Podcasty stale zyskują na popularności. Według raportu Tandem Media już niemal co trzeci użytkownik sieci słucha tego typu materiałów. Pokłosiem wzrostu liczby słuchaczy są nowe rozwiązania. Jednym z nich jest propozycja serwisu YouTube, który właśnie dodał podstronę, która ma ułatwiać użytkownikom wyszukiwanie podcastów.
Gdzie znajdziemy nową sekcję „Podcasty” na YouTube?
Nowa zakładka nie jest jeszcze dostępna dla wszystkich użytkowników. Jednak ci, którzy mogą już z niej korzystać, chętnie dzielą się informacjami.
Na głównej stronie YouTube po lewej stronie znajduje się menu. Drugi z punktów to „Explore” („Odkrywaj”). Po kliknięciu na górze sekcji wyświetlają się kafle tematyczne: „Na czasie”, „Muzyka”, „Film”, „Na żywo”, „Gry”, „Wiadomości” i „Sport”.
Niebawem do tego grona dołączą „Podcasty”.
Źródło: YouTube
To świetna wiadomość dla miłośników podcastów, którzy od wprowadzenia nowej opcji będą mogli z łatwością odnajdywać interesujące ich treści, bez konieczności wygrzebywania ich spośród filmów, muzyki i innych materiałów niepodcastowych.
Na start YouTube podzielił podcasty na 9 kategorii:
- Popular episodes (popularne odcinki)
- Popular podcast playlists (popularne play listy)
- Recommended (rekomendowane)
- Based on your Subscriptions and History (polecane na podstawie Twoich subskrypcji i historii wyświetleń)
- Popular podcast creators (popularni twórcy)
- Comedy (komediowe)
- True Crime (kryminalne)
- Sports (sportowe)
- Music (muzyczne)
- TV & Film (telewizyjne i filmowe)
Czy podcasty są popularne na YouTube?
Według badań Edison Research z tego roku serwis YouTube jest najczęściej wybieraną platformą do słuchania podcastów. Na drugim miejscu uplasował się Spotify, a na trzecim – Apple Podcasts.
Co ciekawe, YouTube uzyskał pierwsze miejsce bez podstrony dedykowanej podcastom. Tak więc teraz – po wprowadzeniu zmian – możemy spodziewać się jeszcze większej popularności tego typu contentu w serwisie.
Jak Polacy słuchają podcastów?
Dzięki badaniu „Słuchacz podcastów w Polsce” Tandem Media wiemy, że popularność podcastów w naszym kraju stale wzrasta. Najczęściej słuchamy ich w domowym zaciszu popołudniami, wieczorami lub nocą.
Połowa z nas słucha podcastów dla rozrywki, inni oczekują od nich wiedzy lub traktują jako dodatek do wykonywania innych czynności.
Wśród najpopularniejszych kategorii znalazły się: zdrowie i styl życia, rozrywka, sprawy kryminalne, muzyka oraz wiadomości i polityka.
Tych, których interesuje marketing internetowy małych i średnich firm, zachęcamy do sprawdzenia naszego podcastu – e-fektywna firma, który jest dostępny na wszystkich popularnych platformach streamingowych i – rzecz jasna – na YouTube.
Źródła: Tandem Media, SEJ, Edison Research
Fajnie, że podcasty będzie można łatwiej eksplorować. Mimo zapowiedzi ja jeszcze nie widzę tej kategorii u siebie.