Chcesz kreować pozytywny wizerunek Twojej firmy, promować ofertę i docierać do większej liczby klientów? Postaw na content marketing, czyli marketing treści. Nie masz czasu na samodzielne tworzenie treści w Internecie? Nawiąż współpracę z naszymi profesjonalistami. Sprawdź, kim jest i co robi copywriter. Dowiedz się, jakie cechy powinna mieć osoba, która zajmuje się zawodowo pisaniem tekstów do Internetu.
Copywriter – kim jest i co robi?
Copywriter, mówiąc ogólnie, to osoba, która tworzy teksty wykorzystywane w celach marketingowych. Jego zadaniem jest dotrzeć do odbiorcy, przemówić do niego odpowiednim językiem, wzbudzić w nim zainteresowanie i zachęcić do podjęcia określonego działania, jak np. dokonanie zakupu, zapis do newslettera itd.
Jakiego rodzaju teksty tworzy copywriter? Otóż przede wszystkim:
- teksty na strony internetowe,
- wpisy blogowe,
- artykuły eksperckie,
- opisy produktów i usług,
- hasła i teksty reklamowe,
- teksty na zaplecza,
- artykuły sponsorowane,
- notki PR-owe,
- teksty na banery, ulotki i plakaty,
- teksty do newsletterów,
- teksty do publikacji w Social Mediach itd.
Copywriting jest sztuką pisania tekstów, które powinny być ciekawe, perswazyjne, oryginalne, unikatowe i wysokiej jakości. Stworzenie dobrego tekstu, który zainteresuje i zaangażuje czytelnika oraz idealnie spełni swoją rolę, to często nie lada wyzwanie. Dlatego właśnie copywriter powinien posiadać pewne cechy, które sprawią, że świetnie odnajdzie się w swoim zawodzie.
Chcesz promować swoją firmę i docierać do nowych klientów? Włącz dedykowaną kampanię promocyjną. Specjaliści zajmą się m.in. przygotowaniem dla Ciebie wysokiej jakości treści, które pozwolą Ci się wyróżnić i wzmocnić Twoją pozycję w sieci.
Jakie umiejętności powinien mieć copywriter?
Podstawową umiejętnością copywritera jest tzw. ,,lekkie pióro’’. Czy jednak umiejętność łatwego pisania oraz doskonała znajomość gramatyki i ortografii wystarczą? Otóż zdecydowanie nie. Osoba zajmująca się tworzeniem treści do Internetu powinna umieć dobrać język i styl wypowiedzi do konkretnej grupy odbiorców oraz kanału, na który tworzy. Powinna też wiedzieć, jak pisać teksty sprzedażowe, znać odpowiednie techniki perswazji i wykorzystywać je w swoich tekstach.
Copywriter często tworzy treści z najróżniejszych dziedzin i branż. To dlatego wymaga się od niego także umiejętności wykonywania dobrego researchu, czyli wyszukiwania informacji na każdy temat. Osoba wykonująca ten zawód współpracuje z działem marketingu, opracowuje strategię komunikacji i dba o spójny przekaz informacji o firmie czy marce. Marketing internetowy powinien być więc jednym z głównych obszarów zainteresowań copywritera.