33 lata rozwoju – od papierowych katalogów po rozwiązania AI

0
149

WeNet jako marka istnieje od trzech lat, ale opiera się na solidnym fundamencie firmy działającej już od trzech dekad. Nasza podróż rozpoczęła się na początku lat dziewięćdziesiątych. Wtedy stworzyliśmy Panoramę Firm oraz Polskie Książki Telefoniczne, które stały się rzetelnym źródłem informacji na temat polskich przedsiębiorstw. W czasach, gdy Internet jeszcze raczkował, katalogi były istotnym narzędziem marketingowym dla tysięcy firm w całym kraju. Jednak rzeczywistość szybko się zmieniała, a wraz z nią i my.

Odpowiedź na zmianę

Z biegiem lat obserwowaliśmy, jak szybko przekształca się rynek, a Internet zaczyna odgrywać coraz większą rolę w biznesie. Główne wyzwanie pojawiło się, gdy papierowe książki telefoniczne – wówczas nasz flagowy produkt – traciły na znaczeniu. Przedsiębiorcy coraz częściej przenosili się do sieci, a tradycyjne katalogi już nie były takie ważne.

Wówczas postanowiliśmy wprowadzić do naszej oferty rozwiązania cyfrowe.

Zaczęliśmy od stworzenia serwisów online, takich jak PanoramaFirm, pkt.pl czy BiznesFinder. Tam właściciele firm mogli publikować informacje na temat swoich działalności w formie wizytówek, a klienci w wygodny sposób szukać idealnych rozwiązań dla siebie.

Szybko zrozumieliśmy, że wizytówki to tylko element większej całości.

Dlatego w kolejnych latach przyszedł czas na tworzenie stron internetowych. Był to bez wątpienia milowy krok w naszej historii. Niedługo później, idąc za ciosem, postanowiliśmy dołączyć do oferty pozycjonowanie w wyszukiwarkach (tzw. SEO), a także kampanie reklamowe Ads i prowadzenie wizytówek Google.

Przeczytaj również:  Czym jest Gated Content i jak działa? Krótki poradnik z przykładami

W ten sposób, krok po kroku, klarował się obecny kształt WeNet.

Z dzisiejszej perspektywy wiemy, że te działania okazały się niezbędne, by nasza działalność mogła dalej rozwijać się w nowej rzeczywistości i nadal skutecznie wspierać przedsiębiorców.

Obecnie WeNet to ponad  1 000 doradców internetowych w całej Polsce: od Szczecina, przez Warszawę, aż po Rzeszów.

Nowy etap: narodziny WeNet

W 2021 roku z wieloletniego doświadczenia zrodził się WeNet. Mimo że to relatywnie młoda marka, jej fundamenty opierają się na dekadach współpracy z polskimi przedsiębiorcami.

Naszym celem było stworzenie firmy, która zrozumie i odpowie na potrzeby współczesnych biznesów. Mimo wielu sukcesów, którymi dziś możemy się chwalić, rozwój WeNet nie był pozbawiony wyzwań.

W czasach, gdy konkurencja na rynku usług internetowych rosła, stawaliśmy przed koniecznością nie tylko szybkiej adaptacji do zmieniających się warunków, ale także budowania zaufania u klientów. Wielu z nich było przyzwyczajonych do tradycyjnych form promocji – ulotki, plakaty, lokalne gazety. Wtedy niektórzy przedsiębiorcy z dużą ostrożnością podchodzili do marketingu w Internecie.

Dlatego też za naszym produktem musiała podążać także profesjonalna wiedza w przystępnej formie.

Misja „Wiedza”

Słowo „wiedza” – jedno z najważniejszych w naszym słowniku.

Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób takie terminy jak SEO, Ads czy User Experience to czarna magia. Dlatego od lat dostarczamy przedsiębiorcom materiały, dzięki którym mogą poszerzać swoje marketingowe horyzonty.

Jako doradcy internetowi zaczynaliśmy od pisania artykułów z poradami. Później sukcesywnie dodawaliśmy kolejne elementy, takie jak e-booki, podcasty czy materiały wideo. Uruchomiliśmy „Akademię e-marketingu”, czyli cykl wykładów na żywo, gdzie możemy spotkać się z właścicielami firm, by podyskutować o najważniejszych trendach w marketingu internetowym.

Przeczytaj również:  Jak stworzyć drzewo decyzyjne? Krótki poradnik dla przedsiębiorców

W tym roku wystartował kanał na YouTube – „Efektywna firma w necie”, a także platforma z kursami o tej samej nazwie. W ten sposób przedsiębiorcy mogą wybrać najwygodniejszą dla siebie formę zdobywania wiedzy.

Na fali AI

Wprowadzenie innowacyjnych narzędzi, takich jak automatyzacja czy analityka internetowa, wymagało od nas ciągłego doskonalenia i edukacji zarówno naszego zespołu, jak i potencjalnych klientów.

To, co dziś dla wielu jest oczywiste, wtedy mogło budzić wątpliwości.

Podobnie było ze sztuczną inteligencją. Szybko zrozumieliśmy, że musimy zmieniać się wraz z pędzącą rzeczywistością. Dlatego, gdy media huczały o rewolucji AI, my już przygotowywaliśmy wraz z AI REV indywidualne rozwiązanie, wspierające naszą codzienną pracę, jak i rozwój naszych klientów.

W ten sposób staliśmy się liderem transformacji technologicznej w dobie AI.

Sportowe DNA

Każdy, kto śledzi kolejne kroki WeNet wie, że nasza misja wsparcia rozwoju nie ogranicza się wyłącznie do biznesu. Od lat angażujemy się także w działania na rzecz sportu. Współpracujemy i wspieramy sportowców, którzy – podobnie jak my – nieustannie dążą do osiągania coraz lepszych wyników.

Dlatego nasi Ambasadorzy – Robert Korzeniowski i Maja Włoszczowska – promują aktywność fizyczną oraz inspirują małe i średnie przedsiębiorstwa do korzystania z nowoczesnych narzędzi marketingu online, podkreślając, jak istotne jest wsparcie ekspertów w budowaniu widoczności w sieci.

Przeczytaj również:  Skalowanie biznesu – na czym polega?

Rośniemy w siłę

U schyłku 2023 roku dołączył do naszej grupy WebWave. Platforma do samodzielnego tworzenia stron internetowych doskonale pasowała do naszej filozofii, jednocześnie poszerzając ofertę o rozwiązanie typu „zrób to sam”.

Rok później WeNet przejął 5 agencji SEO od Bauer Media Group. Co to znaczy? Dołączyły do nas takie firmy jak: Sunrise System, Artefakt, GrupaTENSE, Semahead i Widzialni.pl.

Za tymi firmami stoją ludzie, a mówiąc precyzyjnie – specjaliści od SEO, kampanii PPC, Content Marketingu oraz analityki internetowej. Dzięki nim zyskaliśmy nie tylko dostęp do szerokiego portfolio usług, ale również wzmocniliśmy swoją pozycję lidera rynku.

Prezes WeNet, Jarosław Mikos, podkreślił, że „ten krok przyspiesza rozwój technologiczny firmy, umożliwiając konsolidację rynku usług marketingu cyfrowego w Polsce”. Przejęcie otworzyło nowe możliwości w rozwijaniu produktów oraz poszerzyło naszą sieć dystrybucji.  

Innymi słowy: rośniemy w siłę.

Patrzymy w przyszłość

Jak widzicie, historia WeNet to podróż pełna zmian, wyzwań i sukcesów, w której innowacja była nieodłącznym elementem.

Przez 33 lata udowodniliśmy, że potrafimy dostosowywać się do dynamicznie zmieniającego się świata, stale wychodząc naprzeciw nowym wyzwaniom. W erze AI, kiedy technologia rewolucjonizuje każdą branżę, WeNet nie tylko podąża za trendami, ale także je wyznacza.

Patrząc w przyszłość, jedno jest pewne: to dopiero początek naszej podróży. Z tak solidnym fundamentem, wiedzą i doświadczeniem jesteśmy gotowi, by dalej budować lepszą przyszłość polskiego biznesu.

A może nie tylko? ;)

3.9/5 - (7 votes)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here