Ci tego nowego świata pełnego narzędzi opartych o AI, przedstawię Ci kilka z nich. Skupimy się na tych, które być może wykorzystasz do prowadzenia działań w Social Media Marketingu!

 ChatGPT

Prawdopodobnie nie zdziwi Cię to, że chciałbym zacząć od wspomnianego w dzisiejszym podcaście narzędzia ChatGPT, który wyszedł spod szyldu marki OpenAI. 100 milionów użytkowników w 3 miesiące? Nie może być lepszego dowodu na to, jak przydatne okazało się to narzędzie. ChatGPT może stworzyć dla Ciebie długi artykuł, bazując na krótkim opisie. Jeśli chcesz, aby w tekście znalazły się konkretne słowa kluczowe, po prostu wpisz je w konwersacji. Jeśli chcesz, aby ChatGPT dopisał do wygenerowanego artykułu dodatkowy fragment, napisz o tym w konwersacji. To tak proste! Tworzenie artykułów to zaledwie wierzchołek góry lodowej tego, co potrafi to narzędzie. Najlepiej jednak przekonać się o tym samodzielnie, ponieważ ChatGPT jest całkowicie darmowy!

 Synthesia

Czy możliwość przerobienia tekstu w video nie brzmi wspaniale? Twórcy narzędzia Synthesia pomyśleli właśnie o tym i stworzyli program, który dostarczony tekst przekształci na mowę w jednym z wielu języków. To jednak nie wszystko. Korzystając z Synthesia możesz wybrać jeden z wielu awatarów, które są prawdziwymi osobami i sprawić, żeby to właśnie one były widoczne w wygenerowanym video i wypowiadały Twój tekst. Wystarczy dodać tło, dodatkowe napisy i film promocyjny gotowy! Niesamowite, prawda?

Midjourney

Muszę przyznać, że obecnie ciężko rozpoznać, czy dana grafika została przygotowana przez sztuczną inteligencję, czy przez profesjonalnego grafika. Głównymi generatorami obrazów są obecnie DALL-E 2, czyli generator stworzony przez OpenAI i tak, dokładnie tej samej firmy, która stworzyła ChatGPT oraz Midjourney, który swoimi grafikami potrafi wręcz zachwycać. Aby wygenerować obraz wystarczy wpisać tak zwany prompt, czyli opis tego, co chcesz aby znalazło się w grafice. Im bardziej szczegółowy opis, tym dokładniejsza grafika. Brzmi niesamowicie, prawda? Kilka lat temu mogliśmy jedynie pomarzyć o takim rozwiązaniu! Warto więc rozważyć wykorzystanie go teraz, szczególnie jeśli mówimy o Social Media Marketingu.

Hootsuite

Czy zdarzyło Ci się przygotowywać kampanie reklamowe? Jeśli tak, to Hootsuite jest dla Ciebie! Narzędzie to jest dostępne na rynku od dawna, natomiast stale wprowadza nowe rozwiązania, to też rozwiązania oparte o AI. Hootsuite dzięki stałemu rozwojowi służy obecnie do planowania oraz publikowania postów na wielu profilach w różnych mediach społecznościowych, do skutecznego monitorowania interakcji z użytkownikami czy darmowego generowania napisów do filmów. Ale właśnie dzięki sztucznej inteligencji możesz także usprawnić proces tworzenia treści – w tym celu Hootsuite stworzyło OwlyWriter AI. Brzmi świetnie, prawda? Zaczekaj, aż poznasz kolejne narzędzia!

Lately AI

Zostając jeszcze w temacie przygotowywania treści, chciałbym opowiedzieć Ci ctakże o Lately AI. Dlaczego? Narzędzie potrafi rozpoznać kontekst na bazie stworzonych już przez Ciebie treści, a następnie wykorzystuje zebrane informacje do przygotowania postów w różnych sieciach społecznościowych. Co ciekawe, Lately AI może pomóc Ci zaoszczędzić jeszcze więcej czasu. W jaki sposób? Twórcy zdecydowali bowiem, że użytkownicy mogą utworzone treści publikować bezpośrednio z pozycji aplikacji.

Socialbakers

Pora na kolejne narzędzie! Czy automatyczne optymalizowanie parametrów kampanii reklamowych, takich jak np. budżet czy grupa odbiorców brzmi przekonująco? Takie rozwiązania oferuje Socialbakers – popularna platforma analityczna, która na podstawie ogromnych ilości danych dostarcza wszechstronnych informacji do optymalizacji działań w mediach społecznościowych.

Canva

Przechodząc dalej, przedstawiam Ci Canvę – narzędzie, które tak naprawdę przedstawienia nie potrzebuje. Narzędzie to jest bowiem powszechnie wykorzystywane przez wielu ludzi zajmującej się marketingiem w swojej firmie – możliwe więc, że nie jest Ci obce. Co jednak warto wspomnieć to to, że twórcy stale dodają nowe rozwiązania. Jak więc obecnie prezentuje się canva? Nie jest to już platforma służąca wyłącznie do tworzenia grafik i krótkich animacji. Przykładowo, dzięki Magic Eraser czy Magic Write, możesz usuwać z obrazów niepotrzebne elementy lub zamienić dowolny obiekt w coś zupełnie innego. Sztuczna inteligencja może także przygotować dla Ciebie projekt na podstawie chociażby logotypów i kolorystyki Twojej firmy, dzięki czemu nie musisz wcale mieć artystycznego zmysłu, aby stworzyć coś profesjonalnego, dopasowanego do Twojej marki.

Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie >>>

Sztuczna inteligencja w Social Media Marketingu – podsumowanie

Pamiętaj, że aby nie zostawać w tyle, musisz nadążać za zmieniającymi się trendami. Nie da się tym samym ukryć, że w ostatnich czasach króluje sztuczna inteligencja, dlatego mam nadzieję, że narzędzia o których dzisiaj opowiedziałem przydadzą Ci się w rozwoju Twojej firmy.

Koniec końców to Ty lub Twój zespół podejmuje decyzje o tym, jak chcecie zaprezentować daną firmę w mediach społecznościowych. Dlatego właśnie chciałbym zaoferować Ci dodatkową dawkę wiedzy w postaci naszego darmowego e-booka zatytułowanego ‘’Jak osiągnąć sukces w Social Mediach’’. Dowiesz się z niego jak wybrać odpowiednią strategię, jak tworzyć treści czy chociażby tego, jak analizować postępy Twoich kampanii marketingowych!

Co więcej, na koniec mam do Ciebie pytanie – wiesz już jakie narzędzia pomogą Ci zadbać o Social Media marketing, ale czy przykładasz wagę do tego, czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli strona WWW Twojej firmy będzie pozycjonowała się w pierwszych wynikach wyszukiwania na konkretne zapytania użytkowników, zyskasz nowych klientów i ruch w witrynie, co finalnie przełoży się na większe zyski! Aby jednak uzyskać takie pozycje w wynikach wyszukiwania, musisz zadbać o szereg działań. I tutaj z pomocą przychodzą specjaliści WeNet, którzy mogą to dla Ciebie zrobić. Zadbają o każdy aspekt SEO Twojej witryny i sprawią, że już wkrótce będziesz docierał do nowych odbiorców!

I to tak naprawdę wszystko, co chciałem przekazać w dzisiejszym podcaście. Serdecznie dziękuję Ci za wysłuchanie – mam nadzieję, że była to dawka przydatnej wiedzy. Do usłyszenia niebawem!