microphone

TOP 10 narzędzi do analizowania działań marketingowych

TOP 10 narzędzi do analizowania działań marketingowych
podcasts logo

Jak ulepszać swoje strategie marketingowe? Skorzystaj z narzędzi do analizowania działań marketingowych! Poznaj TOP 10 rozwiązań, które pomogą Ci wynieść swój biznes na wyższy poziom!

Wciśnij play i dowiedz się już dziś!

listen on apple podcastslisten on spotify podcastslisten on google podcasts

  • 01:17Dlaczego warto przeprowadzać analizę swoich działań?
  • 02:32Analiza działań marketingowych, a narzędzia spod szyldu Google
  • 03:35Narzędzia do optymalizacji działań, a słowa kluczowe
  • 04:37Jak sprawdzić, co mówią o Twojej firmie?
  • 05:16Jak wyszukiwać trendy i analizować konkurencję?
  • 06:04Netskaner – szybki i darmowy skaner widoczności online

TOP 10 narzędzi do analizowania działań marketingowych

Jeśli prowadzisz własny biznes, prawdopodobnie reklamujesz się w Internecie. To, co warto wiedzieć, to to, że aby marketing online przynosił wyniki, trzeba mierzyć jego efekty i optymalizować działania. I tutaj pojawia się pytanie – jak to robić i jakich używać do tego narzędzi? Dzisiaj postaram się nie odpowiedzieć. Według raportu Digital 2023 i Gemius e-commerce 2022 już 73% ludzi wyszukuje w sieci produktów i usług, które chce kupić. Warto więc zadbać o widoczność swojej firmy w Internecie, prawda? Nie przedłużam więc i zapraszam do słuchania!

[Tekst, który czytasz, jest transkrypcją podcastu]

Cześć, ja mam na imię Oskar, a to jest podcast e-fektywna firma – cykl firmy WeNet, dzięki któremu pomagamy przedsiębiorcom rozwijać swój biznes w sieci. Zapraszam Cię na odcinek czterdziesty piąty, w którym opowiem Ci o najlepszych narzędziach, które służą do analizowania działań marketingowych. Pamiętaj, że to kluczowa kwestia, jeśli chcemy optymalizować swój biznes. Mam nadzieję, że będzie to dla Ciebie dawka przydatnej wiedzy, dzięki której usprawnisz działania w firmie i zyskasz nowych klientów. Przejdźmy więc do rzeczy. Zapraszam!

Dlaczego warto przeprowadzać analizę swoich działań?

Jeśli zastanawiasz się, czy warto poświęcać czas i zasoby na analizowanie swoich działań marketingowych, to musisz wiedzieć, że taka właśnie analiza to kluczowy krok w procesie doskonalenia strategii marketingowej.

Kiedy przeprowadzamy analizę, otrzymujemy cenne informacje na temat naszych użytkowników, ich preferencji, zachowań oraz reakcji na nasze działania. Dzięki temu możemy lepiej zrozumieć, co działa, a co nie, i w odpowiedni sposób dostosować nasze kampanie marketingowe.

To jednak nie wszystko. Analiza działań pozwala również identyfikować efektywne źródła ruchu. Co to oznacza? Jeśli reklamujesz się za pośrednictwem np. Facebook Ads oraz Google Ads, warto wiedzieć, czy na pewno oba te kanały generują zadowalający ruch na stronie, w stosunku do kwoty, jaką płacimy za tę reklamę. Szkoda byłoby przepalać budżet swojej firmy, prawda?

A teraz, zanim przejdziemy do omawiania konkretnych narzędzi, warto wspomnieć jeszcze o jednej ważnej kwestii. Bardzo istotne jest bowiem monitorowanie wskaźników efektywności, takich jak np. koszt pozyskania klienta, czyli w skrócie CAC. Analiza tego typu wskaźników pozwala na lepsze zrozumienie tego, czy inwestycje w marketing przynoszą odpowiedni zwrot i tego, czy warto kontynuować określone strategie.

Promuj swoją firmę

Analiza działań marketingowych, a narzędzia spod szyldu Google

Istnieje oczywiście wiele narzędzi, które mogą Cię wesprzeć przy optymalizacji działań marketingowych. Jak pewnie się domyślasz, swoje produkty w tej kategorii wypuścił m.in. Google. Dostępnych u nich narzędzi jest wiele, ale dzisiaj chciałbym skupić się na Google Analytics oraz Google Search Console.

Pierwszy z produktów, czyli Google Analytics, oferuje szeroki zakres informacji na temat interakcji użytkowników z daną stroną internetową. Dzięki niemu można dowiedzieć się m.in. ile osób odwiedziło stronę, jakie są źródła ruchu i jak długo użytkownicy pozostają na stronie. Najważniejszą cechą Google Analytics jest jednak jego zdolność do generowania szczegółowych raportów i analizowanie danych w czasie rzeczywistym i to właśnie dlatego warto zainteresować się tym produktem.

A jak Google wyjaśnia funkcjonowanie Google Search Console? To bezpłatna usługa, która pomaga monitorować pozycję witryny w wynikach wyszukiwania oraz dbać o nią i eliminować związane z nią problemy. Brzmi ciekawie, prawda? Co więcej, tutaj także mamy możliwość generowania rozbudowanych raportów.

Narzędzia do optymalizacji działań, a słowa kluczowe

Co dalej? Teraz opowiem Ci trochę o słowach kluczowych i ich znaczeniu w analizowaniu działań marketingowych. Dlaczego? Nierzadko są one ważnym elementem takiej analizy i mają bardzo duże znaczenie w monitorowaniu biznesu w wynikach wyszukiwania. Co to oznacza? Weźmy pod lupę konkretne rozwiązania.

Najpierw omówmy Senuto. To narzędzie może okazać się szczególnie przydatne w optymalizacji strategii SEO lub SEM. Ten produkt umożliwia bowiem badanie popularności i konkurencyjności słów kluczowych. Jak to działa? Można tam znaleźć istotne frazy dla danej branży, dowiedzieć się, jak często są wyszukiwane przez użytkowników oraz ocenić ich konkurencyjność. Samo narzędzie służy także do monitorowania linków oraz pozycji firmowej strony w wynikach wyszukiwania.

Do narzędzi o podobnej funkcjonalności warto zaliczyć także m.in. Semrush, czy też Ahrefs. W przypadku Semrush możemy jednak liczyć na więcej możliwości, niż w przypadku Senuto. Znajdziesz tam nawet funkcje monetyzacji swojej witryny, co jest bardzo ciekawym rozwiązaniem.

Nowe wezwanie do działania

Jak sprawdzić, co mówią o Twojej firmie?

A teraz, przechodząc dalej, wspomnę co nieco o rozwiązaniach, dzięki, którym sprawdzisz, co ludzie mówią w Internecie o Twojej firmie. Tak, takie narzędzia istnieją i są bardzo pomocne. Dzięki nim możesz dowiedzieć się nie tylko tego, jak marka jest postrzegana wśród konsumentów, ale także tego, jakie są narastające problemy lub obszary, w których trzeba podjąć pewne działania. W ten sposób można skutecznie aktualizować swoją strategię marketingową i budować dobrą reputację przedsiębiorstwa. Do najlepszych rozwiązań umożliwiających taką analizę należy między innymi kolejna pozycja spod szyldu Google, czyli Google Alerts oraz polski reprezentant, czyli Brand24.

Jak wyszukiwać trendy i analizować konkurencję?

Chciałbym jeszcze omówić dwa problemy, z którymi często borykają się założyciele firm. Nierzadko zdarza się bowiem tak, że osoba prowadząca biznes nie jest w stanie samodzielnie określić, jakie trendy przejęły w ostatnim czasie Internet, a taka wiedza może być bardzo przydatna, np. podczas tworzenia contentu. Z pomocą przychodzi BuzzSumo, dzięki któremu szybko zweryfikujesz to, o czym aktualnie się dużo mówi.

Drugim problemem, o którym warto wspomnieć jest analiza konkurencji oraz określenie grupy docelowej swojej usługi lub produktu. Jeśli stawiasz pierwsze kroki w świecie biznesu, lub po prostu problem ten dotyczy właśnie Ciebie, koniecznie skorzystaj z narzędzia SimilarWeb. Dzięki niemu przeanalizujesz ruch na stronach internetowych swojej konkurencji, a także poznasz dane demograficzne wszystkich odwiedzających.

Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie >>>

Netskaner – szybki i darmowy skaner widoczności online

A teraz przejdźmy do narzędzia spod szyldu marki WeNet, czyli Netskanera. Oferuje on kompleksową i całkowicie darmową usługę, dzięki której dowiesz się, co o Twojej firmie sądzą Twoi klienci, z jakimi markami konkurujesz i jakie frazy są kluczowe dla Twojej branży. Poza tym uzyskasz informacje o tym, czy dostępne w sieci dane o Twojej firmie są kompletne i aktualne, co klienci piszą o Twojej działalności, m.in. w postaci opinii i recenzji, oraz czy Twoja firma jest obecna w katalogach firm. A jeśli jest, dowiesz się również, w jakich konkretnie. No dobrze, więc jak to działa?

Netskaner to skaner widoczności online. W prostym formularzu wpisujesz podstawowe dane swojej firmy i tu warto zaznaczyć, że wystarczy wpisać jedynie NIP. My przeprowadzamy szczegółową analizę widoczności strony, a po chwili otrzymujesz szczegółowy raport obecności firmy w sieci. Brzmi świetnie, prawda?

Netskaner to narzędzie dla wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą zdobywać nowych klientów, analizować działania online i kreować pozytywny wizerunek. Pytanie brzmi, czy jesteś jednym z nich? Jeśli chcesz dowiedzieć się, czy Twoja strona działa szybko i jest responsywna, czy chociażby tego, jakie hasła wpisują Twoi potencjalni klienci i jak pozycjonujesz się w wyszukiwarce Google, to myślę, że jesteś, a Netskaner jest właśnie dla Ciebie.

Jak widzisz, żyjemy w czasach, gdzie w świecie biznesu niemal na każdy problem istnieje pewne rozwiązanie, wystarczy jedynie znać odpowiednie narzędzia. Każde z nich ma inne zastosowanie i może przydać się na innym etapie prowadzenia firmy. Jeśli jednak liczysz na fachową i szybką pomoc w analizie swoich działań marketingowych, warto skorzystać z Netskanera, który łączy w sobie niemal wszystkie wymienione dzisiaj funkcjonalności. Daj znać, czy zdecydujesz się wykorzystać któreś z omówionych rozwiązań, a z mojej strony to już wszystko. Serdecznie dziękuję Ci za wysłuchanie i do usłyszenia niebawem!