Zapewne słyszeliście już o serwisie Google My Business, pisaliśmy o nim również na naszym Blogu. Co daje firmie posiadanie konta w Google My Business? Dzisiaj sprawdzimy krok po kroku czym jest GMB, jakie są korzyści i główne zalety jego posiadania dla biznesu.
Czym jest GMB
Google My Business nie bez powodu jest jednym z głównych narzędzi dostarczania informacji o firmie, jej produkcie bądź usługach potencjalnym klientom w Internecie. Jest to przede wszystkim bezpłatna usługa Google, skierowana bezpośrednio dla biznesu, która dostępna jest w wynikach organicznych w “Grafie wiedzy”, po prawej stronie wyników wyszukiwania. Jak to działa? Wpisując w polu wyszukiwania “okna Warszawa”, wyświetli się mapa z firmami. To są dane bezpośrednio z Google My Business.
Natomiast wpisując w polu wyszukiwania nazwę firmy, np. “Sokółka Pruszków”, użytkownik zobaczy po prawej stronie “Graf wiedzy”, który zawiera wszystkie niezbędne informacje o firmie: począwszy od godzin otwarcia, jej adresu, galeriię zdjęć, filmów, po opinie klientów czy adres strony WWW.
Każda informacja o danym przedsiębiorstwie w Google’u może być punktem pierwszego kontaktu przyszłego klienta z firmą. Absolutną podstawą jest to, aby wizytówka firmy w Google My Business była kompletna, poprawna i aktualna. Jeżeli nie – warto ją natychmiast zaktualizować, bo być może jest to jedna z głównych przyczyn, dlaczego użytkownicy nie mogą znaleźć tej firmy w sieci. Co to oznacza? Niestety utratę potencjalnych klientów. Każda firma, która posiada poprawny adres siedziby, może utworzyć lub w dowolnym momencie edytować konto w GMB.
Co jest najważniejsze przy utworzeniu lub edytowaniu wizytówki w GMB? Należy zwrócic przede wszystkim uwagę na 3 najważniejsze czynniki: trafność, wartość i świeżość informacji. Im lepsza jakość tych czynników – tym wyższa pozycja w rankingu Google.
Niezwykle pomocne mogą się okazać także posty Google My Business. Publikując posty w GMB można prezentować nowości firmy, aktualne ogłoszenia o promocjach, ofertach pracy, wydarzeniach, produktach czy usługach. Wpisy te można wykorzystywać również w bieżących komunikatach prasowych czy na blogach. Treść publikacji pojawia się również w organicznych wynikach wyszukiwania Google’a w ramach “Grafu wiedzy” oraz w Google Maps. Publikowanie świeżych treści i bieżących wiadomości zapewnia zwiększenie zasięgu i widoczności takich wpisów.
Posiadanie konta w GMB pozwala zarządzać sposobem wyświetlania firmy w wynikach wyszukiwania w Google’u oraz w Google Maps. Google My Business to jednak znacznie więcej niż tylko świetne narzędzie SEO.
Jakie dodatkowe korzyści niesie posiadanie konta w GMB?
Dzięki najnowszym osiągnięciom, Google My Business oferuje użytkownikom całą gamę funkcji dla efektywnej komunikacji korporacyjnej w sieci. Wręcz nie można nie skorzystać z możliwości, jakie daje biznesowi GMB w zakresie bezpłatnego marketingu, zaangażowania społecznego i PR.
Korporacja Google już dawno temu rozpoczęła transformację usługi GMB – z prostego wykazu NAP (Name, Adress, Phone) po znacznie bardziej zaawansowane rozwiązanie do prezentowania firmy i jej komunikacji z użytkownikami, którzy znajdują ją bezpośrednio w wyszukiwarce Google.
Google My Business, oprócz zwykłego NAP, zawiera obecnie wiele dodatkowych funkcji związanych m.in. z optymalizacją informacji o firmie: zdjęcia, opisy produktów, sekcję pytań i odpowiedzi, wiadomości, recenzje, a także bieżące wydarzenia i nowości bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania. Nie tak dawno pojawiła się też opcja dodawania wideo do wizytówki firmy.
Niestety wiele firm zakłada konto w Google My Business, a następnie o tym zapomina. Szkoda tych niewykorzystanych możliwości! Już za tydzień opowiemy, jak zoptymalizować wizytówkę pod kątem komunikacji korporacyjnej i wykorzystać pełen potencjał postów w GMB.