Jak pozyskiwać klientów? Poznaj 5 skutecznych sposobów

0
622
pozyskanie nowego klienta metody

Jednym z kluczowych aspektów prowadzenia własnej działalności jest pozyskiwanie klientów. Bez stałego napływu nowych zamówień firma przestaje się rozwijać i nie osiąga wyznaczonych celów. Oto 5 skutecznych sposobów, które pomogą Ci zwrócić uwagę na swoją ofertę. 

Metody na pozyskiwanie klientów 

Metod pozyskiwania klientów online jest oczywiście bardzo wiele. Poniżej przedstawiamy wybrane strategie, które zainspirują Cię do działania. 

Marketing treści, jak tworzyć dobry content? 

Zacznijmy od tego, czym jest marketing treści (ang. Content Marketing). To strategia polegająca na tworzeniu i publikowaniu wartościowych materiałów, które przyciągają uwagę potencjalnych klientów i angażują. 

Celem tego typu działania jest dostarczanie użytkownikom pomocnych informacji, rozrywki lub innych form, które w sposób subtelny lub bezpośredni promują Twoją firmę i jej ofertę. 

Marketing treści polega na tworzeniu artykułów, e-booków, podcastów, filmów oraz ich dystrybucji przy użyciu mediów społecznościowych, strony internetowej czy firmowego bloga.  

Gdy będziesz opracowywać strategię działania dla swojej firmy, zadaj sobie kilka kluczowych pytań:

  • Kim jest Twój odbiorca (jaki jest profil klienta Twojej firmy)? 
  • Jakich materiałów szuka w Internecie (do słuchania – czytania – oglądania)?
  • Jakie tematy związane z Twoją branżą interesują go najbardziej? 
  • Jakim językiem należy się z nim komunikować (potocznym – oficjalnym)? 

Po odpowiedzi na te pytania łatwiej będzie Ci tworzyć treści, pasujące do preferencji Twoich odbiorców. Będziesz wiedzieć, czy lepiej pisać e-booki, czy nagrywać podcasty, a także, od jakich tematów najlepiej zacząć. 

Przeczytaj również:  Brief marketingowy – co to jest i jak go napisać?

Nieco podobną strategią do marketingu treści jest Inbound Marketing (marketing przychodzący), który polega na dostarczeniu materiałów interesujących Twoich potencjalnych klientów (głównie w modelu B2B). 

83% specjalistów od marketingu uważa, że tworzenie wysokiej jakości treści jest efektywne. 

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku

Google Ads, czyli jak zwrócić uwagę odbiorców? 

Kolejnym sposobem na pozyskiwanie klientów jest reklama Google Ads. To platforma, która pozwala wyświetlać reklamy w wynikach wyszukiwania oraz na innych stronach internetowych. 

Dzięki popularnym Adsom można skutecznie zdobywać klientów, zwłaszcza jeśli odpowiednio wykorzystasz to narzędzie. 

Oto kilka wskazówek: 

  • dobrze dopasuj słowa kluczowe do kampanii,
  • jeśli działasz lokalnie, wyświetlaj reklamy w konkretnej lokalizacji (np. użytkownikom w danym mieście lub województwie),
  • stosuj remarketing, czyli ponowne wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy wykazali zainteresowanie ofertą (np. odwiedzili Twoją stronę),
  • analizuj wyniki kampanii i wprowadzaj poprawki. 

Dobrze poprowadzona kampania w Google Ads może przynieść wymierne efekty i stać się efektywnym sposobem, aby przyciągać klientów. 

Według statystyk: 80% firm korzysta z Google Ads.  

Social Media Marketing, czyli jak nawiązać kontakt?

Pozyskiwanie klientów przy pomocy mediów społecznościowych to jedna z najpopularniejszych form marketingu internetowego. Pozwala dotrzeć do dużej grupy odbiorców i budować z nimi trwałe relacje. 

Podobnie jak w przypadku innych metod – skuteczność w mediach społecznościowych wymaga odpowiedniej strategii, dlatego:

  • twórz spójny przekaz – tak jak w przypadku marketingu treści: zastanów się, kto jest Twoją grupę docelową, jaki cel chcesz osiągnąć i jak wizerunek firmy zamierzasz kreować, 
  • włącz reklamy w najpopularniejszych serwisach – firmy najczęściej zakładają profile na Facebooku i Instagramie, dlatego najlepiej tam rozpocznij kampanie promujące Twoją działalność, 
  • twórz pomocne treści – aby przyciągać uwagę swoich odbiorców, 
  • postaw na aktywność – regularnie publikuj posty, odpowiadaj na komentarze, angażuj się w branżowe dyskusje. 
Przeczytaj również:  Czym jest szum informacyjny?

Social Media to interesująca i relatywnie niekosztowna strategia, pozwalająca zwrócić uwagę nowych klientów. W dobie Digital Marketingu wypada uznać ją za podstawowe działanie. 

Według badań, od stycznia 2022 do stycznia 2023 roku liczba użytkowników mediów społecznościowych wzrosła o 3% (to ok. 137 milionów nowych użytkowników). 

Google Moja Firma, czyli jak dać się odnaleźć?

Kolejna metoda na zwrócenie uwagi nowych klientów to Google Moja Firma (lub Profil Firmy w Google), czyli darmowa wizytówka, która umożliwia przedsiębiorcom na publikowanie danych o działalności (m.in. adres, godziny otwarcia, numer telefonu, link do strony WWW), a także zdjęć i postów. 

Dzięki obecności na mapach Google, osoby zainteresowane mogą z łatwością dotrzeć do siedziby Twojej firmy i poznać jej ofertę. 

Ważnym elementem każdej wizytówki GMB (Google My Business) jest zakładka z ocenami i opiniami. To często od nich zależy, czy użytkownik zdecyduje się nawiązać kontakt. 

Cenne są również narzędzia analityczne, które pozwalają na monitorowanie m.in. liczby wyświetleń i kliknięć. 

Prowadzać wizytówkę firmy, pamiętaj o regularnych aktualizacjach i spójności danych względem innych miejsc w sieci.

Chcę wypromować firmę

94% połączeń z lokalnymi firmami w dni powszednie pochodzi z wizytówki Google Moja Firma. 

SEO, czyli jak zadbać o widoczność?  

Czas na ostatnią metodę, która nie jest mniej ważna od innych – SEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej. Cel tо pojawić się na jak najwyższym miejscu w wynikach wyszukiwania. 

Przeczytaj również:  Jak obliczyć ROI kampanii marketingowych?

Im lepszą będziesz miał pozycję w wynikach Google, tym większa szansa, że to właśnie Twoją stronę internetową odwiedzą potencjalni klienci. 

Do najważniejszych działań SEO należy:

  • odpowiedni dobór słów kluczowych związanych z Twoją branżą,
  • tworzenie wyczerpujących treści, pomocnych i atrakcyjnych dla użytkowników,
  • budowanie linkowania wewnętrznego (odnośników w obrębie strony),
  • zaprojektowanie responsywnej strony WWW (działającej dobrze na różnych urządzeniach: tabletach, smartfonach, laptopach),
  • pozyskiwanie linków zewnętrznych z innych wartościowych adresów w sieci, 
  • optymalizacja kodu źródłowego strony,
  • regularna analiza wyników (np. przy użyciu audytu SEO). 

Te działania są podstawą SEO. To długi i dość skomplikowany proces, ale z naszych doświadczeń wynika, że przynosi on trwałe efekty. Dlatego działaj systematycznie i zgodnie z planem, a Twoja firma zacznie notować lepsze wyniki. 

92,96% globalnego ruchu pochodzi z Google (wyszukiwarki, Grafik i Map). 

Pozyskiwanie klientów – podsumowanie 

Wyżej wymienione metody to oczywiście nie wszystkie sposoby na pozyskiwanie nowych klientów. Jednak trzeba zaliczyć je do TOP 5, od którego warto zacząć. 

Nie wspomnieliśmy tu o stronie internetowej, którą potraktowaliśmy w kategorii „must-have” (konieczności) oraz innych strategiach i pomocach, takich jak: Marketing Automation (system do automatyzacji marketingu) czy email Marketing

Na koniec podsumowujmy: jeśli zamierzasz rozwijać swoją firmę i szukasz osób zainteresowanych Twoją ofertą:

Nowe wezwanie do działania
  • twórz atrakcyjne i pomocne treści,
  • uruchom kampanię w Google Ads,
  • aktywnie działaj w Social Mediach,
  • prowadź wizytówkę Google Moja Firma,
  • optymalizuj stronę pod kątem SEO.
5/5 - (2 votes)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here