Jak już pisaliśmy na naszym Blogu, Google My Business to świetny i bezpłatny sposób na polepszenie rankingu strony WWW w wyszukiwarce Google, dzięki automatycznemu dodawaniu witryny do Google+ i Google Maps. Ze względu na łatwość użytkowania, Google My Business umożliwia przedsiębiorcom:
- utworzenie wizytówki w serwisie GMB;
- zaktualizowanie informacji o firmie, jej produktach czy usługach albo aktualnych promocjach;
- pozyskanie potencjalnych klientów za pośrednictwem sieci społecznościowej Google+;
- śledzenie statystyk: źródła pozyskiwania klientów na stronę, liczby odsłon profilu, wpisów albo zdjęć (w tym segmentacja na urządzenia mobilne i komputery stacjonarne);
- śledzenie lokalizacji, w której najczęściej pokazywana jest wizytówka firmy;
- śledzenie liczb odwiedzin witryny w Google Maps;
- obserwowanie liczby polubień, komentarzy i udostępnień;
- przeglądanie danych statystycznych, dotyczących wszystkich subskrybentów z podziałem na grupy geograficzne, płeć albo wiek;
- śledzenie listy produktów, którymi użytkownicy są również zainteresowani;
- przeglądanie informacji z konta połączonego z YouTubem;
- tworzenie kampanii reklamowej Google AdWords Express, jeżeli firma nie posiada jeszcze własnej strony internetowej;
- udostępnienie zdjęć w dobrej jakości i filmy tematyczne bezpośrednio na stronie wizytówki;
- korzystanie z bezpłatnej usługi wideokonferencji w Google Business Hangouts (jest to połączenie Google+, Google Talk i YouTube’a), aby publikować i przedstawiać swoje produkty albo nagrywać recenzje wideo zadowolonych klientów;
- zarządzanie wykorzystywanymi hashtagami za pomocą Tag Google Business Managera;
- integrowanie ważnych wydarzeń firmowych w Kalendarzu Google’a oraz informowanie o nich użytkowników;
- dodanie wirtualnego spaceru;
- tworzenie i publikowanie filmów tematycznych;
- komunikacja z potencjalnymi klientami firmy.
Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek dotyczących optymalizacji publikacji postów firmy w wizytówce Google My Business.
Wskazówka numer 1. Udostępnienie wartościowych i aktualnych informacji
Opublikowane posty w Google My Business powinny być przede wszystkim pomocne dla potencjalnych klientów firmy. Należy zastanowić się, czego szuka grupa docelowa firmy i tworzyć albo wykorzystywać już istniejące treści, które podobałyby się użytkownikom. Odświeżanie publikacji w GMB co tydzień, za pomocą interesujących i angażujących treści, sprzyja maksymalizacji zasięgów.
Oto kilka pomysłów, co można promować za pomocą postów w GMB:
- Nowe produkty czy usługi firmy;
- Aktualne promocje i oferty specjalne (można również użyć przycisków CTA, takich jak: “Kup” czy “Dowiedz się więcej”, by zmaksymalizować konwersję);
- Nadchodzące wydarzenia (np. przy wykorzystaniu przycisków CTA, takich jak: “Zarejestruj się” czy “Zarezerwuj teraz”, by zmaksymalizować konwersję bezpośrednio do formularza rejestracyjnego);
- Najnowsze wpisy na Blogu;
- Konkursy albo giveaway’e;
- Oferty pracy, staży albo praktyk.
Wskazówka numer 2. Publikacje powinny być krótkie, proste i przejrzyste
Posty w GMB pozwalają na wprowadzenie do 300 słów, ale tylko pierwsze 80 – 100 znaków postu faktycznie pojawia się użytkownikom w SERP podczas wyszukiwania na komputerze stacjonarnym. Jeszcze mniej znaków pokazywanych jest przy wyszukiwaniu z urządzenia mobilnego. Podczas pisania kolejnych postów należy zadbać o to, by najważniejsze informacje i główny cel przekazu znajdowały się na początku wpisu. Pierwszy akapit publikacji powinien poinformować czytelnika o tym, jakiej informacji może się on spodziewać po kliknięciu.
Nagłówki muszą przyciągać uwage czytelnika! Nie warto jednak nadmiernie promować swoich produktów, ponieważ bardzo prawdopodobne, że w końcu komunikaty te znudzą się odbiorcy. Złota Zasada Pareto mówi: 80% – treści rozrywkowe, 20% – informacje korzystne i przydatne dla użytkownika. W taki sposób angażujemy pasywnego czytelnika w komunikację, a zatem zwiększamy jego lojalność. Do treści rozrywkowych można zaliczyć: konkursy, quizy, sondaże, maratony, humorystyczne, świąteczne albo okolicznościowe posty itp. Ważne jest sprawdzanie postów przed publikacją np. pod kątem prawidłowego formatowania; czy potrzebują one dodatkowych odstępów, akapitów lub innej formy edycji.
Wskazówka numer 3. Wykorzystywanie CTA i linków dla uzyskania większej liczby kliknięć i konwersji
Publikowanie postów w Google My Business pozwala dodawać przyciski CTA (wezwanie do działania) z niestandardowym adresem URL odpowiedniego linku. Przycisk CTA musi być przede wszystkim wyraźny, np.: “Dowiedz się więcej”, “Kup teraz”, “Zarejestruj się” i inne. Link może przekierowywać użytkownika do katalogu czy strony z produktem, formularzu rejestracyjnego, strony WWW firmy, bloga firmowego lub centrum informacyjnego.
Wskazówka numer 4. Wykorzystywanie grafik w dobrej jakości
Wykorzystywane zdjęcia czy grafiki powinny być ostre i dobrze oświetlone, a najważniejsze informacje na grafice – wyraźnie widoczne. Najlepszy rozmiar grafik dla postów w Google My Business wynosi 750×750 pikseli. Najmniejszy zalecany rozmiar – 250×250 pikseli.
Wskazówka numer 5. Trzymanie się harmonogramu publikacji postów w Google My Business
Posty w GMB pozostaja aktywne tylko przez 7 dni, a wydarzenie wygasa wraz z datą jego zakończenia. Publikowanie postów zgodne z harmonogramem spowoduje, że użytkownicy będa widzieć zawsze aktualny wpis w wizytówce firmy w GMB. Można również publikować wiele postów jednocześnie. Co istotne – bez przewijania strony, widoczne bezpośrednio w “Grafie wiedzy” będą tylko 3 najnowsze posty, a nie jak to było kiedyś – nawet te sprzed 7 dni. Najlepiej zawsze mieć 1 – 3 aktualne posty w wizytówce firmy w GMB. Opcja wcześniejszego planowania publikacji postów jest obecnie niedostępna, natomiast można w tym celu wykorzystać narzędzia mediów społecznościowych i zaplanować automatycznie udostepnienie postów.
Podsumowanie
Stworzenie, aktualizacja i optymalizacja profilu firmy w Google My Business pozwala, przy stosunkowo niewielkich nakładach pracy, zwiększyć ranking firmy w SERP Google’a. A co za tym idzie? – ułatwienie potencjalnym klientom znalezienie wizytówki oraz kontaktu z firmą.
Źródło: https://maximizesocialbusiness.com/how-to-use-google-my-business-for-corporate-communication-35518/