Ciemny motyw na popularnych serwisach nie jest czymś nowym. Jest on już dostępny dla użytkowników aplikacji Messenger, Twitter, Instagram czy też na YouTube. Tym razem w sieci pojawiła się informacja o tym, że pracę nad wdrażaniem ciemnego motywu rozpoczęto także na serwisie Facebook.
Co się zmieni na Facebooku?
Serwis społecznościowy Facebook jeszcze w maju tego roku informował o tym, że planuje zaktualizować internetową wersję swojego serwisu i wprowadzić ciemny motyw. Wersja beta witryny internetowej, która zawiera opcję trybu ciemnego, stała się dostępna na razie tylko dla ograniczonej liczby użytkowników, którym Facebook wysyła zaproszenia do testowania nowej funkcjonalności. W tekście zaproszenia zaznaczono również, że serwis w nowej odsłonie będzie zawierał jeszcze łatwiejsze wyszukiwanie i nawigację, a rozmiary czcionek zostaną powiększone. Poza tym, co zapewne będzie dużym ułatwieniem, serwis będzie zapisywał to miejsce, w którym użytkownik skończył przeglądanie swoich aktualności.
#Facebook #beta dark mode for desktop is almost awesome! pic.twitter.com/JGR5UYnHFd
— Mantas Rukuiža (@MantasRukuiza) October 14, 2019
Got the invite to try Facebook's new desktop design and yes it includes a dark mode ?@MattNavarra pic.twitter.com/buCJBdgQ5I
— anastipu (@teepusahab) October 11, 2019
Jednak najbardziej zauważalną innowacją dla użytkowników jest ciemny motyw serwisu. Pamiętajmy, że to wciąż jest wersja beta tej funkcjonalności. Wersja ostateczna, która stanie się dostępna dla wszystkich użytkowników Facebooka, może się jednak różnić. Jeśli otrzymałeś zaproszenie do przełączenia serwisu na tryb ciemny, ale on Ci się nie spodobał – możesz cofnąć wprowadzone zmiany z poziomu swojego profilu, w ustawieniach serwisu.
Wszyscy testują ten tryb ciemny, to chyba jakaś najnowsza moda. Poza ekranami OLED, nie ma to raczej wpływu na zużycie energii, czy trwałość urządzenia. Ja bardziej doceniam “tryb wieczorny” z cieplejszymi barwami ułatwiającymi zasypianie.