Dlaczego warto prowadzić firmowy kanał na YouTube?

1
734

Kanal_na_Youtube

Czy wiesz, że materiały wizualne są obecnie jedną z najlepszych i najskuteczniejszych form promocji? Czas, który użytkownicy poświęcają na oglądanie takich treści w sieci, rośnie z każdym rokiem. Wśród tej grupy znajdują się również potencjalni i obecni klienci Twojej firmy. Konto na YouTube pozwoli marce dotrzeć do wybranych odbiorców. Sprawdź, czy warto wdrożyć popularną platformę w strategię marketingową. Poznaj zalety video marketingu.

YouTube – kluczowa platforma do video marketingu

Uwaga internautów skupia się na pojedynczym komunikacie nie dłużej niż kilkanaście sekund. Wynika to z nadmiaru informacji i bodźców występujących obecnie w sieci. Jest to jednak czas, w którym twórcy mają szansę dotrzeć do potencjalnego klienta. Jak się okazuje, dzięki połączeniu różnych kanałów komunikacji, dostępności i łatwości w odbiorze na popularności zyskuje video marketing jako ważny element komunikacji promocyjnej firm.

Powyższą prawidłowość potwierdzają statystyki:

  • 84% marketerów twierdzi, że video pomogło im w pozyskiwaniu potencjalnych klientów;
  • 85% osób chciałoby oglądać więcej filmów od marek;
  • 86% firm wykorzystuje materiały wizualne jako narzędzie marketingowe[1].

Wszelkie kampanie oparte o marketing video mogą realizować różne cele – od działań stricte promocyjnych, przez efekty viralowe, po funkcję informacyjną i edukacyjną. Wszystko to można zaś przekazać w postaci vlogów, webinarów, animacji, filmów czy pokazów zdjęć. Najchętniej używaną przez marketerów i najlepszą platformą dla tej formy contentu stał się YouTube.

Platforma ma już ponad 2 miliardy użytkowników na całym świecie[2]. Wskazane dane sprawiają, że jest to obecnie druga najpopularniejsza sieć społecznościowa po Facebooku i druga po Google największa wyszukiwarka. Ponadto w segmencie video serwis jest zdecydowanym i samodzielnym liderem. Co ważne z perspektywy polskich marek – aż 92% osób, które korzystają z sieci, są obecne na YouTube[3].

Ze względu na specyfikę platformy za jej pośrednictwem możemy dotrzeć do różnych grup odbiorców. Filmy na firmowych kontach oglądają widzowie z pokoleń X, Y, Z oraz boomersi. Ponadto – jak pokazują dane, aż 50% osób decyzyjnych w branży B2B używa serwisu YouTube do poszukiwania informacji o zakupach[4]. Skoro Twoi potencjalni klienci oglądają video w sieci, to jasne, że i Ty musisz pomyśleć nad tą formą contentu. Promuj więc treści w ulubionym formacie odbiorców.

Przeczytaj również:  Model AIDA – jak ocenić reakcje klientów na reklamę?

Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź>>

Jak działać obrazem, czyli zalety YouTube marketingu

Zmiana konsumpcji mediów sprawia, że YouTube nie jest już tylko pierwszym wyborem, jeśli chodzi o oglądanie treści video, ale również jednym z najważniejszych kanałów promocji marki. Pomimo że ta forma marketingu wymaga zainwestowania większych środków, niż ma to miejsce przy contencie pisanym, to gwarantuje przy tym ogrom możliwości.

1. Zwiększona rozpoznawalność marki

Jak już zostało wspomniane, YouTube oferuje największą przestrzeń dla materiałów video i ma już niemal tak duży zasięg jak wyszukiwarka Google. Platforma jest jedną z trzech witryn, które przechwyciły co najmniej 50% udziału wszystkich użytkowników mediów społecznościowych[5]. W tej grupie z pewnością znajdują się również odbiorcy Twojej oferty.

Filmy promocyjne to jedna z najskuteczniejszych form reklamy. Umieszczone na YouTube dodatkowo zwiększają szansę na dotarcie firmowych treści do dużego grona odbiorców. Co ważne, odnośniki do video na tym portalu pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Poza tym w serwisie można budować zasięgi organiczne i płatne.

Zwiększenie widoczności i świadomości Twojej marki uzyskasz poprzez jakościowy content – twórz emocjonujące i angażujące widza materiały. Pamiętaj, aby stosować call to action, czyli wezwania do akcji. To element, który zatrzyma uwagę widza nawet po obejrzeniu filmu. Do większej publiczności możesz zaś dotrzeć, stosując odpowiednie tytuły, opisy oraz słowa kluczowe.Przyklad_firmowego_kanalu_na_YouTube

Przykład firmowego kanału na YouTube – WeNet Group S.A.

2. Pozytywny wpływ na decyzje zakupowe odbiorców

Wiesz już, że zaskarbienie sobie uwagi internautów jest nie lada wyzwaniem. Jak się okazuje, YouTube marketing znacząco to zadanie ułatwia. Wzrost zaangażowania użytkowników może zaś z czasem sprawić, że staną się oni klientami Twojej oferty. Zastanawiasz się, jak można wpłynąć na decyzje zakupowe odbiorcy poprzez video?

Przeczytaj również:  5 przykładów marketingu sensorycznego

Przede wszystkim warto wiedzieć, w jaki sposób odbiorcy chcieliby pozyskiwać informacje na temat produktów i usług. Według przeprowadzonych badań, aż 69% respondentów najchętniej obejrzałoby krótki film[6]. Obraz przekazuje więcej komunikatów, oddziałuje na emocje i odwołuje się do indywidualnych skojarzeń. Systematycznie publikowane video na YouTube staje się więc dla klientów źródłem danych o Twojej firmie oraz ofercie.

Wszelkie materiały filmowe na YouTube zwiększają świadomości marki oraz produktu. Prezentując towar lub usługę za pośrednictwem video, odpowiadamy na pytania i wątpliwości klientów. Ponadto stosując język korzyści, możemy zaprezentować parametry techniczne, funkcje oraz sposób, w jaki oferta zaspokaja potrzeby. Skuteczność potwierdzają statystyki – aż 84% osób twierdzi, że do zakupu towaru przekonało się, oglądając firm marki[7].

salon_spa

Przykład filmu promocyjnego na kanale YouTube marki – PKTplVideo

3. Kreowanie wizerunku marki

Video marketing prowadzony za pośrednictwem YouTube służy różnorodnym działaniom reklamowym oraz promocyjnym. Za jego pomocą można na przykład zyskać wizerunek eksperta w danej branży czy dziedzinie. Z autorytetem marki bezpośrednio wiąże się budowanie zaufania wśród odbiorców. To zaś jest niezwykle ważne w tworzeniu zaangażowanej społeczności wokół firmy.

Za pośrednictwem filmów wizerunkowych możesz pokazać użytkownikom sieci swój biznes. Przedstaw wartości i priorytety, którymi się kierujesz oraz historię marki, jej najważniejsze filary czy siedzibę. Pamiętaj przy tym, że atrakcyjne połączenie obrazu i słowa może również edukować odbiorcę. Merytoryczne i atrakcyjne treści na YouTube podkreślą doświadczenie marki w danej dziedzinie.

Internauta, zyskując wiedzę i rozwiązanie problemów, jednocześnie zdobywa zaufanie do marki. Unikalne materiały na platformie wzmacniają pozycję firmy oraz zwiększają atrakcyjność rynkową Twojej oferty.

4. Budowanie zaangażowanej społeczności

Czy wiesz, że według statystyk aż 85% ludzi chciałoby zobaczyć więcej filmów od marek[8]? Wykorzystaj tę szansę! Zapotrzebowanie na wysokiej jakości treści w formie video jest ogromne, a gdzie lepiej je udostępnić, jeśli nie na YouTube? Platforma stanowi doskonałą przestrzeń do budowania zaangażowanej społeczności wokół własnej marki.

Przeczytaj również:  Strategia marketingowa – jak ją opracować?

Zawartość firmowego konta na YouTube jest bardziej angażującą formą niż grafiki czy tekst. Odbiorcy chętniej wybierają materiały video, ponieważ te lepiej odpowiadają na ich potrzeby komunikacyjne. Sam serwis zaś umożliwia badanie opinii, bezpośrednią komunikację z odbiorcami czy uzyskiwanie informacji zwrotnych. I choć jest to świetne medium reklamowe, to stanowi również wiarygodne źródło informacji. Pozwala zbudować lojalność wśród odbiorców, do których trudno dotrzeć innymi kanałami.

Jak widzisz YouTube marketing to skuteczne narzędzie promocyjne. W zależności od tego, co chcesz osiągnąć, możesz użyć platformy na różne sposoby. Firmowy kanał video to szansa na zainteresowanie internautów, zdobycie zaufania klientów, wzmocnienie nowoczesnego wizerunku firmy, prezentację Twojego biznesu i wsparcie działań z zakresu SEO.

Źródła:

[1] Wyzowl: Video Marketing Statistics 2021

[2] Affde: Ile osób korzysta z YouTube w 2021 r.? [Nowe dane]

[3] Digital 2021: Poland

[4] SEJ: 5 Marketing Tips and Tricks From Top YouTube Channels

[5] Affde: Ile osób korzysta z YouTube w 2021 r.? [Nowe dane]

[6] Wyzowl: Video Marketing Statistics 2021

[7] Wyzowl: Video Marketing Statistics 2021

[8] Wyzowl: Video Marketing Statistics 2021

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)

1 KOMENTARZ

  1. To zależy ;) Tak naprawdę nie w każdej branży video sie sprawdzi. Warsztat samochodowy nie będzie umieszczać długiego video z rozbierani auta bo to się nie sprawdzi ;)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here