Skuteczne tematy wiadomości to jeden z najważniejszych czynników, który wpływa na wskaźnik Open Rate kampanii mailingowych. Przygotowując konkretny tytuł maila, trzeba brać pod uwagę takie kwestie jak długość, forma czy treść. Wiele zależy także od rodzaju grupy odbiorców, rodzaju oferty i branży. Jak więc przygotować dobry tytuł mailingu i newslettera, który nie tylko przyciągnie uwagę i zaciekawi adresata, ale też sprawi, że wiadomość zostanie otwarta? Sprawdź nasze wskazówki.
Krótko i na temat – dlaczego tytuł maila jest tak ważny?
Aby kampania mailingowa osiągnęła zadowalające wyniki, nie wystarczy świetnie przygotowany newsletter. Trzeba jeszcze sprawić, by odbiorca chciał w ogóle otworzyć wiadomość i się z nią zapoznać. Tytuł wiadomości ma więc wzbudzać ciekawość i sprawić, że wyróżnisz się na tle konkurencji.
Jeśli temat nie zainteresuje subskrybenta, wiadomość zginie pośród innych lub wyląduje w koszu. Wskutek tego nawet dopracowany w najmniejszych szczegółach i przede wszystkim dobry tytuł mailingu nie przyniesie żadnych efektów. Jest to marnowanie potencjału, jaki tkwi w e-mail marketingu. Poniżej znajdziesz kilka porad, co napisać w temacie e-maila, aby przyciągnąć uwagę i zachęcić do otwarcia wiadomości.
Jaką długość powinien mieć dobry temat maila?
Na początku warto poruszyć jedną z podstawowych kwestii, jaką jest długość tematu maila. Ma być długo, czy krótko i na temat? Otóż na ogół lepiej stworzyć krótki tytuł, a zdecydowanie unikać długich, rozbudowanych zdań.
Optymalna długość to od 6 do 10 słów. Dobrze sprawdza się również krótszy temat wiadomości liczący około 30-40 znaków. Na zwiększenie wskaźnika otwieralności najgorzej wpływają tematy, które mają 11 lub więcej wyrazów. Taki tytuł jest według naszych badań za długi, przez co tracisz szansę na przyciągnięcie uwagi odbiorcy.
Obawiasz się, że krótki temat nie przekaże wszystkich istotnych informacji? Możesz umieścić je w tzw. preheaderze, który rozwinie Twój tytuł wiadomości. Preaheader wyświetla się zazwyczaj jaśniejszą czcionką zaraz za linią tematu i może być jego przedłużeniem.
Jak stworzyć skuteczny temat mailingu?
Stosuj personalizację
Już od kilku lat w
Dlaczego zainteresowanie temat wiadomości, które są spersonalizowane, wzrasta? Otóż tego rodzaju mailing wydaje się bardziej osobisty. Ty wykazujesz się znajomością odbiorców, a subskrybenci mają poczucie, że treść jest przygotowana specjalnie dla niech, czują bliższą więź z nadawcą i są w stanie mu bardziej zaufać.
Przykład spersonalizowanego tytułu
Wzbudź w odbiorcy ciekawość
Charakterystyczna dla skutecznego tematu maila jest odpowiednia konstrukcja, która wzbudza ciekawość i zachęca do przeczytania wiadomości. Odpowiedni tytuł musi być więc dla odbiorcy interesujący i intrygujący. Może występować w formie nurtującego pytania, na które czytający zechce poznać odpowiedź. Warto też używać liczb, które zawsze przyciągają uwagę, a maile z wypunktowaną listą są otwierane chętniej.
Ważne jest jednak to, by zawartość maila sprzedażowego rzeczywiście zawierała to, co obiecuje tytuł. Jeśli będzie inaczej, subskrybent poczuje się zawiedziony i oszukany. Oto chwytliwe tematy wiadomości:
- Nauka języka w 2 miesiące? To możliwe!
- 5 dziwnych nawyków, które pomagają osiągać cele.
- 7 powodów, przez które Twoja reklama na Facebooku nie sprzedaje.
- Mam dla Ciebie niespodziankę… Otwórz i sprawdź!
Pokaż konkretne korzyści
Nie wiesz, co napisać w temacie e-maila? Skup się na konkretnej korzyści dla swojego odbiorcy. W tym celu musisz spojrzeć z jego perspektywy i wziąć pod uwagę podczas tworzenia wiadomości jego potrzeby i oczekiwania. Zastanów się, co zyska, jeśli otworzy Twojego maila i przedstaw wyraźne zalety oraz korzyści.
- Chcesz, by Twoja firma zdobyła 2 x więcej klientów? Oto co musisz zrobić.
- Dzięki tym prostym trikom zrobisz idealne zdjęcia smartfonem.
- Jak skutecznie sprzedawać na Instagramie? Sprawdź!
- 10 sposobów na radzenie sobie ze stresem.
Promocje i oferty specjalne
Jeśli prowadzisz swój sklep internetowy, ważną korzyścią dla Twoich klientów są zniżki, promocje i różnego rodzaju prezenty. Przy tworzeniu tematów maili, które dotyczą pakietów promocyjnych, stosuj zawsze konkretne liczby.
„Atrakcyjne rabaty” i „wyjątkowo niskie ceny” to puste hasła, które nic nikomu nie mówią, ale „promocje do -75%” już tak. Liczby staraj się umieszczać na początku, gdyż odbiorca najczęściej zwraca uwagę tylko na pierwsze słowa w temacie. Pamiętaj też, że ostatecznie chodzi o to, by nie tylko wszedł i odczytał wiadomość, ale też zakupił produkt lub zamówił usługę.
- -50% na cały asortyment. Skorzystaj już dziś.
- 3 pary butów w cenie 2 tylko dzisiaj!
- 2 za 1! Drugi produkt gratis!
- Im więcej, tym taniej. Jak to możliwe?
Zachęć do szybkiego działania
To, co jest trudniejsze do zdobycia i niedostępne wydaje się znacznie bardziej atrakcyjne. Warto więc organizować promocje, które są ograniczone czasowo lub ilościowo oraz opatrzyć mail odpowiednim tytułem z takimi właśnie informacjami. Zainteresowanie tematem wiadomości wzrośnie, jeśli podkreślisz, że dana oferta jest limitowana, co zachęci klienta do skorzystania z niej i szybkiego działania.
- Tylko dziś zakupy zrobisz 30% taniej!
- Pospiesz się! Twój kupon rabatowy właśnie wygasa…
- Zostały już tylko 3 miejsca na warsztaty rozwojowe. Czekamy na Ciebie!
- Ups! Masz już tylko jeden dzień, aby zapisać się na nasz kurs.
Zaproponuj rozwiązanie problemu
Odpowiedni tytuł powinien wskazywać problem, z jakim zmagają się Twoi odbiorcy oraz podpowiedź, jak mogą sobie z nim poradzić. Ludzie szukają przecież w sieci gotowych porad i wskazówek dotyczących różnych zagadnień. Warto więc ułatwić im zadanie i przedstawiać gotowe rozwiązania. Spójrz na kilka przykładów tematów maili:
- 10 oryginalnych pomysłów na prezent dla Niej.
- Nie masz czasu na naukę języka? Polecamy Ci tę metodę.
- Masz problemy z cerą? Sprawdź, co zrobić.
- Chcesz w końcu zacząć oszczędzać pieniądze? Jest na to sposób.
- Jak znaleźć pracę po studiach bez doświadczenia?
Nie zapominaj o swoich odbiorcach
Chcesz ograniczyć spadek otwieralności mailingu? Masz listę subskrybentów, którzy od pewnego czasu nie są aktywni? Warto się do nich odezwać. Prowadzisz swój sklep internetowy? Możesz wykorzystać remarketing i napisać maila do osób, które porzuciły swój koszyk. Ważne, by przypominać im o sobie i przygotowywać dla nich specjalne niespodzianki. Oto treść tematu wiadomości, które mogą być dla Ciebie wzorem:
Aniu, nie było Cię u nas od lipca 2020. Mamy dla Ciebie coś specjalnego.
Kasiu, tęsknimy za Tobą – oto Twój rabat.
W Twoim koszyku czekają produkty + niespodzianka od nas! Sprawdź!
Twoje zakupy czekają, a ich cena właśnie spadła!
Czy stosować emoji?
Dodatkowymi elementami skutecznego tytułu maila, które przyciągają uwagę czytelnika, są znaki emoji. Po pierwsze, można ich używać tylko, jeśli współgrają z tematyką wiadomości. Nie warto jednak z nimi przesadzać – jeden lub dwa emotikony w zupełności wystarczą. Po drugie, sprawdzą się tylko w branży B2C. W przypadku działalności w obszarze B2B należy zrezygnować ze słoneczek, kwiatków czy innych symboli, gdyż mogą one zostać odczytane jako nieprofesjonalne.
Testuj różne pomysły
Pamiętaj, że przygotowując zarówno temat, jak i treść maila zawsze musisz dostosować język do swoich odbiorców. Tylko znając dokładnie swoją grupę docelową, jesteś w stanie stworzyć spersonalizowany i trafny przekaz. Pomysłów jak widać, jest wiele, nie ma jednej recepty na uniwersalny i najlepszy temat. Musisz testować, śledzić raporty po wysłanych kampaniach, eksperymentować i sprawdzać, które rozwiązania najskuteczniej działają na Twoich odbiorców.
Jak napisać temat maila, by nie wpaść do spamu?
Na koniec warto wspomnieć, że czasem należy zmienić temat maila, aby Twoja wiadomość nie wpadła do spamu. Co musisz dokładnie zrobić? Przede wszystkim trzeba uważać na maile promocyjne oraz unikać sformułowań typu „kliknij tutaj”, „jedyna okazja w Twoim życiu”. Zdarza się, że mail sprzedażowy wpada do spamu ze względu na zbyt dużą liczbę znaków w tytule: %%, $$. Warto od czasu do czasu wysyłać do swoich odbiorców e-maile niezwiązane z konkretną zniżką.
Dobry temat maila nie jest też pisany DUŻYMI LITERAMI. Nie warto też nadużywać znaków interpunkcyjnych: ???, !!!. Unikaj przy tym pogrubień, podkreśleń oraz czcionek w rzucających się w oczy kolorach np. w czerwonym.
Chcesz wykorzystać moc e-mailingu, ale nie masz na to czasu? Jeśli rozwój Twojego biznesu jest najważniejszy, to już teraz nawiąż współpracę z
Źródła:
[1] https://snov.io/blog/email-marketing-statistics/
[2] https://www.invespcro.com/blog/email-subject-lines-statistics-and-trends/