Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

microphone

Jakie narzędzia usprawniają działania w Social Media?

Jakie narzędzia usprawniają działania w Social Media?
podcasts logo

Jak usprawniać działania w mediach społecznościowych? Dowiedz się, jakie narzędzia mogą pomóc Ci w rozwoju firmy w Social Mediach!

Wciśnij play i dowiedz się już dziś!

listen on apple podcastslisten on spotify podcastslisten on google podcasts

  • 01:15Jakie narzędzia uławiają tworzenie treści?
  • 03:40Czego używać do monitorowania mediów społecznościowych?
  • 04:37Dlaczego warto korzystać z darmowych banków zdjęć?
  • 05:12Czym są generatory obrazów AI i jak ich używać?

Jakie narzędzia usprawniają działania w Social Media?

Popularność mediów społecznościowych nie spada, a wręcz przeciwnie – z tegorocznego raportu Digital przygotowanego przez DataReportal wynika, że z Social Mediów korzysta już 4,76 miliarda użytkowników i liczba ta wzrosła o 137 milionów w porównaniu z rokiem 2022. Takie liczby robią wrażenie, prawda? To informacja szczególnie istotna dla przedsiębiorców – jeśli prowadzisz własną firmę, musisz działać w mediach społecznościowych. Ja z kolei postaram się dzisiaj Ci to odrobinę ułatwić. W jaki sposób? W tym podcaście przedstawię Ci narzędzia, które usprawniają działania w Social Mediach! Po prostu! Mam nadzieję, że Ci się spodoba. Zapraszam do słuchania!

[Tekst, który czytasz, jest transkrypcją podcastu]

Cześć, ja mam na imię Oskar, a to jest podcast e-fektywna firma – cykl firmy WeNet, dzięki któremu pomagamy przedsiębiorcom rozwijać swój biznes w sieci. Zapraszam Cię na odcinek czterdziesty trzeci, w którym przedstawię Ci narzędzia, dzięki którym prowadzenie działań w mediach społecznościowych będzie dużo prostsze niż dotychczas. Mam nadzieję, że będziesz w stanie zaimplementować tę wiedzę w strategię działania swojej firmy. A teraz proponuję przejść do rzeczy! Zapraszam!

Jakie narzędzia uławiają tworzenie treści?

Nie da się ukryć, że tworzenie treści w postaci m.in. filmów video, grafik, infografik, czy banerów reklamowych to podstawa, jeśli chodzi o media społecznościowe, dlatego od tego właśnie chciałbym zacząć. Jeśli kiedykolwiek zdarzyło Ci się samodzielnie próbować tworzyć tego rodzaju materiały, zdajesz sobie pewnie sprawę, że nie jest to takie proste jak mogłoby się wydawać. Co więcej, może to być bardzo czasochłonne.

I jeśli uważasz, że nie da rady tego uniknąć, to z przyjemnością wyprowadzę Cię z błędu. Obecnie istnieje wiele narzędzi, dzięki którym każdy laik w tworzeniu treści będzie w stanie przygotować coś ciekawego w zaledwie kilka minut.

Zacznijmy więc od Canvy, czyli chyba najpopularniejszego narzędzia z tych, które będziemy dziś omawiać. Możliwe, że Canva nie jest Ci obca. A jeśli jest, to mam dla Ciebie dobrą wiadomość – dzięki ogromnej liczbie szablonów dostępnych w tej aplikacji, bardzo szybko stworzysz dopasowane i atrakcyjne grafiki do swoich Social Mediów. I tutaj jeszcze jedna ważna informacja. Ta aplikacja służy także do tworzenia innych materiałów, takich jak np. banery reklamowe, ulotki, plakaty, czy też zaproszenia. Brzmi świetnie, prawda?

Przejdźmy więc dalej! Jeżeli chcesz prezentować swoim odbiorcom różnego rodzaju dane i statystyki, nie możesz pominąć Piktochart. To aplikacja, która działa na podobnych zasadach jak Canva. Pozwala na tworzenie infografik, które są czytelne, przejrzyste i łatwe w przyswojeniu dla użytkowników Internetu.

A co jeżeli interesuje Cię szybkie i wygodne  tworzenie prostych materiałów video, takich jak np. rolki na Instagrama? Nic prostszego. Mam dla Ciebie dwie bardzo przydatne aplikacje. Pierwsza to Mojo, a druga to Lumen5. Obie są darmowe i obie ułatwiają pracę nad materiałami video. W tym przypadku moim faworytem jest jednak Mojo, ponieważ oferuje w darmowej wersji mnóstwo  szablonów w różnych stylach, które są podzielone na tematyczne kategorie. Znajdziesz tam także efekty dźwiękowe, estetyczne napisy, naklejki, grafiki. Sprawdź obie aplikacje i zdecyduj, która bardziej odpowiada Twoim potrzebom!

A tymczasem przejdźmy do kolejnego narzędzia. Mówimy tutaj o Bitly, które ma nieco inne zastosowanie niż wcześniej wymienione przeze mnie narzędzia. Dzięki Bitly będziesz w stanie skrócić swoje linki, przez co będą one wyglądały atrakcyjniej w Twoich mediach społecznościowych. Co więcej, dzięki Bitly możesz też śledzić popularność udostępnianych linków i sprawdzać, ile osób kliknęło dany adres.

Nowe wezwanie do działania

Czego używać do monitorowania mediów społecznościowych?

No dobrze, ale samo tworzenie treści to jedno, a monitorowanie mediów społecznościowych to drugie. Jeśli chcesz, aby Twoje działania w Social Media przynosiły efekty, musisz wszystko analizować. I tutaj właśnie pomocne będą takie narzędzia jak BuzzSumo i Brand24.

Załóżmy, że zastanawiasz się, co warto wrzucić na swój Profil na Instagramie lub Facebooku, ale nie masz pojęcia co mogłoby zainteresować Twoich odbiorców. Nie wiesz także, jakie są obecne trendy. W takim przypadku ciężko będzie stworzyć viralowy materiał lub czasami nawet zaciekawić internautów, prawda? Z pomocą przychodzi BuzzSumo, gdzie możesz sprawdzić, jakie tematy i rodzaje contentu najczęściej publikuje i udostępnia Twoja grupa docelowa oraz co ją interesuje.

Brand24 z kolei pozwala na śledzenie wzmianek o marce, a tym sposobem także poznanie opinii internautów. Chcesz wiedzieć, co inni mówią i piszą o Twojej firmie? Jeśli tak, to najwyższa pora skorzystać z tego narzędzia!

Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie >>>

Dlaczego warto korzystać z darmowych banków zdjęć?

I teraz przejdźmy dalej. Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się korzystać z darmowych banków zdjęć? Jeśli nie, to mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Dobieranie grafik do chociażby artykułów tak naprawdę nigdy nie było prostsze. Dlaczego? Wystarczy po prostu wejść na stronę jednego z banków zdjęć, wpisać odpowiednie hasło w wyszukiwarkę i wybrać grafikę lub zdjęcie pasujące do Twojego materiału.

Popularne i godne polecenia darmowe banki zdjęć to np. Unsplash, Pexels, Pixabay, czy też Gratisography. Polecam Ci natomiast odwiedzić każdy z nich i wybrać ten, który najbardziej przypadnie Ci do gustu.

Promuj swoją firmę

Czym są generatory obrazów AI i jak ich używać?

I teraz, zanim podsumujemy dzisiejszy podcast, nie mogę nie wspomnieć jeszcze o sztucznej inteligencji, a konkretniej o generatorach obrazów AI. Jeżeli szukasz oryginalnej i wyjątkowej grafiki, nie ma lepszego rozwiązania niż skorzystanie właśnie z takiego narzędzia. Zastanawiasz się jak to działa? W wyszukiwarkę wpisujesz krótki opis tego, czego szukasz, a generator tworzy Ci kilka opcji do wyboru. Jeżeli grafika Ci się nie spodoba, lub chcesz ją zmodyfikować, nie ma z tym najmniejszego problemu. Wystarczy, że wybierzesz grafikę najbardziej zbliżoną do Twoich oczekiwań i opiszesz to, co chcesz zmienić lub dodać.

Takich narzędzi AI jest coraz więcej, natomiast do tych najlepszych należy między innymi MidJourney, DreamStudio, NightCafe, lub DALL-E 2, który został stworzony przez tę samą firmę, co ChatGPT.

Pamiętaj jednak, że sztuczna inteligencja to wciąż nowa technologia na rynku, a media społecznościowe to nic innego jak bezpośrednia interakcja z odbiorcami. Szczególnie istotny jest tutaj ludzki aspekt i utrzymywanie kontaktu z potencjalnymi klientami, między innymi po to, aby poznać ich potrzeby.

I na tym wątku właśnie chciałbym zakończyć dzisiejszy podcast. Daj znać, czy przedstawiłem dzisiaj narzędzie, dzięki któremu będziesz sprawniej i efektywniej realizować obraną strategię w mediach społecznościowych. Osobiście uważam, że szczególnie interesujące wydają się być generatory obrazów oparte o sztuczną inteligencję. Daj znać, jakie jest Twoje zdanie, a z mojej strony to już wszystko. Dziękuję Ci serdecznie za wysłuchanie i do usłyszenia niebawem!