Odkryj sekret, jak pisać nagłówki. 12 nagłówków, które przyciągają klientów

2
1073

jak_pisac_naglowki

Nie ma jednej recepty na atrakcyjny nagłówek. To, co sprawdzi się w jednej sytuacji czy branży, może nie udać się w innej. Warto jednak trzymać się pewnej zasady. Z jednej strony, mimo że kreatywność jest w cenie, nagłówki nie mogą być przekombinowane. Z drugiej – nie powinny być zbyt proste. Jaka jest więc złota zasada? Poznaj wskazówki i gotowe przykłady.

Jak pisać nagłówki?

Przede wszystkim łącz kreatywność z prostym przekazem. Nagłówki powinny być ciekawe, ale jednocześnie dawać przejrzysty komunikat.

Na wstępie zadaj sobie kilka pytań. Zastanów się: kto jest odbiorcą Twojego nagłówka? Jaki styl do niego trafi? Czy możesz pozwolić sobie na więcej i pokombinować? Czy jedynym rozwiązaniem będzie prostota?

Gdzie taki nagłówek będzie się znajdował? Czy nagłówek „obroni się” sam, czy będzie potrzebował dodatkowego wyjaśnienia?

Ogólnie rzecz biorąc, unikaj abstrakcyjnych pojęć i sformułowań, a stawiaj na konkrety. Odbiorca nie powinien przecież domyślać się, o co Ci chodzi! Nawet jeśli wydaje Ci się, że stworzony przez Ciebie nagłówek jest zbyt prosty, nie przesadzaj.

Tyle w teorii. Czas przyjrzeć się schematom, które pomogą Ci stworzyć idealny przekaz.

1. Nagłówek typu „Jak…”

Czego klienci szukają w sieci? Odpowiedź jest prosta – odpowiedzi na nurtujące pytania. Większość pytań zaczyna się od słynnego „Jak…”. Wykorzystaj więc schemat i odpowiedz na potrzeby Twoich klientów. Przy okazji dodaj kilka trików. Powiedz swoim klientom, „jak mogą zrobić coś” – ale konkretnie, w konkretnym czasie i w konkretny sposób. Uwagę niech przyciągną liczby.

  • Jak rozkręcić firmę w 7 dni?
  • Jak dotrzeć do 500 klientów krok po kroku?
Przeczytaj również:  Czas copywriterów, czyli jak napisać dobry tekst na stronę WWW?

2. Nagłówek typu lista

Jak już wiesz, liczby przyciągają uwagę. Do tego klienci lubią proste i szybkie sposoby. Daj więc swoim odbiorcom gotową listę rzeczy, które ułatwią im życie.

  • 3 proste sposoby na promocję w Internecie
  • 7 rzeczy, których nie wiesz o sprzedaży na marketplace

3. Nagłówek typu problem – rozwiązanie

Jak najszybciej dotrzeć do odbiorcy? Od razu nakreśl problem i złóż obietnicę. W tym celu wykorzystaj schemat w formie pytania i odpowiedzi. Najważniejsze, by w nagłówku odbiorca od razu znalazł odpowiedź na swoje problemy i wątpliwości. Możesz pójść o krok dalej i zawęzić grupę. Skieruj pytanie i rozwiązanie do konkretnych odbiorców.

naglowek_problem_rozwiazanie

 

Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>>

 

4. Nagłówek typu kontrast

Ciekawym rozwiązaniem jest tworzenie nagłówków na zasadzie opozycji „ja-ty”, „my-wy”. Takim przykładem może być nagłówek poniżej.

naglowek_my_wy5. Nagłówek typu podobieństwo

Lubimy porównania. Gdy coś jest podobne, łatwiej zobrazować, o co dokładnie nam chodzi. W tym przypadku sprawdzą się zarówno bardziej abstrakcyjne nagłówki (jak ten z przykładu poniżej), jak i takie bardziej wprost np. „Sprzedawaj jak ekspert”.

Przeczytaj również:  SEO dla e-commerce: 6 sposobów na opisy produktów, które działają!

naglowek_podobienstwo

6. Nagłówek typu zestaw korzyści

W każdym nagłówku musisz skupić się na języku korzyści. Kto powiedział jednak, że jeden benefit wystarczy? Lepiej działać w pakiecie. Często mówi się o zasadzie trójek, a więc przedstaw w tytule nie jedną korzyść, a trzy.

  • Gwarantujemy bezpieczne, szybkie i przyjazne strony WWW

7. Nagłówek z dowodem

Znów wykorzystamy magię liczb. Nic tak nie przekonuje, jak twarde fakty. W nagłówku umieść więc konkretne dane.

naglowek_z_liczba8. Nagłówek typu recepta

Recepta na wszystko? Czy to możliwe? Tak! W prostych słowach przekonaj klienta, że to właśnie Twój produkt spełni jego oczekiwania, np.:

  • Poznaj prosty program, który poprawi Twoje teksty w minutę

 

Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>

 

9. Nagłówek emocjonalny

Tytuły nawiązujące do emocji przykuwają uwagę. Podkreśl wyjątkowość Twojego odbiorcy – to właśnie dzięki Twojej ofercie wyróżni się na tle innych.

naglowek_emocje10. Nagłówek typu przestroga

Uwagę skupiają także negatywne emocje, np. strach, chciwość, jednak posługiwanie się nimi wymaga rozwagi. Jak operować takimi emocjami? Należy przestrzec klienta przed czyhającym zagrożeniem.

  • Przestań marnować czas! Oto sposób na skuteczną promocję firmy
  • Inwestujesz w remarketing i nie widzisz efektów? Sprawdź, co robisz źle
Przeczytaj również:  Сzas copywriterów nadal trwa

11. Nagłówek typu powód

Kolejny przykład to nagłówek, w którym chcesz wyjaśnić, dlaczego akurat Twoja oferta jest godna uwagi. Taki nagłówek nie działa jednak w izolacji. Sprawdzi się w szczególności do dłuższych form, np. artykułów na blogu, w których wyjaśnisz zalety Twoich produktów czy usług.

  • 5 powodów, dla których zaufasz naszej firmie
  • 4 powody, które przekonają Cię do zakupu naszych produktów

12. Nagłówek typu sekret

Kto z nas nie lubi poznawać nieznanych mu dotąd obszarów? Szczególnie gdy chodzi o odkrycie szybkiego sposobu na osiągnięcie sukcesu. Podziel się swoimi sekretami z odbiorcą.

  • Zdradzamy sekret, jak zdobyć więcej obserwujących
  • Znamy sekret, jak być wysoko w wyszukiwarce

Bez względu na wybrany typ nagłówka pamiętaj o atrakcyjnych przymiotnikach. Sprawdzą się przy każdej okazji. Są to takie określenia jak, np.: szybki, prosty, skuteczny, unikalny, niewiarygodny czy zaskakujący.

e-book Jak tworzyć treści, które przyciągną Twoich klientów
Rate this post

2 KOMENTARZE

  1. Wpadło kilka błędów. Np: punkt 8 jest: Poznaj prosty program, które poprawi Twoje teksty w minutę. A powinno być “który” warto przejrzeć artykuł.
    No i wstyd dla programisty. Trzeci raz wystawiam komentarz bo wyświetla błąd strony: iError: User response is missing.
    Click the BACK button on your browser and try again.

    raz rechapta nie załadowała się.

  2. Nagłówek to ważny element artykułu na blogu czy na ofercie sprzedażowej.
    Trzeba ich trochę napisać, aby być w tym dobry.
    Warto dopasować produkt do problemów klienta i napisanie nagłówka jest trochę łatwiejsze.
    Copywriting to wiele pracy, ale warto nad tym usiąść i zrobić to raz, a dobrze!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here