Celem biznesu – również Twojego – jest pozyskanie klientów. Aby zwiększyć zainteresowanie ofertą, musisz być tam, gdzie są potencjalni odbiorcy, a więc w Internecie. Trudno jednak myśleć o sukcesie w sieci bez firmowej witryny. Dotyczy to szczególnie sklepów i hurtowni meblowych, które działają na niezwykle konkurencyjnym rynku. Dlatego już teraz przeczytaj instrukcję, jak stworzyć stronę internetową dla branży meblarskiej i zadbaj o obecność swojej marki online.
Spis treści
1. Czy internetowa strona meblowa się opłaca?
2. Fundamenty strony internetowej dla branży meblarskiej
2.7. Wysokiej jakości prezentacja produktów
3.Gdzie założyć stronę internetową dla branży meblarskiej?
Czy internetowa strona meblowa się opłaca?
Działasz na rynku meblarskim? Nikt lepiej niż Ty nie zna specyfiki branży, która jest nie tylko niezwykle konkurencyjna, ale również wymagająca. To zaś sprawia, że coraz więcej sklepów meblowych czy firm z wyposażeniem wnętrz decyduje się na założenie strony WWW.
Wyzwań z pewnością jest sporo – na rynku online dominują zwykle znane marki, które mają ugruntowaną pozycję, a użytkownicy oczekują szerokiego asortymentu z dokładnymi opisami i zdjęciami. Klienci obawiają się przy tym kosztów dostawy czy kłopotów związanych z transportem.
Na szczęście potencjał sprzedaży w sieci dostrzegli nie tylko internauci, którzy mogą wybierać spośród tysięcy produktów o każdej porze dnia i nocy, ale również małe oraz średnie firmy meblarskie nieograniczone godzinami otwarcia czy lokalizacją. Dla sprzedawców strona internetowa może okazać się:
- nowym kanałem sprzedaży dostępnym 24/7,
- biznesową wizytówką, która zadba o wizerunek,
- łącznikiem między przedsiębiorstwem a klientem,
- miejscem działań i strategii marketingowych,
- bazą wiedzy o działalności i asortymencie,
- narzędziem do analizy kupujących.
Fundamenty strony internetowej dla branży meblarskiej
Wyposażenie domowe, które pochodzi z Polski, szczyci się renomą na całym świecie. Nic więc dziwnego, że również firmowe witryny muszą charakteryzować się wysoką jakością. Oto filary skutecznej strony meblowej.
1. Odpowiednia domena
Domena to unikalny adres strony WWW. Jej nazwa powinna być krótka, łatwa do zapamiętania, chwytliwa i oryginalna. Najlepiej wybrać określenie związane z branżą lub firmą.
Warto, aby wybrana przez przedsiębiorcę domena odnosiła się do nazwy marki i informowała klienta, jakie produkty może znaleźć na stronie. Rozszerzenie .pl wskazuje ponadto zasięg działalności. Pamiętaj, że przy wyborze adresu, najlepiej zrezygnować z polskich znaków, liczb czy myślników.
2. Sprawny hosting
Kolejnym fundamentem jest hosting, czyli usługa udostępniania miejsca na serwerze dla witryny i jej zasobów. To właśnie od wyboru dostawcy zależy szybkie i sprawne działanie strony WWW.
Im więcej treści, zakładek i podstron zamierzasz stworzyć, tym bardziej rozbudowany pakiet musisz wybrać. Aby zabezpieczyć się przed ewentualnymi błędami i awariami, przy wyborze hostingodawcy zwróć uwagę na takie parametry jak np. pojemność, kopie bezpieczeństwa czy transfer.
3. Protokół SSL i RODO
Każda strona WWW – również firmy meblarskiej – musi być bezpieczna. Aby tak się stało, warto skorzystać z zaawansowanego pakietu ochrony. Dzięki niemu uchronisz witrynę przed atakami hakerów czy wirusami.
Podstawą jest więc certyfikat SSL, który zapewnia poufność, szyfruje przesyłane dane oraz budzi zaufanie odwiedzających. Zabezpieczoną w ten sposób witrynę można poznać po zamkniętej kłódce w polu adresu lub linku rozpoczynającym się od przedrostka https:// – jak w poniższym przykładzie.
Przykład strony meblowej z certyfikatem SSL – meblegolinski.pl
Równie ważne jest przestrzeganie wytycznych zawartych w Ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych osobowych, czyli RODO. Wszystko, co musisz wiedzieć o najnowszej interpretacji przepisów i polityce cookies, przeczytasz pod tym linkiem.
4. Przyjazny CMS
Nie znasz języka programowania i nie wiesz, jak prowadzić firmową stronę internetową? Postaw więc na przyjazny CMS np. WordPress czy Joomla. Te systemy zarządzania treścią przyśpieszą i ułatwią przygotowanie, edytowanie i aktualizację zawartości oraz kluczowych informacji w witrynie.
Dlaczego to takie ważne? Otóż poza stworzeniem strony meblowej, należy ją jeszcze właściwie optymalizować. Aby docierać do internautów kupujących wyposażenie wnętrz, musisz przestrzegać zasad SEO i pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Wybierając odpowiedni CMS, możesz szybko wprowadzać zmiany i reagować na nowe wytyczne Google – a to wzmocni Twoją pozycję!
5. Projekt WWW
Strona internetowa nie może obejść się bez projektu WWW, który będzie atrakcyjny i przyjazny dla odbiorców. W przypadku branży meblarskiej estetyka witryny jest kluczem do zainteresowania potencjalnych klientów ofertą.
Wybierając design i kolorystykę strony, warto więc kierować się nie tylko najnowszymi trendami, ale również identyfikacją wizualną firmy. Przy przygotowywaniu projektu warto wziąć pod uwagę też to, że witryna musi się szybko ładować – nie można więc obciążać podstron niepotrzebną zawartością – i prawidłowo wyświetlać na różnych urządzeniach.
Poza umożliwieniem zakupu Twoich mebli zarówno poprzez smartfona, jak i komputery stacjonarne, musisz również zadbać o krótką ścieżkę zakupową. Intuicyjna nawigacja i przejrzysty układ pozwolą klientom na szybką finalizację transakcji. Zadbaj o najmniejsze detale i odpowiednią prezentację produktów, a wyróżnisz się na tle konkurencji.
Przykład strony meblowej z intuicyjnym projektem WWW – wersalki-wroclaw.pl
6. Wartościowe treści
Atrakcyjne, aktualne i angażujące treści na wnętrzarskiej stronie internetowej odpowiadają za generowanie ruchu i stale pracują na sukces marki. Pamiętaj, że witryna ma nie tylko umożliwić zapoznanie się z ofertą, ale również odpowiedzieć na pytanie, dlaczego klient ma zakupić meble i akcesoria właśnie u Ciebie.
Na stronie zamieść więc zakładkę „O nas”, w której ciekawie opiszesz historię i dodasz dane kontaktowe oraz unikalne opisy produktów i kategorii z branży home&design. Możesz postawić również na bloga, który posłuży Ci do zaprezentowania wiedzy z dziedziny aranżacji oraz nienachalnej promocji oferty i nowych kolekcji.
7. Wysokiej jakości prezentacja produktów
Czym kierują się użytkownicy, którzy poszukują w sieci wymarzonych mebli i akcesoriów do swoich wnętrz? Przede wszystkim wyglądem produktów. Trudność sprzedaży w sieci polega na tym, że klient nie może na żywo zobaczyć wybranego przez siebie asortymentu – właśnie dlatego kluczem do sukcesu jest atrakcyjna prezentacja, a w szczególności zdjęcia.
Dla odbiorców ważna jest autentyczność – na stronie firmowej umieszczaj więc własne zdjęcia, które ukazują rzeczywiste produkty, miejsca i ludzi. Pamiętaj przy tym, że fotografia musi zastąpić osobiste doświadczenie zakupowe klienta. Ukazuj więc swoją ofertę w odpowiednim kontekście.
Pomyśl też, co chciałby zobaczyć / jakie cechy skłonią kupującego do Twojej usługi lub produktu i skup się na atutach. Tak jak firma Wosmebl, która w dedykowanej zakładce w witrynie przedstawiła swoje bogate portfolio. A przecież nic nie przekona odbiorcy do oferty niż efekty Twojej pracy i zadowolony klient.
Przykład strony firmy meblarskiej z atrakcyjnym portfolio – wosmebl.pl
Gdzie założyć stronę internetową dla branży meblarskiej?
Znasz już fundamenty i wiesz, jak zbudować meblową stronę WWW. Liczba elementów, o które należy zadbać, aby odnieść sukces w dziedzinie wyposażania wnętrz, jest dosyć spora.
Nie każdy przedsiębiorca czy wykonawca ma czas, wiedzę i umiejętności, by zająć się tym samodzielnie – dlatego szukają innych opcji niż kreatory WWW czy systemy CMS, które pozwalają tworzyć proste witryny.
Chcesz skupić się na rozwoju swojego biznesu? Powierz losy strony profesjonalistom i skorzystaj z oferty marki WeNet. Doradcy internetowi od lat pracują na rozwój małych i średnich firm – również tych, którzy działają w branży meblarskiej. Specjaliści wdrożą rozwiązania odpowiednie dla Twojej działalności. Zamów darmową konsultację i dołącz do zadowolonych fachowców.
Napiszcie jak zbudować stronę internetową z branży motoryzacyjnej np dla mechanika samochodowego, Lakiernika albo dla studia detailingowego