Nową platformą komunikacji marketingowej dla firm MŚP, wspierającą działania w obszarze budowania świadomości marki i utrzymywania dobrego wizerunku w Internecie, są wyszukiwarki firm oparte o ideę rankingów, jak np. aleRanking.
Serwisy tego typu łączą klasyczne funkcjonalności lokalnego wyszukiwania firm – w mieście, powiecie, województwie – z oczekiwaniami Internautów szukających w pobliżu dobrego specjalisty z danej branży. Należy pamiętać, że w tym przypadku „dobry” często jest oceną czysto subiektywną, wystawioną nie tylko z uwagi na atuty oferty lub walory świadczonych usług, ale także pod wpływem opinii i rekomendacji innych osób.
Z tego też powodu rankingi wykorzystują autorskie systemy punktacji, weryfikując zarówno informacje podawane przez same firmy, jak i sprawdzając, czy dana firma jest polecana przez jej klientów, bądź jak często jest wybierana.
W serwisie aleRanking zgrupowano zarówno rankingi opracowane z myślą o klientach biznesowych – np. ranking biur rachunkowych, biur projektowych i architektów, geodetów, jak i z myślą o konsumentach szukających np. polecanego warsztatu samochodowego, taniego stomatologa, dobrego weterynarza lub profesjonalnego zakładu pogrzebowego.
Serwis aleRanking, zwłaszcza dla firm, które dla promocji własnego wizerunku firmowego chcą wykorzystać narzędzia e-PR, udostępnia usługę opracowania i publikacji artykułu sponsorowanego. Na uwagę zasługuje fakt, że adres www w Wizytówce firmy oraz w stopce kontaktowej w artykule wizerunkowym ma atrybut dofollow, co czyni z aleRanking.pl dobre miejsce do realizacji działań linkowania w ramach taktyk SEO.
Reasumując, aleRanking to serwis z potencjałem dla firmy, dzięki któremu można realizować działania brandingowe wraz z elementami strategii linków SEO oraz pozyskać wartościowy ruch.
Nie widzę cen…za darmo dodaję wizytówkę?
Dodanie firmy do rankingu jest bezpłatne – polecam skorzystać z formularza “Dodaj firmę”.
Witam Pani Kasiu , bardzo ciekawa notka
Patrząc z perspektywy Kowalskiego, trudno uwierzyć w takie rankingi, bo skoro są one subiektywne, to można nimi manipulować. Sprawa ta ma miejsce na przykład na jednym z rankingów polskich lekarzy (pozwolę sobie nie przytaczać adresu), gdzie firmy pozycjonujące same dzwoniły do lekarzy z ofertą pisania pozytywnych komentarzy na ich temat. Czuć pewien zgrzyt? Chyba samemu trzeba sobie na to odpowiedzieć.