Google Ads, Google Marketing Platform, Google Ad Manager – co jeszcze nowego w kampaniach reklamowych Google’a?

2
3307

Google Ads, Google Marketing Platform, Google Ad Manager – co jeszcze nowego w kampaniach reklamowych Google’a

Google zaktualizował linię produktów, wspierających promocje firm w sieci i wprowadził nowe marki, takie jak: Google Ads, Google Marketing Platform oraz Google Ad Manager. Google twierdzi, że nowe marki pomogą reklamodawcom i wydawcom firm jeszcze łatwiej dostarczać cenne informacje oraz reklamę do swojej grupy docelowej poprzez różne urządzenia i przez różne kanały komunikacji. Wraz ze zmianami specjaliści otrzymali dostęp do zaktualizowanych narzędzi Google’a.

Google AdWords staje się Google Ads

Nowe narzędzie Google Ads zastąpi dotychczasowe Google AdWords, dzięki czemu Google planuje połączyć wszystkie możliwości dla reklamodawców, które obecnie są oferowane przez Google, w aplikacjach, w witrynach partnerskich oraz innych platformach firmy. W taki sposób Google chce zapewnić reklamodawcom dostęp do milionów osób, które poszukują czegoś w wyszukiwarce, oglądają YouTube, przeglądają Google Maps czy Google Play, albo swobodnie surfują w sieci.

Ponadto, Google wprowadza nowe rodzaje kampanii Smart Campaigns w Google Ads, skierowane specjalnie dla małych firm. Szczególnie będą one interesujące dla tych, którzy dopiero zaczynają swoje doświadczenia z promocją w Internecie. Takie kampanie reklamowe bazują na zautomatyzowanym uczeniu się, które pozwala w prosty i szybki sposób zrealizować najważniejsze dla firmy cele reklamowe nawet bez stałej kontroli nad tokiem prowadzenia kampanii. Funkcja będzie dostepna nawet dla firm, które nie posiadaja własnej strony WWW.

Przeczytaj również:  Jak Google Analytics 4 zmieni sposób patrzenia na dane użytkowników?

Google Marketing Platform

Nowy, ujednolicony produkt Google Marketing Platform łączy w sobie DoubleClick oraz Google Analytics 360. Celem tego połącznia jest zaspokojenie potrzeb reklamodawców, którzy chcą pracować jednocześnie i z reklamami, i z danymi analitycznymi, by lepiej rozumieć potrzeby swoich klientów. Google Marketing Platform pozwoli jednocześnie planować i optymalizować kampanie reklamowe, dokonywać zakupów oraz analizować ruch na stronie w jednym miejscu.

Google Ad Manager

DoubleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange zostały połączone w jedną platformę Google Ad Manager. Dzięki temu Google chce umożliwić wydawcom skuteczniejsze zarabianie na treściach. Google Ad Manager to kompletna platforma do zwiększania przychodów z reklam cyfrowych przy jednoczesnej ochronie marki wszędzie tam, gdziekolwiek użytkownicy mają styczność z marką – przeglądając Internet, grając w gry lub w jakikolwiek inny sposób angażując się w działania marki. Dotyczy to zarówno filtrów anty-spamowych, złośliwemu oprogramowaniu typu malware, czy podszywaniu się pod domenę. Wykorzystując Google Ad Manager można mieć pewność, że dostarczanie reklamy do odbiorcy odbędzie się w bezpiecznym środowisku – zarówno dla użytkownika jak i reklamodawcy.

Przeczytaj również:  Kup w Google - usługa, która niebawem namiesza w ecommerce

Dodatkowe ciekawostki z konferencji Google Marketing Live 2018

 Kampanie reklamowe na YouTube

Google Ads, Google Marketing Platform, Google Ad Manager – co jeszcze nowego w kampaniach reklamowych Google’a

Na konferencji Google Marketing Live, która odbyła się 10 lipca 2018 roku, poinformowano, że na YouTube pojawią się nowe rodzaje kampanii video: Trueview for Reach oraz Trueview for Action. Pierwsza ma na celu maksymalizację zasięgów reklamowych, a druga zwiększenie liczby potencjalnych klientów oraz konwersji.

Responsive Search Ads

Responsive Search Ads jest to nowy format w reklamie tekstowej Google. Pozwoli on na dodanie jednocześnie róźnych wariantów nagłówków i tekstów w reklamie. Responsive Search Ads daje możliwość zwiększenia liczby znaków w tekstach reklamowych i będzie pozwalać Google’owi automatycznie wygenerowywać najlepsze kombinacje tekstów reklamowych, dopasowane do potrzeb odbiorców. Taki format reklamy będzie dostepny dla polskich firm już do końca 2018 roku.

Smart Shopping Campaigns dla sklepów internetowych

Google Ads, Google Marketing Platform, Google Ad Manager – co jeszcze nowego w kampaniach reklamowych Google’a

Google intensywnie działa nad stworzeniem feedu produktowego oraz wdrożeniem zautomatyzowanych kampanii produktowych dla e-commerce. Smart Shopping Campaigns jest to ulepszona wersja kampanii produktowych dla sklepów internetowych. Przeprowadzone pierwsze testy tej ulepszonej wersji wskazały już conajmniej 20-30% wzrostu przychodów z takiej kampanii reklamowej.

Przeczytaj również:  Google Ads – co warto wiedzieć o tych kampaniach?

Local Campaigns

Dla kampanii reklamowych, których celem jest wizyta potencjalnego klienta w sklepie stacjonarnym, dedykowany jest format reklamowy Local Campaigns. Z jego pomocą reklamodawca będzie mógł dynamicznie wyświetlać przekaz reklamowy w miejscach, gdzie znajduje się jego grupa docelowa.

Hotel Campaigns

Format reklamowy Hotel Campaigns zostal stworzony ze względu na bardzo dobre wyniki kampanii Hotel Ads. Hotel Campaigns zaoferuje bardzo rozbudowany zestaw funkcji do zarządzania i kierowania reklamami hotelowymi, a także będzie dostępny dla jeszcze większej liczby reklamodawców.

Całość konferencji Google Marketing Live 2018 można obejrzeć poniżej:

Źródło: https://www.blog.google/technology/ads/new-advertising-brands/

e-book Jak promować firmę na lokalnym rynku
3.7/5 - (3 votes)

2 KOMENTARZE

  1. Jak według Ciebie wpłynie Smart Campaigns na sam interes reklamodawców (tj. małych firm)? Według Ciebie to faktycznie szansa czy taki PR Google?

    • Smart Campaigns jest idealnym rozwiązaniem do zarządzania złożonymi zmiennymi reklam w sieci reklamowej i często najłatwiejszym sposobem do zwiększania bazy klientów i uzyskiwania nowych konwersji, wg mnie, jest to ogromna szansa dla reklamodawców (tj. małych firm) i jednocześnie tych, którzy dopiero zaczynają swoje doświadczenie z ustawieniem kampanii reklamowych. Dużo prostszy schemat tworzenia kampanii, przyjazny interfejs, wyświetlanie niemal wszystkich formatów reklamowych, latwe śledzenie postępów i to tylko część wszystkich zalet dla reklamodawców. Jak każda firma, Google dba o swój wizerunek i działania PR-owe dla korporacji nie są obce. Rczeczywiście Google spodziewa się zwiększenia interesu do ustawienia kampanii reklamowych ze strony reklamodawców. Ale od takiego uproszczenia ustawienia kampanii – same plusy, przede wszystkim dla reklamodawców.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here