Pytanie, jakie często zadają sobie właściciele firm, którzy postanowili założyć firmowy fanpage to, o czym i jak pisać na fanpage’u, żeby treść była interesująca dla fanów. W naszym artykule zastanawiamy się, jak założyć fanpage na FB. Jak wygląda jego prowadzenie? Jakie są zalety fanpage’u firmy? Sprawdzamy!
Jakie są zalety posiadania fanpage’a?
Prowadzenie fanpage’a ma wiele zalet. Przede wszystkim pozwala na budowanie relacji z klientami. Dzięki temu poznasz ich potrzeby czy preferencje. Poprzez publikacje interesujących treści, konkursy czy komunikację w sekcji komentarzy klienci mogą się poczuć docenieni. Będą też bardziej angażować się w interakcje z Twoją marką. Dlatego fanpage jest potrzebny.
Kolejna rzecz to wzrost rozpoznawalności i zasięgu marki wśród fanów na fanpage’u. Możliwe jest wówczas dotarcie do odbiorców praktycznie z całego świata. Regularna publikacja wartościowych postów czy zachęcanie użytkowników do udostępniania ich znajomym na fanpage’u firmy skutkuje zwiększaniem się zasięgów marki.
Przekłada się to nierzadko na wzrost sprzedaży i konwersji. Stworzenie strony fanpage generuje ruch na stronie internetowej. Poza tym zbierane są opinie i pomysły czy analizowane wyniki i optymalizacja strategii marketingowej. W ten sposób masz możliwość wprowadzania potrzebnych zmian. Pozwala to pozyskać klientów.
Promuj swoją firmęJak założyć fanpage na Facebooku?
Przed założeniem fanpage’a na Facebooku warto wiedzieć, na jakie aspekty należy zwrócić uwagę. Zacznij od opracowania strategii marketingowej. Następnie zbierz materiały. Będziesz potrzebować grafik, a więc logo czy zdjęcia w tle strony. Zastanów się nad krótkim opisem swojej marki. Wybierz odpowiednią nazwę dla swojej firmy przed administrowaniem fanpage’a na Facebooku.
W celu utworzenia fanpage’a na FB, zaloguj się na swoje prywatne konto na Facebooku. Potem kliknij na ikonę “Utwórz” w prawym górnym rogu, a następnie wybierz “Strona”. Wybór kategorii Facebook umożliwia wyszukanie dwóch dla Twojej strony. Wybierz te, które są najbardziej adekwatne dla Twojej działalności. Dobrze dobrana kategoria pozwoli Ci łatwiej dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców.
Kolejny krok to wybranie nazwy swojego fanpage’a oraz krótkiego opisu. Dobrze, aby nazwa była czytelna i łatwo się kojarzyła z Twoją marką. Opis powinien dokładnie informować o profilu działalności.
Następnie dodaj zdjęcie profilowe i w tle. Będą one reprezentować Twoją stronę. Grafiki na fanpage’u na FB powinny być wysokiej jakości. Fanpage marki będzie wówczas dobrze oceniany przez użytkowników.
Ostatnia kwestia to wypełnienie sekcji “Informacje”. Uzupełnij wszystkie potrzebne dane odnośnie do Twojej działalności, a więc:
- adres,
- numer telefonu,
- adres e-mail,
- godziny otwarcia,
- inne informacje.
Oficjalny fanpage Facebooka jest gotowy!
Daj znać o swojej działalności klientom w okolicy >>>Jak zwiększyć liczbę fanów na fanpage’u?
Komunikacja przede wszystkim musi opierać się na określonych celach i mieć sprecyzowaną grupę docelową. Grupę docelową powinny opisywać podstawowe dane demograficzne, takie jak: wiek, płeć, miejsce zamieszkania itp. Jednak dla tworzenia angażującej komunikacji na Facebooku, nie będą one wystarczające. Możesz stworzyć scenariusze zachowań grupy docelowej: przemyśl, w jaki sposób korzysta z Facebooka, ile czasu mu poświęca oraz w jakich godzinach. Zastanów się też, jak ta grupa spędza czas wolny, jak również czym się interesuje. Im więcej danych zbierzesz – tym lepiej. Kiedy już wiesz, kim są potencjalni fani (klienci), możesz zaplanować strategię komunikacji.
Jak powinna wyglądać komunikacja ze swoją grupą docelową?
Wiesz już, jak skonfigurować fanpage na Facebooku. Do głównych form komunikacji zalicza się prywatne wiadomości. Na portalu społecznościowym służy do tego Messenger, natomiast na Instagramie – Direct Messages. Dzięki temu można nawiązać bezpośredni kontakt z klientami. Odpowiedzi powinny być szybkie, pomocne i rzeczowe.
Inną formą interakcji z użytkownikami są komentarze. Nie tylko pomaga to w budowie relacji z odbiorcami, ale też w promowaniu fanpage’a na FB. Wzmocnisz w ten sposób wizerunek firmy jako na bieżąco działającej na rzecz klientów.
Jak jeszcze zachęcić użytkowników Facebooka do interakcji? Poprzez konkursy i akcje promocyjne! Powinny być one zgodne z regulaminem swojej firmowej strony oraz danych platform. Dobrze, aby były zrozumiałe.
Kolejny krok to znalezienie formy komunikacji na fanpage’u.
Jakie jest zastosowanie fanpage’a?
Do podstawowych zastosowań fanpage’a zalicza się:
- budowanie marki i tworzenie społeczności wokół niej,
- promocja produktów i usług,
- organizacja konkursów i akcji promocyjnych
- monitorowanie opinii i badanie satysfakcji klientów
- wsparcie dla społeczności lokalnych i organizacji non-profit.
Jak widzisz, firmowy fanpage jest potrzebny.
Planowanie strategii komunikacyjnej na Facebook’u
Celem strategii komunikacji powinno być budowanie i angażowanie społeczności osób, które są zainteresowane produktem, branżą i tematami. Udaje się to choćby dzięki postom prezentującym produkt w nieszablonowy sposób, np. poprzez rywalizację (wybierz produkt 1 lub 2), postom prezentującym powstanie produktu, usługi (galeria, film), postom poświęconym poradom, ciekawostkom itp. Musisz jednak pamiętać, żeby posty były pisane w sposób angażujący, zachęcający fanów do aktywności i dzielenia się swoimi doświadczeniami, dzięki czemu fanpage spełni swoją funkcję społecznościową. Nawiązuj w postach również do aktualności tj. wszystkich wydarzeń czy świąt, które mniej lub bardziej łączą się branżą Twojej firmy.
Fanów dużo łatwiej i skuteczniej można angażować, jeśli strategia prowadzenia fanpage’a opiera się na przewodniej idei, a on nie jest tylko tablicą ogłoszeniową na temat marki. Rola fanpage’a w marketingu jest istotna.
Promowanie fanpage’a na FB
Prowadzenie fanpage’a to także promocja. W tym celu wykorzystaj płatne narzędzia promocyjne. Dzięki “Promowanym postom” dotrzesz z treściami do większej liczby osób. Inaczej niż przy zwykłych publikacjach. Inna opcja to stosowanie tzw. Facebook Ads. Są to kampanie reklamowe umożliwiające precyzyjne targetowanie odbiorców pod względem m.in:
- wieku,
- zainteresowań,
- lokalizacji.
Poza tym warto pomyśleć o kolaboracjach i współpracy z influencerami. Przykład? Organizacja wspólnego konkursu. Stwórz interesujący materiał wideo. Napisz artykuł ekspercki z udziałem osób o dużej liczbie obserwujących. Tego typu kolaboracje umożliwiają dotarcie do nowych grup odbiorców. Masz szansę, że zainteresują się także Twoją marką!
Zasady prowadzenia fanpage na Facebooku
Wiesz już, jak utworzyć stronę fanpage na Facebooku. Fanów na fanpage’u przybędzie, jeśli:
- zrozumiesz odbiorcę i cele komunikacji,
- stworzysz spójny wizerunek,
- systematycznie będziesz tworzyć publikacje,
- postawisz na różnorodność przekazu,
- skorzystasz z narzędzi analitycznych.
Prowadzenie fanpage’a nie musi być skomplikowane!
Jak wygląda prowadzenie skutecznego fanpage’a? Podsumowanie
Po zdefiniowaniu grupy docelowej i opracowaniu strategii komunikacyjnej, zadbaj o jakość i spójność wizerunku. Personalizacja i branding fanpage’a to podstawa. Istotna jest także estetyka fanpage’a firmy. Utrzymaj spójny styl graficzny i tonację komunikacji, która będzie zgodna z charakterem Twojej marki. W ten sposób odbiorcy będą kojarzyć Twoją stronę z profesjonalizmem i wysoką jakością oferowanych usług.
Poza tym śledź i analizuj efekty założenia. Systematycznie sprawdzaj statystyki strony. Monitoruj liczbę polubień strony, udostępnień lub komentarzy. W ten sposób będziesz wiedzieć, jakie treści są najpopularniejsze. Pomoże to w zdobyciu wiedzy, co należy jeszcze poprawić.
Wiesz już, jak stworzyć fanpage firmy i jak zaangażować odbiorców. Masz wiedzę na temat administracji fanpagem. Pomoże Ci to w budowaniu wizerunku marki. Zacznij działać w Social Mediach i prowadzić Facebooka firmy!