Oczywiście, to nie są najlepsze czasy dla Facebooka. Mimo tego, że Facebook nadal zwiększa liczbę aktywnych użytkowników na rozwijających się rynkach, niektórzy sugerują, że czas, który użytkownicy średnio spędzają na platformie, spadł w ostatnich latach.
Mimo, że może nie wszystko wygląda dokładnie tak, jak Facebook by sobie wymarzył, nadal jednak ma największe zasięgi. Nawet jeżeli użytkownik nie spędza codziennie 2 godzin w sieci, dane wskazują, że prawdopodobnie Facebook jest jednym z portali, na które zagląda. Użytkownicy codziennie logują się, aby zobaczyć, co planują ich przyjaciele czy rodzina, aby sprawdzić, co się wydarzyło w grupach, które obserwują albo udostępniają kilka linków czy publikują własne poglądy.
Nawet, jeżeli użytkownik spędza więcej czasu w innych mediach społecznościowych czy aplikacjach, nadal istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że prędzej czy później trafi także na Facebooka. Wszechobecność Facebooka uczyniła z niego szczególnie ważną platformę dla marek w celu nawiązania kontaktu bezpośredniego ze swoimi odbiorcami. Chociażby przez wzgląd na to, w 2020 roku każda firma po prostu powinna mieć swój profil na Facebooku.
Najważniejsze statystyki Facebooka w 2020 roku
Firma Hootsuite opublikowała opracowane infografiki z kluczowymi statystykami na temat Facebooka. Oto najważniejsze dane:
- Średnia cena reklamy na Facebooku spadła o 4% w drugim kwartale 2019 roku, a liczba wyświetleń reklamy wzrosła o 33%.
- Średnio użytkownik Facebooka klika w 11 postów sponsorowanych miesięcznie. Dane wskazują, że kobiety klikają w większą liczbę takich postów (około 14) niż mężczyźni (około 10).
- 94% przychodów z reklam Facebooka pochodzi z urządzeń mobilnych.
- Średni wskaźnik zaangażowania dla postów na Facebooku wynosi 3,6%.
- Średni zasięg organiczny postów wynosi 5,5%. To oznacza, że niepromowane posty docierają tylko do 5,5% obserwatorów strony, czyli o 2,2% mniej, niż to było w ubiegłym roku. Oprócz tego, publikowane przez mężczyzn posty mają dwa razy większe szanse na pojawienie się w aktualnościach użytkowników na Facebooku niż te, publikowane przez kobiety.
- 60% Amerykanów, oglądających filmy w sieci, robi to za pomocą Facebook Watch. YouTube ma większy zasięg – 90% widzów korzysta z tej platformy. Trzecie miejsce zajmuje Instagram – ok. 35% zasięgów mają wideo na IGTV.
- Średni wskaźnik zaangażowania dla postów wideo na Facebooku wynosi 6,13%.
- Mobile-First wideo zwiększa rozpoznawalność marki o 27%.
- 15% użytkowników na terytorium Stanów Zjednoczonych robi zakupy poprzez Facebook.
- 300 milionów użytkowników codziennie wykorzystuje Stories na Facebooku.
Przedstawioną powyżej listę kluczowych statystyk użytkowania Facebooka, należy wziąć pod uwagę podczas planowania działań w tym roku. Pełny raport Hootsuite ze statystykami Facebooka dostępny jest pod linkiem.
Źródło: https://blog.hootsuite.com/facebook-statistics/