Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

microphone

Co to jest strona Landing Page i jak powinna wyglądać?

Co to jest strona Landing Page i jak powinna wyglądać?
podcasts logo

Masz konkretny produkt lub usługę, które chcesz wypromować? Pomyśl nad inwestycją w stronę typu Landing Page. Sprawdź, jak zbudować stronę lądowania, która przyciągnie użytkowników.

listen on apple podcastslisten on spotify podcastslisten on google podcasts

  • 00:36Czym jest strona Landing Page?
  • 01:41Jakie są rodzaje Landing Page?
  • 02:40Kiedy warto zbudować stronę LP?
  • 03:23Jakie korzyści daje strona LP?
  • 04:12Jak powinna wyglądać skuteczna strona LP?
  • 11:35Jak zbudować Landing Page zgodnie z SEO?
  • 13:03Gdzie promować stronę Landing Page?

Co to jest strona Landing Page i jak powinna wyglądać?

Co to jest strona Landing Page i jak powinna wyglądać?

Już nieraz w cyklu e-fektywna firma mówiliśmy o stronach internetowych, ale dzisiaj odcinek specjalny o specjalnej stronie do zadań specjalnych, czyli o stronie Landing Page.

[Tekst, który czytasz, jest transkrypcją podcastu]

Co to jest Landing Page?

Każda strona w Internecie ma jakiś swój cel. Może prezentować artykuły, może mieć cel edukacyjny, sprzedażowy. Można sobie tych celów naprawdę bardzo dużo wymyślić.

Strona Landing Page natomiast ma jeden konkretny cel i do niego dąży. Tym wyróżnia się spośród innych stron. Jest też bardzo minimalistyczna, ponieważ składa się tylko z jednej strony. Jest to tak zwana strona one-page.

Strona Landing Page jest nazywana też stroną docelową lub stroną lądowania. Jest to takie narzędzie do promocji, które prezentuje konkretną ofertę i zachęca użytkownika do działania.

Zazwyczaj na stronę Landing Page Pani X lub Pan Y trafiają z banera reklamowego albo na przykład z linka sponsorowanego w Google czy posta w Social Mediach. Zdarza się też, że linki do Landing Page są umieszczane w e-mailach promocyjnych.

Zamów budowę strony!

Jakie są rodzaje stron Landing Page?

Są 2 rodzaje stron LP:

  • Pierwszej celem jest zdobywanie danych klientów. Oferujemy klientowi prezent. Przypuśćmy, że jest to e-book, kupon zniżkowy, newsletter, czy na przykład możliwość przetestowania jakiegoś produktu.  W zamian oczekujemy od klienta, żeby ten wypełnił formularz. Wówczas zdobywamy tak zwany lead, czyli kontakt do osoby, która jest zainteresowana naszą ofertą. Później możemy do tej osoby wracać przy okazji następnych kampanii, ponieważ wiemy, że z jakiegoś powodu jest zainteresowana tym, co my robimy.

  • Strona internetowa Landing Page może być też pośrednikiem między banerem reklamowym a e-sklepem, czyli przekierowuje użytkownika na stronę ze szczegółami oferty. Jest to chyba rzadsza opcja. Przynajmniej ja się rzadziej spotykałem z tym rozwiązaniem.

Kiedy warto zrobić Landing Page?

Już wiesz, czym jest strona Landing Page, a teraz pewnie zastanawiasz się, kiedy warto z niej skorzystać, kiedy warto ją zbudować.

  • Strona LP to dobre rozwiązanie podczas kampanii reklamowych, gdy chcesz zwiększyć sprzedaż albo wypromować jakiś swój nowy produkt, który dopiero ma zaistnieć na rynku.

  • Jest to też dobra opcja dla osób, które prowadzą szkolenia. W ten sposób, tworząc taką stronę Landing Page, możesz realizować zapisy.

  • To też dobre dobra rzecz do organizowania wydarzeń i właśnie przez wypełnienie formularza osoby mogą zgłaszać się na jakieś wydarzenie.

  • Rzecz jasna, strony Landing Page sprawdzą się także podczas rezerwacji usług: u ciebie w salonie, czy w warsztacie samochodowym.

Nowe wezwanie do działania

Jakie korzyści daje Landing Page?

Dobrze zrobiona strona Landing Page potrafi naprawdę zwiększyć skuteczność działań marketingowych, wypromować dany produkt lub markę, a także rozszerzyć bazę kontaktów. Dzięki temu później możesz kolejne kampanie rozwijać znacznie szerzej niż te początkowe. Oczywiście, strona Landing Page ma też wpływ na wzrost konwersji.

Ale, co też ważne, potrafi zdefiniować naszą grupę docelową, przeanalizować zasięgi i zachowania odbiorców. To daje nam cenną wiedzę na temat naszych klientów i tego, jak oni reagują na konkretne produkty usługi lub to, co im prezentujemy.

Jak powinna wyglądać skuteczna strona Landing Page?

Teraz przejdźmy do części, w której będę opowiadał o tym, jak powinna wyglądać dobra, czyli skuteczna strona Landing Page.

Chwytliwy nagłówek i tekst główny

Wypada zacząć od elementu, który jest widoczny jako pierwszy, czyli chwytliwy tytuł, nagłówek, czy hasło, obojętnie, jak to nazwiemy.

  • Celem takiego nagłówka jest informować, o czym jest dana strona Landing Page, co oferujesz swoją stroną LP.

  • Druga funkcja to zachęcać do tego, żeby klient wykonał działanie, na którym Ci zależy. Na stronie lądowania powinny znaleźć się tylko istotne treści.

To nie jest strona główna firmy, więc powinna być bardziej minimalistyczna, bardziej oszczędna, jeśli chodzi o słowa, ale poza nagłówkiem powinna zawierać również tekst główny, który będzie zawierał w sobie język korzyści, czyli informował o tym, jaki problem rozwiązuje Twój produkt lub usługa, co daje klientowi. Bo nikt nie wypełni formularz bez wiedzy, po co w ogóle ma to zrobić. Dlatego ładne, atrakcyjne opisanie swojego produktu jest tutaj kluczowe.

Ważne też, żebyś używał prostego języka, takiego, który będzie zrozumiały dla każdego. Natomiast z perspektywy SEO, warto skorzystać ze słów kluczowych związanych właśnie z Twoją firmą.

Słowa kluczowe z długim ogonem

Poza słowami kluczowymi warto użyć też słów kluczowych z długim ogonem, czyli takich, które sprawiają, że trafiasz do konkretnej grupy docelowej, grupy zainteresowanych tym szczególnym produktem, czyli na przykład, jeśli słowem kluczowym dla Twojej branży są „buty”, to słowo kluczowe z długim ogonem to na przykład: „czarne buty sportowe męskie”.

W ten sposób precyzujesz, o jaki produkt konkretnie chodzi i w ten sposób trafiasz do osób zainteresowanych konkretnie tym produktem.

Wracając jeszcze na chwilę do języka, warto posługiwać się językiem, który pasuje do Twojej grupy docelowej. Wiadomo, że innym językiem mówimy do młodzieży, kiedy sprzedajemy produkty, z których korzysta młodzież, a zupełnie innym językiem do osób w wieku średnim, czy do seniorów. Dlatego warto mieć na uwadze grupę docelową i dopasowywać język właśnie do jej potrzeb, do jej estetyki.

CTA, czyli nawoływanie do działania

Wszystkie elementy strony Landing Page są ważne, ale jest jeden, który można uznać za kluczowy, czyli skuteczne CTA, czyli zwrot, który nawołuje do działania. CTA z angielskiego to Call to Action. Call to Action powinno być widoczne najlepiej bez konieczności przewijania strony, czyli od razu po wejściu na stronę widzimy CTA, które powinno zachęcać do działania, czyli na przykład do wypełnienia formularza, który znajduje się na stronie Landing Page.

Często jest to standardowy przycisk z napisem na przykład: „Wyślij formularz” albo „Poproś o wycenę”, albo jeszcze coś innego, choć warto tutaj pokombinować i spróbować wymyślić coś oryginalnego, hasło, które zagra fajnie z nagłówkiem lub ofertą.

Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie >>>

Grafiki na stronie Landing Page

Strona Landing Page nie składa się z samych tekstów. Składa się również z grafik, które pełnią równie ważne funkcje. Oczywiście funkcje estetyczne, czyli powinny wyglądać dobrze i być dobrej jakości, ale również informować o produkcie, jeśli to możliwe. Oczywiście są rzeczy, których nie da się przedstawić w formie graficznej, czy nawet w formie wideo, ale jeśli to możliwe powinny prezentować zdjęcia lub film.

Dobrze, jeśli będą to zdjęcia Twoje, autorskie przedstawiające produkt czy filmy opisujące Twoją usługę, ponieważ zdjęcia stockowe zazwyczaj są dość oklepane. Widać, że filmy nie są naturalne, ale jeśli już musisz je wybrać, to raczej korzystaj z takich, które kojarzą się pozytywnie. Czyli jeśli są to jakieś osoby, dobrze, żeby były one na przykład uśmiechnięte i miały sympatyczny wyraz twarzy.

Co więcej, jak pokazują statystyki, elementy interaktywne sprawiają, że użytkownicy mają większą przyjemność z korzystania ze strony, ale także zwiększają skuteczność. Czyli ten procent konwersji jest wyższy, jeśli strona jest interaktywna, jeśli strona zawiera jakieś elementy interaktywne.

Cały wygląd oczywiście powinien być spójny i atrakcyjny, skupiony na tym jednym celu, który przyświeca stronie Landing Page. Jeśli masz stronę internetową lub swoje logo, dobrze, żeby strona Landing Page była zachowana właśnie w tej samej estetyce, żeby łatwo kojarzyła się z Twoją marką.

Elementy dodatkowe na stronie Landing Page

Poza tekstami i elementami graficznymi warto pomyśleć o jakichś elementach, które będą uwiarygodniać Twoją działalność.

Czasami zdarza się, że na stronach Landing Page umieszczane są opinie klientów, które wzbudzają zaufanie i pokazują, jak Twoja firma jest odbierana. Warto też zostawić kontakt do firmy poza samym formularzem. Wówczas klient może sobie znaleźć Ciebie w Internecie lub po prostu wcześniej skontaktować się z kimś od Ciebie z firmy.  

Informacja o ofercie oczywiście jest ważna. Ona powinna się zawierać w tym tekście głównym. Jeśli masz jakieś certyfikaty, również zdarza się, że przedsiębiorcy je przedstawiają, one także wzbudzają wiarygodność.

Wiemy, że dzisiaj w sieci klienci są raczej wyczuleni na to, żeby nie podawać swojego adresu e-mail, szczególnie, ponieważ boją się spamu, więc taka adnotacja, że będziemy przysyłać informacje raz w miesiącu (na przykład), nieco ich na pewno uspokoi. Podobnie jak informacja o tym, że ich dane są chronione i nigdzie nie wyciekną.

Jeśli masz stronę internetową firmy, oczywiście warto umieścić link do niej na stronie Landing Page. Na tej stronie klienci znajdą znacznie więcej informacji.

Ale pamiętajmy, że na tej stronie docelowej powinno znaleźć się niedużo elementów, ponieważ ta strona ma prowadzić użytkownika w jednym celu, dlatego nie warto go rozpraszać.

Landing Page a SEO

Jeśli chodzi o kwestie techniczne i te kwestie związane z SEO:

  • Koniecznie pamiętaj o meta danych, które będą zawierać słowa kluczowe. Te meta dane będą wyświetlać się później w wyszukiwarce Google. Wówczas łatwiej będzie znaleźć Twoją Landing Page po wpisaniu konkretnych słów kluczowych.

  • Zadbaj również o szybkość wyświetlania się strony, bo to bardzo ważna rzecz i dla użytkowników, ale również dla algorytmów wyszukiwarek, które oceniają Twoją stronę często bardzo mocno pod tym względem. Im szybciej strona się wyświetla, tym większa szansa na konwersję i większa szansa na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

  • Warto zadbać również o responsywność, czyli o przystosowanie tej strony Landing Page do różnych szerokości ekranu. Coraz więcej osób korzysta z Internetu przy pomocy smartfonów. lub tabletów, dlatego warto, żeby Twoja strona Landing Page wyświetlała się dobrze na wszystkich urządzeniach.

  • Zadbaj oczywiście o bezpieczeństwo, bo strony, które po wejściu na nie zaraz wyświetlają ostrzeżenie, że strona jest niezabezpieczona, nie wzbudzają zbyt dużego zaufania i raczej nie zachęcają do tego, żeby wypełnić formularz, więc certyfikat SSL powinien być obecny na Twojej stronie LP.

    Zamów budowę strony!

Gdzie promować Landing Page?

Fakt zbudowania strony i umieszczenia jej w Internecie to jeszcze nie koniec przygody, ponieważ trzeba na końcu zadbać o promocję strony Landing Page. Tak jak inne strony LP warto promować:

  • w Social Mediach,

  • na swojej stronie WWW firmy,

  • na firmowym blogu,

  • w e-maillingu.

 

Posłuchaj również, gdzie kupić domenę i jak wybrać hosting.