Jak usunąć wizytówkę z Google? Instrukcja

0
80

Wizytówka Google (czyli Profil w Firmy Google, kiedyś Google Moja Firma) stała się nieodłącznym elementem promocji firmy w sieci. Czasami jednak pojawia się potrzeba usunięcia takiej wizytówki. Poznaj sposoby na pozbycie się profilu swojej działalności.

Profil Firmy w Google – co to jest?

Profil Firmy w Google to bezpłatna platforma, która umożliwia właścicielom firm zarządzanie swoją obecnością online w wyszukiwarce Google i na Mapach. Dzięki temu narzędziu możesz zaprezentować swoją firmę potencjalnym klientom, ułatwiając im znalezienie i kontakt z Tobą.

Poniżej przykład wizytówki firmy Luna z Poznania:

Usuwanie wizytówki Google – krok po kroku

Jeśli nie chcesz już zarządzać Profilem Firmy w Google, możesz usunąć wszystkie treści związane z tym profilem. Możesz również oznaczyć firmę jako zamkniętą na stałe. Pamiętaj jednak, że stracisz możliwość zarządzania wizytówką w wyszukiwarce i Mapach Google, choć nadal będzie ona widoczna w Google.

Promocja firmy na lokalnym rynku? Rozpocznij już teraz

Jak oznaczyć firmę jako zamkniętą na stałe?

Aby oznaczyć firmę w wyszukiwarce i Mapach Google jako zamkniętą na stałe, wykonaj poniższe kroki.

  1. Otwórz swój Profil Firmy w Google. Aby odnaleźć swój Profil Firmy, musisz być zalogowany na konto Google, które jest z nim powiązane.
  2. Edytuj profil
    • Kliknij „Edytuj profil” a następnie „Informacje o firmie”.
    • Na komputerze kliknij „Edytuj profil”.
  3. Edytowanie godzin otwarcia
    • U góry ekranu wybierz zakładkę „Godziny”.
    • Obok pozycji „Godziny otwarcia” kliknij „Edytuj”.
    • Kliknij „Zamknięte na stałe” i „Zapisz”.
Przeczytaj również:  Jak wymyślić chwytliwą nazwę dla nowej firmy?

Po wykonaniu tych kroków Profil Firmy będzie widoczny w wyszukiwarce i Mapach Google, ale z wyraźnym oznaczeniem, że firma jest zamknięta.

Usuwanie treści i menedżerów jednego profilu

Ważne uwagi:

  • Usunięcie treści i menedżerów profilu jest nieodwracalne i dotyczy wszystkich właścicieli oraz menedżerów profilu.
  • Wpisy, zdjęcia i filmy dodane przez właścicieli lub menedżerów zostaną trwale usunięte.
  • Jeśli Twoja witryna została utworzona w usłudze Profil Firmy w Google, zostanie ona trwale usunięta.
  • Usuniętych treści nie będzie można odzyskać ani nimi zarządzać.
  • Tylko główni właściciele i właściciele mogą usuwać treści i menedżerów profilu.
  • Nowi właściciele lub menedżerowie profilu muszą odczekać 7 dni, zanim będą mogli usuwać treści i menedżerów profilu.
  1. Otwórz Profil Firmy (patrzy wyżej)
  2. Przejdź do ustawień
    • Kliknij „Więcej”, a następnie „Ustawienia profilu firmy”.
    • Kliknij „Usuń profil firmy”, a potem „Usuń treści i menedżerów profilu”.
  3. Oznacz firmę jako zamkniętą na stałe
    • Jeśli chcesz, przełącz opcję „Oznacz firmę jako zamkniętą na stałe”, aby pokazać, że firma już nie istnieje.
  4. Usuń profil
    • Kliknij „Dalej”, a potem „Usuń”, a następnie „Gotowe”.

Jak usunąć profile kilku firm?

  1. Zaloguj się w Menedżerze Profilu Firmy
    • Zaloguj się na konto używane podczas rejestracji w usłudze Profil Firmy.
  2. Wybierz profile do usunięcia
    • Na stronie głównej wybierz co najmniej jeden profil, który chcesz usunąć.
    • Po prawej stronie kliknij „Działania”, a następnie „Usuń firmy”, a potem „Usuń”.
  3. Usunięcie poszczególnych profili
    • Jeśli wyświetli się komunikat o błędzie, możesz usunąć treści i menedżerów poszczególnych profili.
Przeczytaj również:  Treść w sieci jako sprzymierzeniec Twojej marki

Jak usunąć firmę z Map Google?

Możesz poprosić o usunięcie firmy z Map Google, jeśli nigdy nie istniała, nie kwalifikuje się do wyświetlania w Google lub ma nieprawidłowy adres. Możesz to zrobić nawet jeśli nie zarządzasz profilem.

  1. Otwórz Mapy Google
  2. Znajdź firmę:
    • Na mapie kliknij firmę, którą chcesz usunąć.
  3. Zaproponuj zmianę
    • Po lewej stronie kliknij „Zaproponuj zmianę”.
    • Kliknij „Zamknij lub usuń”.
  4. Postępuj zgodnie z instrukcjami:
    • Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.

Po przesłaniu prośby Google przeprowadzi weryfikację. Możesz otrzymać e-mail z informacją o stanie oraz dodatkowymi pytaniami od zespołu weryfikacyjnego. Po zatwierdzeniu prośby firma zostanie usunięta z Map Google.

Promuj swoją firmę

Kiedy warto usunąć Profil Firmy w Google?

Usunięcie Profilu Firmy w Google może być uzasadnione w kilku sytuacjach. Oto przypadki, kiedy warto rozważyć ten krok:

  1. Firma zakończyła działalność
    • Jeśli Twoja firma została zamknięta na stałe i nie planujesz jej ponownego otwarcia, usunięcie profilu pomoże uniknąć mylących informacji dla potencjalnych klientów.
  2. Zmiana lokalizacji
    • Jeśli Twoja firma przeniosła się do innego miasta lub kraju i nie będzie już prowadzić działalności pod starym adresem, usunięcie profilu z poprzedniej lokalizacji jest rozsądnym rozwiązaniem.
  3. Rebranding lub zmiana nazwy firmy
    • W przypadku, gdy Twoja firma przechodzi rebranding lub zmienia nazwę, a dotychczasowy profil jest już nieaktualny, usunięcie starego profilu i utworzenie nowego może być korzystne dla utrzymania spójności wizerunku.
  4. Duplikaty profili
    • Jeśli przypadkowo utworzyłeś więcej niż jeden profil dla tej samej firmy, warto usunąć duplikaty, aby uniknąć zamieszania i zapewnić klientom jasne i dokładne informacje.
  5. Nieprawidłowe informacje
    • Jeśli profil zawiera błędne dane, które nie mogą być łatwo poprawione, usunięcie i ponowne utworzenie profilu może być najszybszym rozwiązaniem.
  6. Niepotrzebny profil
    • Jeśli utworzyłeś profil dla firmy, która nigdy nie rozpoczęła działalności, lub dla projektu, który został porzucony, usunięcie profilu pomoże oczyścić wyniki wyszukiwania Google.
Przeczytaj również:  Jak networking może pomóc w prowadzeniu firmy?

Decyzja o usunięciu Profilu Firmy w Google powinna być dobrze przemyślana, ponieważ jest to proces nieodwracalny. Przed podjęciem takiego kroku upewnij się, że wszystkie inne opcje zostały wyczerpane i że usunięcie profilu jest rzeczywiście najlepszym rozwiązaniem dla Twojej sytuacji.

Instrukcja została przygotowana w maju 2024 na podstawie informacji opublikowanych na stronie Google Support.

e-book Dlaczego Twoja firma powinna być obecna w Internecie
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here